Downhill/freeride groep

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Atjepils
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 28 januari 2020, 15:52

Beste forumleden

Ik ben vorig jaar begonnen met het downhillen en ben een beginnend downhiller met een goede basis in verband met een uitgebreid motorcrossverleden. Omdat ik in mijn eentje telkens erop uit moet vroeg ik me af of er zoiets bestaat als downhillgroepen die bikeparks af gaan. Lijkt me leuk om een keer met mensen mee te gaan die al wat meer downhill ervaring hebben om bij aan te kunnen pikken op de baan. Met andere mensen zul je je grenzen toch sneller verleggen, harder naar beneden en hogere sprongen:D . Verder is het ook leuk om na een lange dag hard werken met wat andere downhillfanaten een koud pilsje te pakken. Als er iemand iets weet wat voor mij een oplossing zou kunnen zijn dan hoor ik het graag :D
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Je kunt vragen of je bij de Loose Riders mag :winkie:
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Mochten de Loose Riders geen nieuw talent zoeken, en woon je een beetje in de noordelijke Randstad, dan kun je ook eens komen rijden bij Bikepark Spaarnwoude. Daar rijdt een vrij vaste en leuke club gasten, die ook regelmatig samen bikeparks in het buitenland opzoeken.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Atjepils schreef: di 28 januari 2020, 16:03 Beste forumleden

Ik ben vorig jaar begonnen met het downhillen en ben een beginnend downhiller met een goede basis in verband met een uitgebreid motorcrossverleden. Omdat ik in mijn eentje telkens erop uit moet vroeg ik me af of er zoiets bestaat als downhillgroepen die bikeparks af gaan. Lijkt me leuk om een keer met mensen mee te gaan die al wat meer downhill ervaring hebben om bij aan te kunnen pikken op de baan. Met andere mensen zul je je grenzen toch sneller verleggen, harder naar beneden en hogere sprongen:D . Verder is het ook leuk om na een lange dag hard werken met wat andere downhillfanaten een koud pilsje te pakken. Als er iemand iets weet wat voor mij een oplossing zou kunnen zijn dan hoor ik het graag :D
Geen idee waar je vandaan komt, maar in Nijmegen heb je een MTB-club (licht verzet) met een eigen Freeride afdeling. Die gaan regelmatig weg, geven trainingen, hebben clubwedstrijden, etc.
Atjepils
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 28 januari 2020, 15:52

Oohh nice. Bedankt voor al jullie antwoorden. Ja ik kom uit brabant bij eindhoven in de buurt maar ben zeker bereid om er een stukje voor te rijden. Had bij loose riders limburg gekeken maar zie op hun pagina verder niets van activiteiten of iets dergelijks staan. Zal eens gaan informeren voor nijmegen!
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Atjepils schreef: wo 29 januari 2020, 13:31 Oohh nice. Bedankt voor al jullie antwoorden. Ja ik kom uit brabant bij eindhoven in de buurt maar ben zeker bereid om er een stukje voor te rijden. Had bij loose riders limburg gekeken maar zie op hun pagina verder niets van activiteiten of iets dergelijks staan. Zal eens gaan informeren voor nijmegen!
Hier kun je je aanmelden voor een proeftraining bij Licht Verzet Freeride: https://www.lichtverzet.nl/index.php/co ... &formId=16
Trainingen/rides vind je hier: https://www.lichtverzet.nl/index.php/fr ... n-freeride

Misschien kom ik je zondag al tegen bij wood15? :bier:
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Volgens mij ben je hier aan het juiste adres. De meeste hier zijn gek op bier, lullen en bikeparken. Zolang je het niet erg vind dat ze 40+ zijn heb je zo een hele vriendengroep.

Veel plezier!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: wo 29 januari 2020, 16:26 De meeste hier zijn gek op bier, lullen en bikeparken.
De meesten hebben een vriendin voor zover ik weet. Maar misschien weet jij meer sinds je regelmatig afspraakjes probeert op te zetten :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Lars TB schreef: wo 29 januari 2020, 19:42
maverick76 schreef: wo 29 januari 2020, 16:26 De meeste hier zijn gek op bier, lullen en bikeparken.
De meesten hebben een vriendin voor zover ik weet. Maar misschien weet jij meer sinds je regelmatig afspraakjes probeert op te zetten :bier:
Waar het hart vol van is die leest er naar Lars, jij bent blijkbaar de enigste die het zo opvat :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

maverick76 schreef: wo 29 januari 2020, 16:26 Volgens mij ben je hier aan het juiste adres. De meeste hier zijn gek op bier, lullen en bikeparken. Zolang je het niet erg vind dat ze 40+ zijn heb je zo een hele vriendengroep.

Veel plezier!
Als ik de youtube filmpjes mag geloven... Bier (of andere verdovende middelen)... lullen als de beste, 76 lijkt een 40 plusser. Nu nog even dat bikeparken erbij en de midlifecrisis is compleet. :wink: :-q
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Atjepils schreef: wo 29 januari 2020, 13:31 Oohh nice. Bedankt voor al jullie antwoorden. Ja ik kom uit brabant bij eindhoven in de buurt maar ben zeker bereid om er een stukje voor te rijden. Had bij loose riders limburg gekeken maar zie op hun pagina verder niets van activiteiten of iets dergelijks staan. Zal eens gaan informeren voor nijmegen!
De loose riders zijn meer actief op hun eigen Facebook pagina.
De chapter day ziet er elk jaar iig wel gezellig uit.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Lars TB schreef: wo 29 januari 2020, 19:42
maverick76 schreef: wo 29 januari 2020, 16:26 De meeste hier zijn gek op bier, lullen en bikeparken.
De meesten hebben een vriendin voor zover ik weet. Maar misschien weet jij meer sinds je regelmatig afspraakjes probeert op te zetten :bier:
Vandaar dat ze vaak op een carpool afspreken….
irsebas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 22 augustus 2020, 23:41

Kleine kick van een oud topic.

Ik sluit me graag aan bij een groep die snode plannen heeft om te gaan downhill’en.

Val ook in de genoemde leeftijd groep dus die zal ik niet herhalen…desnoods een keer een meet plannen bij Mook als de zon weer gaat schijnen!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 29 januari 2020, 16:26 Volgens mij ben je hier aan het juiste adres. De meeste hier zijn gek op bier, lullen en bikeparken. Zolang je het niet erg vind dat ze 40+ zijn heb je zo een hele vriendengroep.

Veel plezier!
50+...? :lol: :lol:
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Looseriders Limburg is gene club of organisatie ofzo. Ze hebben wel een vaste spot in limburg en doen vaker uitstapjes met de groep.
Check hun instagram voor meer info. Je ziet 99% van de tijd de zelfde spot dus als je eens interesse hebt om naar limburg te komen ;)
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Plaats reactie