Google is je vriend, 1 foto en je ziet het meteen
De onderste link is pak hem beet 2 keer zo lang
Eerst kijken, dan posten
Trust Performance voorvork
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2180
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Had er ook een filmpje bij gepost waar ik dat niet zo goed op kan zien. Zeg ook niet dat ik gelijk heb. Flauwe reactie trouwens.
"This species has amused itself to death"
Alle soorten telescoop veerring veranderd de geo en de wielbasis en dus ook de enkele link veerring zonder een tegen werkende (scharnierend) link is de werking gelijk aan de telescoop veerring
Het is nu eenmaal altijd zo, dat wanneer je omlaag of dan wel omhoog gaat, heb je een afwijking
https://www.velozine.nl/nieuws/eurobike ... an-anders/
Maar de Trust en deze Franseus.... hebben het tot het minimale willen bewerkstelligen
En daar krijgen wij dan iets meer gewicht voor terug dus eindconclusie.....men moet van twee kwaden het minste kiezen (=als er enkel slechte oplossingen zijn, kiest men de minst slechte)
Het is nu eenmaal altijd zo, dat wanneer je omlaag of dan wel omhoog gaat, heb je een afwijking
https://www.velozine.nl/nieuws/eurobike ... an-anders/
Maar de Trust en deze Franseus.... hebben het tot het minimale willen bewerkstelligen
En daar krijgen wij dan iets meer gewicht voor terug dus eindconclusie.....men moet van twee kwaden het minste kiezen (=als er enkel slechte oplossingen zijn, kiest men de minst slechte)
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Komt ie met de boot
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Is Pilot de importeur voor NL?
Ik ben overigens geen fan van de looks van de vork, en de Hope frames vind ik ook altijd wat oubollig ogen, maar samen ziet het er ineens heel dik en logisch uit:
Ik ben overigens geen fan van de looks van de vork, en de Hope frames vind ik ook altijd wat oubollig ogen, maar samen ziet het er ineens heel dik en logisch uit:
Het is nog niet helemaal rond zei Pilot, maar ze zijn er wel mee bezig.
Als je de Pilot op de Bike Motion met die vork zag staan, dan zie je niet zo dat het een beetje raar is!
Als je de Pilot op de Bike Motion met die vork zag staan, dan zie je niet zo dat het een beetje raar is!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Wat vooral “raar” lijkt door de vork is de nog slackere stuurhoek. De vorkpoten staan in een nog veel luiere hoek om de plaats van de as te compenseren.
Ik vind het wel een tof ding maar dit!!! WTF!!!
Ik vind het wel een tof ding maar dit!!! WTF!!!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Verder naar voren? Vergeleken waarmee?
Optisch is de Trust anders. Bedrog licht om de hoek.
Bij die hardtail geeft een gemeten waarde inzicht wat die Trust doet met de bike geometrie vergeleken met een telescopische 180 mm vork.
Wat duidelijkheid geeft in een 1e indruk . Is de afstand voorwiel en de onderbuis bij een bike.
Die afstand bij bovenstaande hardtail komt me niet vreemd over. In vergelijk met een telescopische variant.
Als je die hardtail op z'n achterwiel land. Dan krijgt die Trust voorpoot een flinke klap;. inveren gaat niet zo makkelijk met een krachtrichting grenzend aan het verlengde van de swingarm.
Optisch is de Trust anders. Bedrog licht om de hoek.
Bij die hardtail geeft een gemeten waarde inzicht wat die Trust doet met de bike geometrie vergeleken met een telescopische 180 mm vork.
Wat duidelijkheid geeft in een 1e indruk . Is de afstand voorwiel en de onderbuis bij een bike.
Die afstand bij bovenstaande hardtail komt me niet vreemd over. In vergelijk met een telescopische variant.
Als je die hardtail op z'n achterwiel land. Dan krijgt die Trust voorpoot een flinke klap;. inveren gaat niet zo makkelijk met een krachtrichting grenzend aan het verlengde van de swingarm.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1443
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
WTF dit ziet er echt niet uit...maverick76 schreef: ↑do 5 maart 2020, 16:20 Wat vooral “raar” lijkt door de vork is de nog slackere stuurhoek. De vorkpoten staan in een nog veel luiere hoek om de plaats van de as te compenseren.
Ik vind het wel een tof ding maar dit!!! WTF!!!
De hoek waaronder de vork nu vorkbuis in gaat lijkt me voor de vork nu ook een heel kwetsbaar/zwak/breekbaar punt
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg