Spot in Hilversum

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

bouwpakket schreef: do 16 april 2020, 18:37 Ik ben er nog nooit geweest. Maar kreeg onlangs wel berichtgeving over plannen voor herinrichting van het hele gebied daar. In de huidige plannen zou hier niet meer mountainbiked mogen worden. Wellicht goed als mountainbikers zich daar gaan verenigen en zich samen sterk maken voor behoud van dit speeltuintje
Mijn bescheiden inschatting: vergeet het maar. Het plan is dat er op de heuvel bij Anna's Hoeve een uitzichtpunt komt dat te bereiken valt met twee natuurstenen trappen. Je hoeft geen Einstein te heten om te begrijpen dat een handvol mtb'ers die daar graag gebruikmaken van zelf ontwikkelde paden dat niet gaan veranderen want dit is onderdeel van een complete herinrichting van het gebied.

Hier kun je meer informatie vinden: https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... ne_Schakel

Op pagina 6 van de zogenaamde interactieve kaart gaat het specifiek over mountainbiken op de berg. Dit zal op de grote en kleine berg niet meer worden toegestaan en mountainbikers worden gestimuleerd om gebruik te maken van de bestaande routes (HV en LV).
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ze gaan bomen (valse acacia, loofbomen) kappen in een plan, daar ontstaat wel oppositie tegen. Zo zeker dat dit voorlopig ontwerp het ook wordt is het niet.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Ze hebben ook echt al veel gekapt daar in de omgeving voor die busbaan.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Mijn opa heeft mij ooit verteld dat het hele gebied daar is aangelegd om mensen aan het werk te zetten na de oorlog. Dus in feite is er niet echt een historische waarde en kunnen ze het gewoon herinrichten net zoals ze al met de andere helft hebben gedaan.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

V8HP schreef: zo 19 april 2020, 09:28 Ze hebben ook echt al veel gekapt daar in de omgeving voor die busbaan.
Klopt, en uiteindelijk komt de doorgaande weg dus ook op die plek te liggen. De huidige weg zal dan weer natuur worden.
Ik heb verder nog niet echt een goed beeld. Denk dat het best mooi kan worden al heb ik mijn twijfels bij zoiets als natuurstenen trappen naar het uitkijkpunt. Laat het zo natuurlijk mogelijk denk ik dan en hou het bij een bospad.

Maar dat het straks niet meer gaat lukken om vanaf die berg te mtb'en lijkt me wel duidelijk.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Natuurstenen trappen klinken wel weer als een TTF.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Serieus leuke plek trouwens. Net geweest. Veel is nog above my paygrade. Even oefenen nog.
Zijn er meer van dit soort spots?
-wheelnut-
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 18:56

goeiedag,
is deze spot bij anna's hoeve? hoe kom ik daar? heeft iemand wat coordinaten ofzo?
ik rij nu alleen van trappen af. of een rondje door het skatepark.
Hoe ouder ik word,
Hoe sneller ik was.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Niet te missen, hoogste punt daar :)
goofy_rocks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 13:59
Mijn mountainbike: Raaw Madonna / Gary Fisher Rig

Jhas schreef: zo 19 april 2020, 18:47 Serieus leuke plek trouwens. Net geweest. Veel is nog above my paygrade. Even oefenen nog.
Zijn er meer van dit soort spots?
Soesterberg (tegenover 't hoogt) heeft een kleine jump lijn. En een drop van zo'n 1 1/2 meter. De jumps zijn wel hier en daar wat afgebrokkeld door het mulle zand. Op de Stompert liggen een paar leuke korte tracks maar daar mag je niet fietsen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

goofy_rocks schreef: do 23 april 2020, 15:16
Jhas schreef: zo 19 april 2020, 18:47 Serieus leuke plek trouwens. Net geweest. Veel is nog above my paygrade. Even oefenen nog.
Zijn er meer van dit soort spots?
Soesterberg (tegenover 't hoogt) heeft een kleine jump lijn. En een drop van zo'n 1 1/2 meter. De jumps zijn wel hier en daar wat afgebrokkeld door het mulle zand. Op de Stompert liggen een paar leuke korte tracks maar daar mag je niet fietsen.
Om precies te zijn, moet je dan parkeerplaats De Bergjes opzoeken. Ik heb ze nu nog niet geprobeerd, want zoals Goofy zegt, zijn ze aardig mul geworden.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Leuk stuk! Iets behapbaarder. Leuk oefenen of dropjes daar. Dit spelen we over een paar x uit.
Wie heeft nog meer leuke plekjes?
-wheelnut-
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 18:56

Heb me gister een uur of 3 uitstekend vermaakt bij anna's hoeve!!!
Diverse lijnen, leuke jumps,
Bijna een hond vermoord...

En ook nog een beetje meegeholpen om een nieuwe lijn te maken en te testen.

Ging wel stuk, had geen liftpas kunnen scoren!!!
Hoe ouder ik word,
Hoe sneller ik was.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Lees net in de Gooi en Eembode dat het Arenapark in Hilversum op de schop gaat. Er komt onder andere een Extreme Sports Hal met MTB gedeelte. :o

(is het plan in ieder geval...)
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Waar is het precies?
Plaats reactie