Spot in Hilversum

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
goofy_rocks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 13:59
Mijn mountainbike: Raaw Madonna / Gary Fisher Rig

In Hilversum is het inmiddels leuk spelen. Een paar trail afdalingen en drie aanzienlijke jumps.

Het is er alleen zo rustig en vaak zie ik mijn eigen sporen van een week daarvoor weer terug. Ik vroeg mij af of de spot wel bekend is in de omgeving.

Afbeelding
Ongeveer 4 meter.

Afbeelding
Hier ligt na de storm helaas een boom in de landing. Binnenkort waarschijnlijk niet meer.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door goofy_rocks op di 18 februari 2020, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Alle mensen uit de regio moeten het wel kennen denk ik, maar houden t een beetje lowpro op internet. Het is nu rustig daarzo als er te veel volk komt gaan ze het wellicht weer dichtgooien zoals jaren terug. Mooi stukje om te trainen, er liggen genoeg leuke lijnen en1 jump is echt serieus.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ken het en geniet ervan.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

NelizRijn schreef: ma 17 februari 2020, 21:02 Alle mensen uit de regio moeten het wel kennen denk ik, maar houden t een beetje lowpro op internet. Het is nu rustig daarzo als er te veel volk komt gaan ze het wellicht weer dichtgooien zoals jaren terug. Mooi stukje om te trainen, er liggen genoeg leuke lijnen en1 jump is echt serieus.
Inderdaad, het is volgens mij vooral verstandig om dit soort dingen zoveel mogelijk stil te houden. De kans dat je er dan van kunt blijven genieten is het grootst.
goofy_rocks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 13:59
Mijn mountainbike: Raaw Madonna / Gary Fisher Rig

Bottecchia schreef: ma 17 februari 2020, 21:30
NelizRijn schreef: ma 17 februari 2020, 21:02 Alle mensen uit de regio moeten het wel kennen denk ik, maar houden t een beetje lowpro op internet. Het is nu rustig daarzo als er te veel volk komt gaan ze het wellicht weer dichtgooien zoals jaren terug. Mooi stukje om te trainen, er liggen genoeg leuke lijnen en1 jump is echt serieus.
Inderdaad, het is volgens mij vooral verstandig om dit soort dingen zoveel mogelijk stil te houden. De kans dat je er dan van kunt blijven genieten is het grootst.
Post aangepast! Op de jumps is het niet zo druk maar daarbuiten zie ik wel regelmatig XC mountainbikers voorbij komen die van de korte afdalingen aan het genieten zijn.

De serieuze jump is iets serieuzer geworden maar de gap is nu wel makkelijker te clearen. Zijn oude buurman is weer tot leven gebracht.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Vlakbij de witte bergen zitten ook wat leuke plekken. Is goed te combineren .
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Bedankt voor het aanpassen, was niet perse nodig maar wel beter zo denk ik. :-q
Degene die de regio daar n beetje kennen weten natuurlijk ook 2 kuilen te vinden waar gerommeld kan worden.
En idd richting witte Bergen loopt een heel mooi lang worteltrackje o.a langs t hek, net zoiets als wasmeersingletrack.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Dat ken ik ook :D laatst nog aan de achterkant wezen klooien.
Blijft leuk daar. Was vroeger ook al leuk fietsen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dit is een paar honderd meter van m'n huis vandaan. Ben er net te voet ff wezen kijken (was er een jaartje of wat niet geweest) maar daar is opeens een leuk speeltuintje gemaakt dat er een jaar geleden nog niet was. Of ik was toen stekeblind, dat kan natuurlijk ook :tong

Morgen, als het weer het toelaat, er maar eens op de fiets naar toe. Al zijn de meeste 'obstakels' voor mij iets te veel van het goede.

Edit: erg geheimzinnig wordt er niet over gedaan want op Google Maps staat het gewoon aangegeven :lol: 8)
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

vibemaker schreef: vr 21 februari 2020, 15:53 Dit is een paar honderd meter van m'n huis vandaan. Ben er net te voet ff wezen kijken (was er een jaartje of wat niet geweest) maar daar is opeens een leuk speeltuintje gemaakt dat er een jaar geleden nog niet was. Of ik was toen stekeblind, dat kan natuurlijk ook :tong

Morgen, als het weer het toelaat, er maar eens op de fiets naar toe. Al zijn de meeste 'obstakels' voor mij iets te veel van het goede.

Edit: erg geheimzinnig wordt er niet over gedaan want op Google Maps staat het gewoon aangegeven :lol: 8)
Was vroeger ook mijn achtertuin! Op gegroeid op de Liebergerweg! :D
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Vandaag even wezen spelen daar. Echt wel leuk daar. Wel redelijk druk met fietsers maar het gross pakt die afdalingen niet daar. Die klimmen erop en gaan er aan de voorkant weer af.
Ruim een uurtje gespeeld daar en toen nog ff naar de bijenschans.
Zeker weer voor herhaling vatbaar :D
goofy_rocks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 13:59
Mijn mountainbike: Raaw Madonna / Gary Fisher Rig

De boom in de landing is weer weg! en de grote jump was 'ingestort' en nu weer wat gegroeid. De jump veranderd wel vaker en als je hier gaat rijden is het raadzaam om een schep mee te nemen.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

V8HP schreef: zo 1 maart 2020, 18:09 Vandaag even wezen spelen daar. Echt wel leuk daar. Wel redelijk druk met fietsers maar het gross pakt die afdalingen niet daar. Die klimmen erop en gaan er aan de voorkant weer af.
Ruim een uurtje gespeeld daar en toen nog ff naar de bijenschans.
Zeker weer voor herhaling vatbaar :D
De Bijenschans?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Ik ben er nog nooit geweest. Maar kreeg onlangs wel berichtgeving over plannen voor herinrichting van het hele gebied daar. In de huidige plannen zou hier niet meer mountainbiked mogen worden. Wellicht goed als mountainbikers zich daar gaan verenigen en zich samen sterk maken voor behoud van dit speeltuintje
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Jhas schreef: do 16 april 2020, 15:25
V8HP schreef: zo 1 maart 2020, 18:09 Vandaag even wezen spelen daar. Echt wel leuk daar. Wel redelijk druk met fietsers maar het gross pakt die afdalingen niet daar. Die klimmen erop en gaan er aan de voorkant weer af.
Ruim een uurtje gespeeld daar en toen nog ff naar de bijenschans.
Zeker weer voor herhaling vatbaar :D
De Bijenschans?
Ja, achter de berg langs het wasmeer richting de hei ( zuiderheide ) Eigenlijk bijna alleen maar recht door.
Het is een soort van zand afgraving met een paar bijenkorven. Vandaar de bijenschans.
Lopen rondom wat leuke tracks.
Plaats reactie