Knee pads

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Mijn broer en ik zijn op zoek naar knee pars voor de bikeparks en om dirtjumps aan te kunnen vallen. We hebben al alle andere nodige bescherming: full face en een protector vest.
We zijn op zoek naar niet al te lichte (Xc/trail) beschermers. Voor ons is prijs ook heel belangrijk, we willen gewoon een goede set die we een paar dagen aan kunnen.
Heeft iemand suggesties?
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik heb de ION K-pact. Niet al te duur en zitten bij mij als gegoten. Ik heb ze vorig jaar ook met xc-ritjes gedragen, en ze zitten eigenlijk lekkerder dan de lichtere endura 'sleeve' stijl pads die ik nu heb voor xc. Heb er al diverse buitelingen mee gemaakt en in ieder geval nooit last van m'n knieën daarna :-D Er is nu ook een scheenstuk dat je eraan vast kan maken, dat lijkt me ook wel handig.

Het enige minpunt is dat ze wat aan de grote kant zijn om voor dirt of street onder je jeans te dragen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

BrianW schreef: wo 19 februari 2020, 10:01 Ik heb de ION K-pact. Niet al te duur en zitten bij mij als gegoten. Ik heb ze vorig jaar ook met xc-ritjes gedragen, en ze zitten eigenlijk lekkerder dan de lichtere endura 'sleeve' stijl pads die ik nu heb voor xc. Heb er al diverse buitelingen mee gemaakt en in ieder geval nooit last van m'n knieën daarna :-D Er is nu ook een scheenstuk dat je eraan vast kan maken, dat lijkt me ook wel handig.

Het enige minpunt is dat ze wat aan de grote kant zijn om voor dirt of street onder je jeans te dragen.
Ik heb ze ook, en ben het helemaal met je eens, maar ik vind ze niet goedkoop met 80 euro.

Er is een setje knie / scheenbeschermers, heel opvallend zwart met witte harde covers, en die is totaal niet duur.
Ik ben alleen de naam even kwijt, maar ik zal even zoeken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

We zijn op zoek naar niet al te lichte (Xc/trail) beschermers.
Wat bedoel je?
Zoek je de zwaardere XC/trail beschermers, of zoek je juist geen XC / trail maar zwaarder?
Scheelt wel in de antwoorden die je krijgt...
En er was al een topic waarin kniebeschermers uitgebreid besproken zijn.
Had je dat al gezocht en gevonden?

Zelf alleen ervaring met RF Ambush.
Die vind ik fijn. Kan er goed mee fietsen.
Maar kan ze eenvoudig aan en uittrekken, zodat ze achterop de rugzak mee omhoog gaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 19 februari 2020, 13:37
We zijn op zoek naar niet al te lichte (Xc/trail) beschermers.
Wat bedoel je?
Zoek je de zwaardere XC/trail beschermers, of zoek je juist geen XC / trail maar zwaarder?
Scheelt wel in de antwoorden die je krijgt...
En er was al een topic waarin kniebeschermers uitgebreid besproken zijn.
Had je dat al gezocht en gevonden?

Zelf alleen ervaring met RF Ambush.
Die vind ik fijn. Kan er goed mee fietsen.
Maar kan ze eenvoudig aan en uittrekken, zodat ze achterop de rugzak mee omhoog gaan.
Alsin niet die Xc trail beschermers. Maar comfort blijft belangrijk (is ook mogelijk met dh/Enduro pass)
GTdriver1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 februari 2020, 10:32
Mijn mountainbike: GT La Bomba 2013/2020, Sanction comp 2018, Transeo XR 2.0

Heb eerder jaren lang met 661bescherming gereden, maar gebruik nu troy lee bescherming veel fijnere bewegingsvrijheid. Maar dat zal bij iedereen persoonlijk zijn heb ik zo een vermoeden.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Hier ook de ion k pact, gebruik ze voornamelijk met trail/enduro. Super comfortabel en niet overdreven warm.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Als ik denk mijn schenen te raken met de pedalen rij ik met Alpinestars Bionic en anders met Leath 3D. De laatste zijn nieuwer, laten beter lucht door en dempen beter als ik val.
Ooit als ik later groot ben wil ik nog eens knie beschermers die;
- mijn schenen goed beschermen
- mijn knieën beschermen als ik er op val
- niet warm aanvoelen bij 30 graden Celsius
- niet afzakken bij een sprong
Maar voorlopig doet de combi het nog.
Lekker fietsen!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Afbeelding

Ik ben zelf ook opzoek naar knie en elleboog beschermers en kwam deze fabrikant tegen . Ik lees er veel positieve reacties over op het internet. Zijn er hier die hier bekend mee zijn ? Het schijnt bijna niks te wegen en zit erg comfortabel
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Ik heb zelf de fox enduro D3O.
Lekker soepel niet warm en blijven goed zitten bij het springen.
Je hebt ze ook voor de elleboog.
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

ik gebruik de fox launch pro volgens mij heb je ze in hard en soft bescherming ik heb de hard
Afbeelding
Afbeelding
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Wil je alleen knie of ook scheenbescherming? Ik heb jaren gereden met dit soort beschermers, ik heb inmiddels ook een lichtere variant voor trailrijden maar zeker als je met flats rijd is scheenbescherming wel prettig. Als je de beschadigingen ziet weet je waarom. Ook lekker warm als het op 3000 mtr gewoon blijkt te vriezen :winkie:

Anders dan je zou verwachten kun je met dit soort beschermers trouwens ook nog heel redelijk fietsen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Topic was een half jaar oud.
Gaat nu iedereen vertellen welke knie- en scheenbeschermers hij gebruikt ?

Komt ie dan.
Raceface Ambush
Afbeelding

Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Laat ze maar komen :-q Ik ben opzoek.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Was ik nog vergeten, voor mij de Ambush omdat je er ook mee omhoog kunt fietsen. Het D30 foam is soepel genoeg en de binnenvoering lekker zacht.
Op de tochten waar ik ze nodig heb/vind, houd ik ze meestal de hele dag aan.
Heb ze al minstens 5 jaar, dus behoorlijk slijtvast.
Als je alleen naar beneden rijdt(bikepark), dan zijn harde protectors waarschijnlijk net iets beter.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie