Mtb mee in skilift omgeving Leogang-Saalbach-Saalfelden

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Deze zomer gaat de vakantie richting omgeving Leogang-Saalbach-Saalfelden.
Hoe gaat je mtb daar mee in de lift omhoog? Kun je de fiets mee nemen in de gondel of wordt deze aan de buitenzijde opgehangen?

Ik heb ergens andersr meegemaakt dat de mtb met name aan het zadel hing en dat leek mij niet erg goed voor de dropper (en bang dat de zadelpen eruit getrokken werd). Misschien valt dit wel mee, maar graag jullie reactie daarop.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Tijdje geleden dat ik er geweest ben maar volgens mij gaat je bike in de meeste gondels gewoon mee naar binnen.
Ride it like you stole it!
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Gaat mee in de gondel ..
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Met mijn fiets heb ik wel alle varianten gehad denk ik: in de gondel, aan het voorwiel met een beugel om de velg, aan het voorwiel met een beugel waar de voorband inhangt en aan het zadel. Ik heb ook een dropper en hangend aan het zadel is geen probleem zolang de dropper niet ingeveerd is. En dat je zadelpen los schiet lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want je fiets weegt een stuk minder dan jij zelf
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Hangt er vanaf welke lift je neemt. In de gondel of aan het voorwiel. Ik zou me er overigens niet zo'n zorgene om maken, die mensen weten wel wat ze doen.
Waar woke is, is vuur
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Afbeelding
who dares wins
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Iig bij alle liften in Saalbach en Hinterglemm gaat de fiets in de gondel, in Leogang volgens mij ook.
Ook zijn er paar nieuwe liften geopend. Schijnt dat er nu ook verbinding is gemaakt met Zell am see en Kaprun, of daar ook routes liggen weet ik niet.

Vanaf dit jaar heb je daar wel een liftpas voor nodig. Jokercard geeft nog maar recht op 1x per dag.
StAlTiCa
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Voornamelijk in de gondel in die regio. Ze kunnen er wel aan hangen maar gebeurt denk ik alleen als het super druk is.
Betekent dus wel verplicht afspuiten met de hoge druk spuit voordat je de lift in gaat. Ik ben wel eens terug gestuurd in Hinterglemm omdat m’n fiets te vies was voor de gondel
Plaats reactie