Mountainbike in Oostenrijk?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
TobSte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 april 2020, 12:16

Hallo allemaal, Tobi hier.
Na de hele Corona-crisis wil ik een beetje reizen (wie wil er daarna niet reizen? :D ) En wilde ik een bestemming met geweldige mountainbikeroutes. Ik las een beetje en hoorde dat Oostenrijk best goed is. Weet iemand dit en kan hij een aantal routes voorstellen?

Hartelijk dank aan iedereen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Specifieker zijn wat je zoekt:
* lift-access, beperkt zelf klimmen, ...
* flowtrails, enduro trails, ...., WorldCup DH level
* verkennen en limiet opzoeken vs. blind rijden en steeds iets nieuws
* waar in Oostenrijk (nogal een ruim begrip)
.... lijkt me handig om het ergens naar te laten convergeren.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hoe ervaren in de bergen ben je al, hoe ervaren in Nl? Al eens heuvelaf gereden in Nl, bv Zuid Limburg, al eens in een echt trailpark geweest??
Wat voor fiets heb je, waar rijd je hier zoal?

Wat zoek je precies, kortom?
Dan pas krijg je 'passende' antwoorden...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
TobSte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 april 2020, 12:16

Hallo,

Ja, ik had specifieker moeten zijn. Dus met betrekking tot mijn fiets gebruik ik een volledig geveerde kubusfiets uit het jaar 2017. Ik heb al wat proeven gedaan, hoewel ik de afgelopen jaren niet zo actief ben geweest, dus ik zou langzaam opnieuw moeten beginnen. De laatste keer dat ik ging rijden, was met een groep vrienden en ik zou het niet als een pad beschouwen. Het was meer een onverharde weg en slechts een paar heuvels op en af, een beetje kil vergeleken met wat ik gewend ben.
Wat de specifieke regio in Oostenrijk betreft, het kan me echt niet schelen. Ik ben gewoon op zoek naar leuke plekjes en met mooi uitzicht. Ik neem ook mijn fiets niet mee, dus ik zal waarschijnlijk een fiets moeten huren (en ik weet dat kwaliteit niet de beste is, vooral vergeleken met onze eigen geschatte fietsen).
Kortom, enduro-routes passen het beste bij mij, maar ik ben niet op zoek naar iets echt uitdagends. Wil gewoon wat plezier hebben en genieten van het mooie uitzicht. Ik hoop dat je nu kunt helpen :)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou weten we nog steeds niet precies welke Cube fully je hebt, en wat je precies gewend bent.
Je zegt dat je ‘Enduro trails’ nodig denkt te hebben, maar ook dat je vanaf ‘17 fietst, maar weer opnieuw moet beginnen? En geen bergervaring?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
TobSte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 april 2020, 12:16

Hey de fiets die ik heb is de volgende: cube stereo 170

Nee, ik bedoelde dat ik sinds 2017 niet meer heb gereden. Dus ik heb 3 jaar geen Mountain Bike gedaan, maar ik heb ervaring van eerder. Ik heb 5 jaar gereden tot 2017, toen ik stopte.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Saalbach-Hinterglemm-Leogang.
1 Groot aaneengesloten gebied, helemaal op MTB-en ingesteld in de zomer, overal lift-access. Alle lines aanwezig van familie-flow lines tot zwarte enduro/DH-trails aanwezig, mogelijkheid tot dagtochten rijden, zelfs XC'ers kunnen er de lift mijden en ook naar boven rijden als ze willen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

aurelius schreef: vr 24 april 2020, 13:21 Saalbach-Hinterglemm-Leogang.
1 Groot aaneengesloten gebied, helemaal op MTB-en ingesteld in de zomer, overal lift-access. Alle lines aanwezig van familie-flow lines tot zwarte enduro/DH-trails aanwezig, mogelijkheid tot dagtochten rijden, zelfs XC'ers kunnen er de lift mijden en ook naar boven rijden als ze willen.
Sluit ik me helemaal bij aan. 3x geweest en het is super!
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Nauders schijnt ook mooi te zijn net als Lermoos/Zugspitze gebied
Als je zoekt op dit forum kom je verslagen tegen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er zullen best meer opties zijn, maar in Saalbach/Hinterglemm/Leogang kan je met alle niveaus terecht en je kan met de lift omhoog.
Dus je begint eenvoudig om er weer in te komen en je kan telkens wat moeilijkers proberen.
Het is een gebied, en niet 1 dorp (of maar 1 lift).
Dus er is ook op dat gebied genoeg afwisseling, gaat niet snel vervelen
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

aurelius schreef: vr 24 april 2020, 13:21 Saalbach-Hinterglemm-Leogang.
1 Groot aaneengesloten gebied, helemaal op MTB-en ingesteld in de zomer, overal lift-access. Alle lines aanwezig van familie-flow lines tot zwarte enduro/DH-trails aanwezig, mogelijkheid tot dagtochten rijden, zelfs XC'ers kunnen er de lift mijden en ook naar boven rijden als ze willen.
Ik ben ook wel benieuwd naar dit gebied (hopelijk dat een bezoek mogelijk is later deze zomer). Zijn de zwarte enduro trails een combinatie van flow en tech? Ik heb in Whistler en Squamish wel verschillende zwarte trails gedaan (ook een paar stukjes double black, dat was wel vaak te voet gaan :D ) op mijn Fuel EX. A-Line op 2 sprongen na ook kunnen clearen. Heel benieuwd hoe bikeparks in Oostenrijk en Zwitserland vergelijken, nooit geweest...
TobSte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 april 2020, 12:16

Old 'n' Rusty schreef: vr 24 april 2020, 19:32
aurelius schreef: vr 24 april 2020, 13:21 Saalbach-Hinterglemm-Leogang.
1 Groot aaneengesloten gebied, helemaal op MTB-en ingesteld in de zomer, overal lift-access. Alle lines aanwezig van familie-flow lines tot zwarte enduro/DH-trails aanwezig, mogelijkheid tot dagtochten rijden, zelfs XC'ers kunnen er de lift mijden en ook naar boven rijden als ze willen.
Sluit ik me helemaal bij aan. 3x geweest en het is super!

Dank u zeer. Zal er zeker naar kijken. Wat was je persoonlijke ervaring daar?
TobSte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 april 2020, 12:16

olivierhacking schreef: di 28 april 2020, 18:49
aurelius schreef: vr 24 april 2020, 13:21 Saalbach-Hinterglemm-Leogang.
1 Groot aaneengesloten gebied, helemaal op MTB-en ingesteld in de zomer, overal lift-access. Alle lines aanwezig van familie-flow lines tot zwarte enduro/DH-trails aanwezig, mogelijkheid tot dagtochten rijden, zelfs XC'ers kunnen er de lift mijden en ook naar boven rijden als ze willen.
Ik ben ook wel benieuwd naar dit gebied (hopelijk dat een bezoek mogelijk is later deze zomer). Zijn de zwarte enduro trails een combinatie van flow en tech? Ik heb in Whistler en Squamish wel verschillende zwarte trails gedaan (ook een paar stukjes double black, dat was wel vaak te voet gaan :D ) op mijn Fuel EX. A-Line op 2 sprongen na ook kunnen clearen. Heel benieuwd hoe bikeparks in Oostenrijk en Zwitserland vergelijken, nooit geweest...

Ik denk dat iedereen hoopt dat we in de zomer weer normaal kunnen worden. Ik heb dringend frisse lucht en vakanties nodig en ga weer fietsen.
TobSte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 april 2020, 12:16

ThaSingleTrackMastah schreef: za 25 april 2020, 21:02 Er zullen best meer opties zijn, maar in Saalbach/Hinterglemm/Leogang kan je met alle niveaus terecht en je kan met de lift omhoog.
Dus je begint eenvoudig om er weer in te komen en je kan telkens wat moeilijkers proberen.
Het is een gebied, en niet 1 dorp (of maar 1 lift).
Dus er is ook op dat gebied genoeg afwisseling, gaat niet snel vervelen
Nog een vraag aan al die regio's ... kun je een leuke plek aanbevelen om de fietsen te huren? Omdat ik niet met mijn eigen wil reizen ...
TobSte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 april 2020, 12:16

ThaSingleTrackMastah schreef: za 25 april 2020, 21:02 Er zullen best meer opties zijn, maar in Saalbach/Hinterglemm/Leogang kan je met alle niveaus terecht en je kan met de lift omhoog.
Dus je begint eenvoudig om er weer in te komen en je kan telkens wat moeilijkers proberen.
Het is een gebied, en niet 1 dorp (of maar 1 lift).
Dus er is ook op dat gebied genoeg afwisseling, gaat niet snel vervelen
Nog een vraag aan al die regio's ... kun je een leuke plek aanbevelen om de fietsen te huren? Omdat ik niet met mijn eigen wil reizen ...
Plaats reactie