freeride spots nl

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
matthijs123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 1 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Is grijs

Gerwinator schreef: wo 6 mei 2020, 21:11
Willem Altes schreef: wo 6 mei 2020, 17:29 In het Apeldoorn-topic was er een dag of 10 geleden sprake van een 'baantje boer De Vries'


Hier is ruim 10 jaar geleden een mini downhill cup geweest met 350 berichtjes in dit forum viewtopic.php?f=17&t=54034 en een filmpje.
Ik denk dat je je hier prima kunt vermaken. Ik wandel en fiets hier regelmatig, er is bijna altijd een fanatiek groepje bezig. Ze steken er veel tijd in en er zijn meerdere afdelingen gemaakt, daar durf ik met met gewone XC hardtail niet meer vanaf..
oh zal ik daar is kijken apeldoorn is wel in de buurt :-q
today is gonna be epic!!
matthijs123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 1 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Is grijs

Mark-V schreef: do 7 mei 2020, 08:47
Jurf schreef: wo 6 mei 2020, 10:57
Het parkje heeft WEL een hek. Het hek boven is kapot gemaakt maar voorzien van lint en het verzoek er niet te rijden.
vd week waren er wel lui bezig, je kunt je afvragen hoe slim dat is en wat dat kan doen met de gun-factor van de grondeigenaar (Snow planet).
Voor mij is het 20min fietsen of zo en zou er ook graag weer ff gaan spelen, maar we moeten gewoon ff geduld hebben.
Je mist een stukje van de info :winkie:
Dit ging niet om Spaarnwoude maar om de Wijchense Skiberg (in Wijchen, bij Nijmegen).
Daar is geen hek en dat kunnen ze ook niet afsluiten.
Het onderhoud wordt gedaan door Licht Verzet Freeride ;)

Locatie.

Deze drop zit daar ook en is onderdeel van de hoofdlijn:
https://www.youtube.com/watch?v=FNocIHKqnVA&t=197

En deze zit daar ook, maar is geen onderdeel van de hoofdlijn:
https://www.youtube.com/watch?v=FNocIHKqnVA&t=30
ja ik had dat ook nog nagekeken dat is inderdaad gewoon vrij toegankelijk :winkie:
today is gonna be epic!!
GTdriver1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 februari 2020, 10:32
Mijn mountainbike: GT La Bomba 2013/2020, Sanction comp 2018, Transeo XR 2.0

matthijs123 schreef: do 7 mei 2020, 16:45
Gerwinator schreef: wo 6 mei 2020, 21:11

Ik denk dat je je hier prima kunt vermaken. Ik wandel en fiets hier regelmatig, er is bijna altijd een fanatiek groepje bezig. Ze steken er veel tijd in en er zijn meerdere afdelingen gemaakt, daar durf ik met met gewone XC hardtail niet meer vanaf..
oh zal ik daar is kijken apeldoorn is wel in de buurt :-q
Is inderdaad een leuk stukje waar je je prima kan vermaken, paar weken geleden nog wezen fietsen. Zitten ook flinke jumps tussen, alleen het jammere is dat de lijnen zo kort zijn. Maar zeker wel een leuk om te doen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

waar is dat ongeveer? Is dat te combineren met de apeldoorn route?
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

In de buurt van ugchelen, als je de Casimirlaan volgt en dan aan het eind doorgaat tussen de maisvelden dan kruis je een fietspad, daar zit de ingang naar het bos die je omhoog volgt en voila. Zit ongeveer bij de marker op de kaart.

Afbeelding
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

thanks! En dus pal langs de route van apeldoorn zo te zien
Enduro055
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 12:31

Heyy mede mountainbikers, de Baantje B crew hier 8) .

Voor de mensen die in apeldoorn zijn geweest en de lijntjes op baantje b hebben gereden, wat vinden jullie van de paden? en wat zouden jullie er nog bij willen zien? We staan open voor suggesties, we proberen ook alle lijnen af en aan te veranderen zodat het altijd interessant blijft(behalve de grote jumpline(die we nu wel opnieuw moeten opbouwen omdat een stel boswielrenners de schansen uit elkaar hebben getrokken)), dus suggesties voor toevoegingen/veranderingen op de bestaande lijnen zijn ook welkom :D .
fietsen, hoe werkt dat?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik was er begin juni, is er sindsdien wat veranderd?
Ik heb er toen niet heel lang kunnen spelen want m'n demper begaf het. Ik vond vooral bij de 2 'grote' jumps dat de landing wel erg ver lag, en best vlak is. Die jumps zelf zijn wel mooi gebouwd!

De rest was toen aardig omgewroet door zwijnen en de houten features waren aardig rot. Potentie zat in ieder geval, mooi werk, succes! Waarom is dat stuk eigenlijk niet in de vaste route opgenomen? Zou zo makkelijk kunnen, eventueel de bebording over een makkelijke lijn laten lopen met wat sprongen als b-lijn.
Enduro055
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 12:31

Bram87 schreef: do 9 juli 2020, 10:07 Ik was er begin juni, is er sindsdien wat veranderd?
Ik heb er toen niet heel lang kunnen spelen want m'n demper begaf het. Ik vond vooral bij de 2 'grote' jumps dat de landing wel erg ver lag, en best vlak is. Die jumps zelf zijn wel mooi gebouwd!

De rest was toen aardig omgewroet door zwijnen en de houten features waren aardig rot. Potentie zat in ieder geval, mooi werk, succes! Waarom is dat stuk eigenlijk niet in de vaste route opgenomen? Zou zo makkelijk kunnen, eventueel de bebording over een makkelijke lijn laten lopen met wat sprongen als b-lijn.
sinds begin juni eigenlijk niks meer gegraven daar, door het bikepark seizoen, zodra we terug zijn en het genoeg heeft geregend willen wij eigenlijk de hele boel aan de rechterkant (de xc trails en de jumpline) op zijn kop gooien en mede dankzij een hoop inspiratie van 1 maand in de alpen de boel een stuk beter gaan neerleggen.

De Apeldoorn route is neergelegd door de lokale wielrenclub, de adelaar, zij hebben eigenlijk niet zoveel met mtb waardoor ze een groot conditie parkoers willen hebben en (overigens hele leuke) technische singletracks/jump trails/freeride dingetjes links laten liggen. het is helaas niet anders :((
fietsen, hoe werkt dat?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Nou ja, prima toch als jullie je gang mogen gaan. Ik vind het allebei leuk, hoewel een heel rondje apeldoorn wel wat lang en saai is. Daarom is zo'n baantje leuk als afwisseling. Ik ga er binnenkort weer kijken. Benieuwd wat er van gemaakt gaat worden!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

gister weer op Baan B geweest. De meest rechter lijn kan ik fietsen, met die relatief nieuwe features en een heuse 'roadgap'. De grote jumplijn (is dat de middelste?) vind ik vrij extreem. Ook de twee grote schansen links, ik fiets daar wel af maar de landingen zijn voor mij (veel) te ver.

Omdat je specifiek om feedback vroeg: ik vind het vrij rommelig. Misschien is het vandalisme, misschien zijn het niet afgemaakte features, maar als terreineigenaar (weet niet wie dat is?) zou ik niet heel gelukkig worden van halve pallets, planken waar spijkers uitsteken, willekeurig neergegooide stammen waar een skinny lijn? half op is gemaakt maar waar ook spijkers uitsteken. Die roadgap schans zit in elkaar met touw. Niet echt materiaal wat je in het bos wil hebben lijkt me. Dus zorg dat je de schansen goed stevig maakt (zoals de twee hoge, heel netjes!), zodat het zand er niet tussenuit valt en de boel uit elkaar valt (misschien wat leem ergens regelen), en ruim losse materialen op of kies 1 plek (langs het hek?) waar je alles neergooit. Ook af en toe een rondje lopen om afval te rapen, er liggen flesjes, papiertjes, plasticjes van vanalles. Gister wel wat in mn zak gestoken maar had geen tas mee dus kon niet veel betekenen. Heel vervelend, en die zooi is vast niet van de bouwers, maar het oogt allemaal wat rommelig.

Succes met dit mooie stuk! Zat potentie!
Enduro055
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 12:31

Bram87 schreef: ma 10 augustus 2020, 12:09 gister weer op Baan B geweest. De meest rechter lijn kan ik fietsen, met die relatief nieuwe features en een heuse 'roadgap'. De grote jumplijn (is dat de middelste?) vind ik vrij extreem. Ook de twee grote schansen links, ik fiets daar wel af maar de landingen zijn voor mij (veel) te ver.

Omdat je specifiek om feedback vroeg: ik vind het vrij rommelig. Misschien is het vandalisme, misschien zijn het niet afgemaakte features, maar als terreineigenaar (weet niet wie dat is?) zou ik niet heel gelukkig worden van halve pallets, planken waar spijkers uitsteken, willekeurig neergegooide stammen waar een skinny lijn? half op is gemaakt maar waar ook spijkers uitsteken. Die roadgap schans zit in elkaar met touw. Niet echt materiaal wat je in het bos wil hebben lijkt me. Dus zorg dat je de schansen goed stevig maakt (zoals de twee hoge, heel netjes!), zodat het zand er niet tussenuit valt en de boel uit elkaar valt (misschien wat leem ergens regelen), en ruim losse materialen op of kies 1 plek (langs het hek?) waar je alles neergooit. Ook af en toe een rondje lopen om afval te rapen, er liggen flesjes, papiertjes, plasticjes van vanalles. Gister wel wat in mn zak gestoken maar had geen tas mee dus kon niet veel betekenen. Heel vervelend, en die zooi is vast niet van de bouwers, maar het oogt allemaal wat rommelig.

Succes met dit mooie stuk! Zat potentie!
eventjes het andere bericht verwijderd, zaten teveel typfouten in :roll: ,
Ik weet niet hoe de rechter lijn er nu bij ligt. een maat van mij zei dat wat lokale xcers van de rollers jumps hadden gemaakt en van de mini road gap was hij ook niet te spreken. de linker schansen waren de laatste dingen die wij erbij hadden gebouwd voordat het bikepark seizoen voor ons was gestart, ik kan me voorstellen dat de jumps wel pittig zijn, we hebben ze ook gebouwd omdat we redelijk airtime verslaafd zijn geworden en we wat flinke step downs wilden hebben die ons beter zouden voorbereiden op het echte werk(voor zover dat kan in nederland). naar om te horen dat er zoveel vandalisme is! en die troep is zeker niet van ons, als wij er een dag zijn hangen we een vuilniszak aan een boom die we aan het einde van de dag weer meenemen, voor de spullen die overal liggen, we zullen maar weer eens een grote schoonmaak moeten houden. Ik geef eerlijk toe dat wij een hoop houten planken(oa voor de mislukte skinny(die we niet gepland hadden maar er was een boomstam daar op de trail gevallen die te zwaar was om met de hand weg te halen)) daar hebben laten slingeren, voor de rest hebben wij onze tools altijd netjes op een verborgen plek op het baantje liggen. we gaan weer knallen nadat we terug zijn uit de portes du soleil(we gaan morgen helaas alweer terug) om er weer een mooie plek van te maken! thanks voor de feedback, dit wordt zeer gewaardeerd!
fietsen, hoe werkt dat?
Plaats reactie