Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: ma 25 mei 2020, 10:23 Super stoked om naar Winterberg te gaan, maar uiteindelijk toch gekozen voor Vaals, omdat ik het toch een beetje sketch vind met corona. Als er in Aachen iets misgaat, kan iemand me nog wel ff over de grens heen dragen voor de verzekering :-D

Maar goed 3-4-5 juni Bikepark Aachen shredden (lees: kruipsnelheid naar beneden) dus. Zin an!
Ik heb de verzekering gebeld van te voren trouwens en die (Unive) gaf aan dat er van hun kant uit geen restricties zijn voor Duitsland.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

MVMVML schreef: ma 25 mei 2020, 10:29
BrianW schreef: ma 25 mei 2020, 10:27

Lekker, doe ik je niet na. Maar die rij man, holy shit!
Die leek veel erger dan het is. :D Op zijn langst 10 minuten gewacht, het gaat best rap!
Ik ben 2 keer in Winterberg geweest en de langste rij was 1 persoon voor me :-D Af en toe is Zelfstandige Zonder Poen zijn wel lekker.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: ma 25 mei 2020, 10:51 Af en toe is Zelfstandige Zonder Poen zijn wel lekker.
Ja dat ben ik vanaf volgende maand ook, dus ik ga denk ik vaak daar te vinden zijn deze zomer door de weeks
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MVMVML schreef: ma 25 mei 2020, 10:16 Rondje downhilltrack Winterberg afgelopen zaterdag.

https://www.facebook.com/MTBenvoorMvML/ ... 5421758618
:-q :-q
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Het was weer gezellig druk vandaag in winterberg
Bird Aeris 9 blurple
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Op een woensdag? Hebben die duitsers vakantie ofzo?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

StephanS schreef: wo 27 mei 2020, 19:11 Op een woensdag? Hebben die duitsers vakantie ofzo?
Zuhause arbeiten. :bier:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ik was ook verbaasd hoe druk het was, zo heb ik het doordeweek nog niet meegemaakt. Maar paar hollanders gezien
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Afgelopen maandag was het ook best druk voor een doordeweekse dag. 's Ochtends nat, vooral de Blackline was glibberen en glijden. 's Middags droogde het een beetje, waardoor de Blackline nog steeds glad was, maar perfect te doen als je wist hoe je moest rijden ivm modder en wortels. Heel aparte track blijft dat, of het is superglad, of je ziet niks door het klapzand. De vele doorgebroken linten gaven een goed beeld weer haha. Blijft toch mijn favoriet.
De IXS Downhill lag er ook lekker bij, en de Flow blijft genieten met volle vaart. Vooral het eerste stuk wanneer je de bossen in gaat.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

https://nos.nl/artikel/2335296-rutte-sp ... -juli.html

Vakantie liefst uitstellen
In het MCCb ging het ook over de zomervakantie. "Als je je vakantie kan uitstellen, moet je dat vooral doen", zei de premier.

Volgende week is er weer crisisberaad en dan doet het kabinet meer mededelingen over vakanties in het buitenland. "Het is echt complex. Je ziet dat in heel Europa landen worstelen met die vraag." Rutte hoopt dan "groepen landen" aan te kunnen wijzen waar het wel of niet verstandig is om naar toe te gaan.

Nu is al wel duidelijk dat Nederlanders alleen naar landen kunnen gaan waar eenzelfde soort corona-aanpak is als hier. "We kunnen ons echt geen risico veroorloven. We hebben het virus net een beetje onder controle."

Verder benadrukt de premier dat iedereen die in eigen land op vakantie gaat, zich aan de coronaregels moet houden. "Dus als je verkouden bent, blijf in de stacaravan."


Met een beetje mazzel op korte termijn dus ook van overheidswege meer duidelijkheid over wat wel en niet vd zomer.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennisvdb schreef: wo 27 mei 2020, 19:49 Afgelopen maandag was het ook best druk voor een doordeweekse dag. 's Ochtends nat, vooral de Blackline was glibberen en glijden. 's Middags droogde het een beetje, waardoor de Blackline nog steeds glad was, maar perfect te doen als je wist hoe je moest rijden ivm modder en wortels. Heel aparte track blijft dat, of het is superglad, of je ziet niks door het klapzand. De vele doorgebroken linten gaven een goed beeld weer haha. Blijft toch mijn favoriet.
De IXS Downhill lag er ook lekker bij, en de Flow blijft genieten met volle vaart. Vooral het eerste stuk wanneer je de bossen in gaat.
Wel grappig hoe dat kan verschillen. Ik vind de blackline niet echt leuk, je kan er niet knallen. Downhill is eigenlijk m'n favoriet. Zag op de video dat ik op m'n bek ging doordat m'n voorwiel zo hop van een natte wortel afgleed.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

MVMVML schreef: wo 27 mei 2020, 21:11
Dennisvdb schreef: wo 27 mei 2020, 19:49 Afgelopen maandag was het ook best druk voor een doordeweekse dag. 's Ochtends nat, vooral de Blackline was glibberen en glijden. 's Middags droogde het een beetje, waardoor de Blackline nog steeds glad was, maar perfect te doen als je wist hoe je moest rijden ivm modder en wortels. Heel aparte track blijft dat, of het is superglad, of je ziet niks door het klapzand. De vele doorgebroken linten gaven een goed beeld weer haha. Blijft toch mijn favoriet.
De IXS Downhill lag er ook lekker bij, en de Flow blijft genieten met volle vaart. Vooral het eerste stuk wanneer je de bossen in gaat.
Wel grappig hoe dat kan verschillen. Ik vind de blackline niet echt leuk, je kan er niet knallen. Downhill is eigenlijk m'n favoriet. Zag op de video dat ik op m'n bek ging doordat m'n voorwiel zo hop van een natte wortel afgleed.
De blackline lag er super bij, geen rare dingen en qua ondergrond precies goed. Downhill eigenlijk ook.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

MVMVML schreef: wo 27 mei 2020, 21:11
Dennisvdb schreef: wo 27 mei 2020, 19:49 Afgelopen maandag was het ook best druk voor een doordeweekse dag. 's Ochtends nat, vooral de Blackline was glibberen en glijden. 's Middags droogde het een beetje, waardoor de Blackline nog steeds glad was, maar perfect te doen als je wist hoe je moest rijden ivm modder en wortels. Heel aparte track blijft dat, of het is superglad, of je ziet niks door het klapzand. De vele doorgebroken linten gaven een goed beeld weer haha. Blijft toch mijn favoriet.
De IXS Downhill lag er ook lekker bij, en de Flow blijft genieten met volle vaart. Vooral het eerste stuk wanneer je de bossen in gaat.
Wel grappig hoe dat kan verschillen. Ik vind de blackline niet echt leuk, je kan er niet knallen. Downhill is eigenlijk m'n favoriet. Zag op de video dat ik op m'n bek ging doordat m'n voorwiel zo hop van een natte wortel afgleed.
Hahaha, je kan zeker wel hard ‘knallen’ op de Blackline. Allemaal techniek!
Vooral met nattigheid gewoon zwaar opletten met remmen, nooit op een wortel maar gewoon door laten rollen en net ervoor of erna kort de rem aantikken. Vergt veel concentratie op snelheid, maar dan is ie zo leuk!

@novaterra, het is dinsdag en woensdag heel goed weer geweest. Maandag lag ie er echt bagger bij in de ochtend, super vettig. Lekker met die kleigrond.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennisvdb schreef: do 28 mei 2020, 00:11
MVMVML schreef: wo 27 mei 2020, 21:11
Wel grappig hoe dat kan verschillen. Ik vind de blackline niet echt leuk, je kan er niet knallen. Downhill is eigenlijk m'n favoriet. Zag op de video dat ik op m'n bek ging doordat m'n voorwiel zo hop van een natte wortel afgleed.
Hahaha, je kan zeker wel hard ‘knallen’ op de Blackline. Allemaal techniek!
Vooral met nattigheid gewoon zwaar opletten met remmen, nooit op een wortel maar gewoon door laten rollen en net ervoor of erna kort de rem aantikken. Vergt veel concentratie op snelheid, maar dan is ie zo leuk!

@novaterra, het is dinsdag en woensdag heel goed weer geweest. Maandag lag ie er echt bagger bij in de ochtend, super vettig. Lekker met die kleigrond.
Het wordt morgen mooi zonnig in Winterberg (en dat is het al de hele week) dus het zal lekker droog zijn morgen. Ga ik de blackline nog eens proberen want dan heb ik iig geen gladde wortels die roet in het eten gooien. :winkie:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

MVMVML schreef: do 28 mei 2020, 08:34
Dennisvdb schreef: do 28 mei 2020, 00:11

Hahaha, je kan zeker wel hard ‘knallen’ op de Blackline. Allemaal techniek!
Vooral met nattigheid gewoon zwaar opletten met remmen, nooit op een wortel maar gewoon door laten rollen en net ervoor of erna kort de rem aantikken. Vergt veel concentratie op snelheid, maar dan is ie zo leuk!

@novaterra, het is dinsdag en woensdag heel goed weer geweest. Maandag lag ie er echt bagger bij in de ochtend, super vettig. Lekker met die kleigrond.
Het wordt morgen mooi zonnig in Winterberg (en dat is het al de hele week) dus het zal lekker droog zijn morgen. Ga ik de blackline nog eens proberen want dan heb ik iig geen gladde wortels die roet in het eten gooien. :winkie:
blackline is goed te doen nu, er is niks raars in. als je vanuit de lift zicht hebt op de blackline, en dan bij de eerste keer de weg oversteken lijkt het beter om rechts langs de boom te gaan over de wat minder grote wortels. maar links erlangs is beter, dan kom je beter uit en hoef je geen meter drop to flat te doen, maar hem gewoon laten rollen.
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie