Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik vind de freeride, blackline en DH allemaal leuk op zijn eigen manier.
Maar bij de BL en DH merk ik bij de hogere drops wel erg het gewicht en wat ouderwetstere geo van de Trance E.
Het gaat wel, maar met minder vertrouwen.
Die laatste drops van de DH met de houten balken bijv. (volgens mij die in het filmpje van MVMVML) moet je of snel rijden en droppen of langzamer en hoppen.
Ik heb daar niet voldoende snelheid en hoppen met 25kg is erg lastig, dus ben daar toch maar omheen gereden.
Uiteindelijk veel tekst om te zeggen dat ik toch een analoge bikepark fiets er bij moet hebben :bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: vr 5 juni 2020, 11:07 Ik vind de freeride, blackline en DH allemaal leuk op zijn eigen manier.
Maar bij de BL en DH merk ik bij de hogere drops wel erg het gewicht en wat ouderwetstere geo van de Trance E.
Het gaat wel, maar met minder vertrouwen.
Die laatste drops van de DH met de houten balken bijv. (volgens mij die in het filmpje van MVMVML) moet je of snel rijden en droppen of langzamer en hoppen.
Ik heb daar niet voldoende snelheid en hoppen met 25kg is erg lastig, dus ben daar toch maar omheen gereden.
Uiteindelijk veel tekst om te zeggen dat ik toch een analoge bikepark fiets er bij moet hebben :bier:
Freeride en DH zijn wel mijn favo's. Freeride lekker flowy knallen maar wel een paar rockgardens, dropjes etc erin (die helemaal niet in de Flow Line zitten). En de DH is gewoon ideaal vind ik. Sommige stukken flink op snelheid knallen, andere lekker technisch moeilijk en echt alles zit erin: steil, rockgardens, drops, wallride, sprongen etc. Erg leuk. Die dropjes vd video zijn idd op de downhill maar ik vond ze meevallen eerlijk gezegd, beetje snelheid is genoeg om lekker schuin te landen en dan gaat het makkelijk. :D
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Maar jij had de DH bike bij je zeker?
Daarmee knal ik hem er ook wel over :)
Met mijn Nomad ging het ook prima.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MVMVML schreef: vr 5 juni 2020, 09:45
Jurf schreef: do 4 juni 2020, 22:00 Mijn lijnkeuze was een stuk beter 8) ...ongeveer de helft te voet :-{ Blijft een K ding die Blackline.
Ha. Maar hij maakt hem wel goed af! :winkie:

Ikzelf pakte hem meer naar links, dat ging wat makkelijker.

En afgelopen vrijdag gelukkig wel helemaal af kunnen rijden, het scheelt echt enorm of het nat of droog is op die blackline. Maar mijn favo is het ook niet.
Ooh daar is Jeroen een stuk handiger in als ik hoor. Ik wou dat ik het zo kon!
ik heb nogal last van hoogtevrees en als het te stijl word en het barst van de wortels/dropjes dan zie ik niet of misschien wel teveel diepte en ben ik gewoon een schijterd. Zelfde met de Rockgarden op de DH, daar kom ik overheen, maar kost veel te veel snelheid.
Hard over een springlijn heen vind ik heel erg leuk, maar dat soort stukken echt een chicken.
Aan de andere kant: Jeroen heeft 25jaar meer ervaring, ik ben nu 46 dus ik mag nog ff klooien en op mijn 70e kan ik het vast ook zo :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: vr 5 juni 2020, 12:15 Maar jij had de DH bike bij je zeker?
Daarmee knal ik hem er ook wel over :)
Met mijn Nomad ging het ook prima.
Ja met de DH gaat het idd een stuk simpeler. Totdat je scherpe bochten en skinnies en zo moet doen dan.... :roll:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afijn, dit was ons 1e bezoek in Winterberg vorige week. Incl. een paar kansloze crashes :winkie:

Afbeelding

https://youtu.be/UZy0B88gkCc
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Volgens mij vinden we de Blackline even leuk :winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: vr 5 juni 2020, 16:33 Volgens mij vinden we de Blackline even leuk :winkie:
Het is een kuttrack! :lol:

Maar check: de volgende video van de week erna was het heel droog daar en daar hebben we (incl. ik) hem echt hard gepakt, zonder vallen. Wat dat betreft is droog of nat wel echt een heel groot verschil op de Blackline.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ga gewoon niet hard genoeg daar.
Ik weet dat het sneller moet, maar doe het niet.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Mijn favoriet is echt de Blackline, met de Bronson maar ook met de V10. Technisch rijden, met nat weer is ie super verraderlijk en met droog klapzand is het ook opletten. Maar leer de lijnen rijden en je kunt zoveel bochten indriften, echt mooi.
Flowtrail is ook geweldig, voornamelijk het stuk waar je voor het eerst de bossen in gaat tot aan de eerste stop onder het SRAM bord. Tussen die bomen kun je zo ontzettend hard, Strava een keer aangezet en het ging +65 kmpu, geweldig.
Downhill is ook leuk, de Freeride vind ik wel oké. Ligt er te vaak slecht bij. Pinball mag van mij iets anders gemaakt worden.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Maandag 6 juli ga zowaar voor t eerst. Dagtrip. De filmpjes van mvmvml geven leuk beeld van hoe t is.

Hoe druk is t in t weekend? Niet te doen of is t wachten niet zo'n probleem?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

@ Dennis: ik denk dat jij een veel betere technische rijder bent, dan snap ik de lol van blackline wel. Bij stijl en technisch ben ik nog echt lerende.
Maar Flowline met je V10, is dat niet lastigger als met je Bronson? (minder pop?)
Jhas schreef: vr 5 juni 2020, 21:41 Maandag 6 juli ga zowaar voor t eerst. Dagtrip. De filmpjes van mvmvml geven leuk beeld van hoe t is.
Hoe druk is t in t weekend? Niet te doen of is t wachten niet zo'n probleem?
Nivootje goeie dag op Efteling.
Voordeel: nu mag je zelf sturen in de achtbaan.
Nadeel: droomvlucht naar boven is saai.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jhas schreef: vr 5 juni 2020, 21:41 Maandag 6 juli ga zowaar voor t eerst. Dagtrip. De filmpjes van mvmvml geven leuk beeld van hoe t is.

Hoe druk is t in t weekend? Niet te doen of is t wachten niet zo'n probleem?
Meestal wel druk maar die rij gaat best snel. Wij hebben er laatst max 10 min ingestaan en toen was de rij tot voorbij de uitgang vd tracks.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Geweldig om al Die filmpjes van jullie te zien! Ik ga binnenkort ook maar eens mijn eerste Winterberg trip maken :-D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: za 6 juni 2020, 08:34 Geweldig om al Die filmpjes van jullie te zien! Ik ga binnenkort ook maar eens mijn eerste Winterberg trip maken :-D
Goed plan 8)
Plaats reactie