Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

MVMVML schreef: di 15 september 2020, 12:24
hurck schreef: za 12 september 2020, 19:25 Nico Vink heeft goed zijn ding kunnen doen op Ferme Libert. Vanaf het midden tot beneden aan de lift is alles heraangelegd. Het is er wel heel leuk nu. De prijs van de lift is wel omhoog gegaan, nu is het 10€ voor 10-beurtenkaart. (en vandaag had de lift er redelijk de pest is, dat was een tijd geleden dat er nog zoveel panne was :-D )
Ja alles is aangepakt daar beneden ja. We zagen hem nog maandje geleden daar, toen was ie bezig. De lift was toen nog 10 voor 14 :wink:
Hoeveel trails zijn daar?
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Is die lift dan ook verbeterd of is het nog steeds die ranzige treklift uit de 70s?
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

MVMVML schreef: di 15 september 2020, 12:24
hurck schreef: za 12 september 2020, 19:25 Nico Vink heeft goed zijn ding kunnen doen op Ferme Libert. Vanaf het midden tot beneden aan de lift is alles heraangelegd. Het is er wel heel leuk nu. De prijs van de lift is wel omhoog gegaan, nu is het 10€ voor 10-beurtenkaart. (en vandaag had de lift er redelijk de pest is, dat was een tijd geleden dat er nog zoveel panne was :-D )
Ja alles is aangepakt daar beneden ja. We zagen hem nog maandje geleden daar, toen was ie bezig. De lift was toen nog 10 voor 14 :wink:
Nu was hij ook nog bezig. Het is beneden nog niet helemaal af. Er liggen een paar serieuze features, maar aan sommige was nog werk. Voor redelijk wat van die ga ik ook nog wat boterhammen moeten eten :-D

@juan007: een stuk of 5, een drietal in het bos en 2 links van het bos. Maar er zijn verschillende lijntjes naast de 'officiële'

@Michiel: ranzige treklift....
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

hurck schreef: di 15 september 2020, 18:04
MVMVML schreef: di 15 september 2020, 12:24

Ja alles is aangepakt daar beneden ja. We zagen hem nog maandje geleden daar, toen was ie bezig. De lift was toen nog 10 voor 14 :wink:
@juan007: een stuk of 5, een drietal in het bos en 2 links van het bos. Maar er zijn verschillende lijntjes naast de 'officiële'
Ok tof, ik probeer inzicht te krijgen in wat voor trails het zijn maar ik kan er niet veel over vinden om volgende week eens die kant op te gaan. Is het vooral jump werk of ook flow lines?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Juan007 schreef: di 15 september 2020, 12:47
MVMVML schreef: di 15 september 2020, 12:24

Ja alles is aangepakt daar beneden ja. We zagen hem nog maandje geleden daar, toen was ie bezig. De lift was toen nog 10 voor 14 :wink:
Hoeveel trails zijn daar?
2/3 boven https://youtu.be/YeA1MDFueik + echt brute dingen zoals 4 meter drop: https://www.instagram.com/stories/highl ... 953666280/

Of sprongen van 9 meter.

Dan de hele grote tables en sprongen beneden.

En stuk of 5 in het bos, maar je kan die bostrails rijden op heel veel verschillende manieren.

https://youtu.be/6Qo8ZfSntVE
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Juan007 schreef: di 15 september 2020, 20:20
hurck schreef: di 15 september 2020, 18:04

@juan007: een stuk of 5, een drietal in het bos en 2 links van het bos. Maar er zijn verschillende lijntjes naast de 'officiële'
Ok tof, ik probeer inzicht te krijgen in wat voor trails het zijn maar ik kan er niet veel over vinden om volgende week eens die kant op te gaan. Is het vooral jump werk of ook flow lines?
Meer jump dan flow en enduro-achtige trails in het bos.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Gister een dagje willingen gedaan, begonnen bij de K1 lift en na beide flowtrails gereden te hebben dacht ik dat de liftpas voor een dag wegegooid geld was. Wat was dat saai, alsof je over asfalt naar beneden gaat. De freeride was iets beter maar nog steeds vrij saai. Gelukkig was het na de lunch tijd voor de downhill, en man man wat een heerlijke downhill track hebben ze in willingen. Genoeg lijnkeuze om daar een middag zoet te zijn. Ik vond de sfeer ook wat gemoedelijker vergeleken met Winterberg. Gondels voor de downhill waren wat langzaam maar verder prima.

Oh en wat een waanzin met die biergartens, die duitsers staan daar lekker met zen allen op elkaar gepakt te zuipen, alsof covid geen ding is.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Die gondel met die kleine bakjes ?
Ik wist niet dat die voor fietsers ging ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wij waren vrijdag in Willingen. De Freeride saai? Nee joh, die kan je op 100 verschillende manieren rijden. Die is echt fantastisch!
De Downhill trouwens ook ja 8)
Veel sfeer hangt er echter niet, maar hebben ons toch vermaakt. De downhill-roadgap werd ook nog genomen :bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

tiewrap schreef: zo 20 september 2020, 19:27 Die gondel met die kleine bakjes ?
Ik wist niet dat die voor fietsers ging ?
Ja kan. Wel gedoe want slechts 1 op de 5 gondels zijn voor fietsen en de mensen die ze bedienen zijn echt heel chago.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MVMVML schreef: zo 20 september 2020, 19:59 Veel sfeer hangt er echter niet, maar hebben ons toch vermaakt. De downhill-roadgap werd ook nog genomen :bier:
geen sfeer in Willingen? Dan heb je een verkeerde dag getroffen. Bij die tent bovenaan hangt al meer sfeer dan koningsdag en carnaval in NL bij elkaar. OK, het is niet mijn type volk maar gezellig is het wel.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

...en voor MVMVML zijn er stapels DVVML te scoren.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 21 september 2020, 14:03
MVMVML schreef: zo 20 september 2020, 19:59 Veel sfeer hangt er echter niet, maar hebben ons toch vermaakt. De downhill-roadgap werd ook nog genomen :bier:
geen sfeer in Willingen? Dan heb je een verkeerde dag getroffen. Bij die tent bovenaan hangt al meer sfeer dan koningsdag en carnaval in NL bij elkaar. OK, het is niet mijn type volk maar gezellig is het wel.
Het park an sich bedoel ik. Wij hebben idd niet boven gezeten maar in dat nieuwe gebouw beneden. :winkie: Dat was allemaal heel netjes maar wel steriel. Weinig andere bikers ook die dag daar. Zitten die allemaal boven en hebben we de verkeerde toko gekozen? :-{
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

George schreef: ma 21 september 2020, 14:26 ...en voor MVMVML zijn er stapels DVVML te scoren.
Wat jonger mag natuurlijk ook :winkie: :bier:
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik in Winterberg het record zette voor de meeste runs op 1 bikepark dag,toen de hele dag volle bak non stop gereden zonder pauze opgeven moment begon alles zeer te doen.Het doel was 70 runs op 1 dag rijden maar gezien het redelijk druk was in het bikepark & het bikepark ging eerder dicht vanwege dat het sneller donker werd was dit helaas niet mogelijk.

Toch nog 62 runs weten neer te zetten helaas kan ik dit jaar niet mijn record verbeteren maar volgend jaar maar eens proberen om 70 runs te gaan doen.

Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Plaats reactie