Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

TenZNL schreef: za 18 juni 2022, 20:59
baron062 schreef: za 18 juni 2022, 17:47 Waar ik serieus moeite mee had was de Cha-Nada, daarna de overige zwarte lijnen maar niet geprobeerd.
Ah, oke. Het punt is dat de trails daar nog wel eens wisselen, soms ook qua rating (zag bv in een ouder filmpje dat een, volgens de huidige kaart, zwarte trail nog rode bordjes in het filmpje had. Beetje verwarrend.
Als je het niet meer trekt: lopen. En verder gewoon zwaar genieten van de trails, de omgeving, en de vibe.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

baron062 schreef: za 18 juni 2022, 21:02 Als je het niet meer trekt: lopen. En verder gewoon zwaar genieten van de trails, de omgeving, en de vibe.
Gaan we zeker doen, thnx :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

We zijn nu in PDS, Morzine, maar de verbindingslift van Avoriaz naar Chatel is dicht :((
Rest is wel open, maar Chatel is alleen met de auto te bereiken, uur rijden.
Eind vd week gaat de lift open (zeggen ze).
Misschien kijken of het via Les Croisetts en Morgins vanaf de andere kant te bereiken is zonder lange stukken klimmen (lopen).

Liftkaart is (uiteraard) ietsjes duurder geworden, 135 voor 6 dagen.
Peanuts als je ziet wat je er voor terug krijgt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 21 juni 2022, 07:32 We zijn nu in PDS, Morzine, maar de verbindingslift van Avoriaz naar Chatel is dicht :((
Rest is wel open, maar Chatel is alleen met de auto te bereiken, uur rijden.
Eind vd week gaat de lift open (zeggen ze).
Misschien kijken of het via Les Croisetts en Morgins vanaf de andere kant te bereiken is zonder lange stukken klimmen (lopen).

Liftkaart is (uiteraard) ietsjes duurder geworden, 135 voor 6 dagen.
Peanuts als je ziet wat je er voor terug krijgt.
Lekker man. :-q

Is de lift naar Les Croisetts nu wel open? Die was het hele seizoen dicht vorig jaar, daarom niet naar Morgins gekund.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

We zijn nog niet wezen kijken, maar de dame vd lift vertelde ons dat die wel open is.
Plan is dan ook om (morgen?) via Avoriaz en Les Croisetts naar Champery te gaan.
En terug uiteraard.
Dan vrijdag Chatel (als de lift het doet).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Lijkt mij dat die lift vanaf vrijdag open moet zijn, want dan is het weer de jaarlijkse Pass'portes du Soleil
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik heb ook ergens 24 juni gelezen.
Wij gaan over 1,5 week dus we zien graag een uitgebreid verslag tegemoet, TSTM :winkie:
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

ik ben er as maandag voor 3 dagen, gaat blubberen worden ben ik bang. Beetje te doen daar met regen?
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

surfroy01 schreef: vr 24 juni 2022, 09:25 ik ben er as maandag voor 3 dagen, gaat blubberen worden ben ik bang. Beetje te doen daar met regen?
Aan de zijde van de super Morzine lift en in Avoriaz droogt 't redelijk snel op. Afgelopen zomer was ik er ook na een periode van veel regen. In Les Gets en de noord zijde van Morzine vond ik er maar weinig aan op dat moment.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Vanwege het wisselvallige weer zijn we rondom Morzine / Les Vers gebleven en helaas geen grote tochten gemaakt.
Achteraf hebben we iedere dag veel beter weer gehad dan het weerbericht voorspelde, dus wat dat betreft mazzel gehad en lekker gespeeld. De meeste regen viel in de avond nacht en de trails waren over het algemeen goed te rijden.
Alleen vrijdag heel slecht weer met onweer en regen, dus een dag eerder ingepakt en op huis aan.
Zodoende niet in Chatel of Champery geweest :((

De rijders van PassPorte du Soleil hebben vrijdag geen goede dag gehad, vrees ik...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

3 dagen Morzine/Les Gets gedaan, na enkel ervaring in Winterberg/Willingen opgedaan te hebben, is dit toch wel weer een verrijking om in 'echte' bergen te downhillen. Erg fraai gebied. Op maandag eerste uur erg druk bij de liften in Morzine, uren en dagen daarna erg rustig.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zijn er nog bikers welke 14 juli naar Winterberg gaan en/of 15 juli naar Willingen.


Ik pak ze beide mee in 2 dagen en heb een overnachting halfpension geboekt bij Hotel Resort Der Schone Asten.
(Vorig jaar ook gedaan, beviel prima. Prijs viel ook reuze mee voor € 75 met driegangen dinee en nieuw sauna/zwembadcomplex. Dat waren ze vorig jaar aan het bouwen toen ik daar was.)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Pat. schreef: vr 1 juli 2022, 23:27 Zijn er nog bikers welke 14 juli naar Winterberg gaan en/of 15 juli naar Willingen.


Ik pak ze beide mee in 2 dagen en heb een overnachting halfpension geboekt bij Hotel Resort Der Schone Asten.
(Vorig jaar ook gedaan, beviel prima. Prijs viel ook reuze mee voor € 75 met driegangen dinee en nieuw sauna/zwembadcomplex. Dat waren ze vorig jaar aan het bouwen toen ik daar was.)

Wist je dat er nu vlakbij Winterberg het greenhill bikepark is geopend. Ziet er ook erg gaaf uit.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Pat. schreef: vr 1 juli 2022, 23:27 Zijn er nog bikers welke 14 juli naar Winterberg gaan en/of 15 juli naar Willingen.


Ik pak ze beide mee in 2 dagen en heb een overnachting halfpension geboekt bij Hotel Resort Der Schone Asten.
(Vorig jaar ook gedaan, beviel prima. Prijs viel ook reuze mee voor € 75 met driegangen dinee en nieuw sauna/zwembadcomplex. Dat waren ze vorig jaar aan het bouwen toen ik daar was.)
hmmmm, wij zitten er van 18-22 juli ...... Winterberg, maar ook Green Hill en Willingen eens bekijken deze keer
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Sabai schreef: za 2 juli 2022, 08:51
Pat. schreef: vr 1 juli 2022, 23:27 Zijn er nog bikers welke 14 juli naar Winterberg gaan en/of 15 juli naar Willingen.


Ik pak ze beide mee in 2 dagen en heb een overnachting halfpension geboekt bij Hotel Resort Der Schone Asten.
(Vorig jaar ook gedaan, beviel prima. Prijs viel ook reuze mee voor € 75 met driegangen dinee en nieuw sauna/zwembadcomplex. Dat waren ze vorig jaar aan het bouwen toen ik daar was.)

Wist je dat er nu vlakbij Winterberg het greenhill bikepark is geopend. Ziet er ook erg gaaf uit.
Ja ik had het gezien.
Denk dat ik waarschijnlijk ergens rond augustus daar eens ga kijken. Dan is de zaak al een beetje ingereden ;)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie