Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:lol:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Wootism
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 13:51
Mijn mountainbike: Een blauwe

MVMVML schreef: di 18 mei 2021, 15:23
Wootism schreef: di 18 mei 2021, 15:20
Hopelijk accepteren ze in DE tegen die tijd het NL vaccinatiebewijs. Dat doen ze namelijk op dit moment nog niet :-?
Ook al zou ik dat vaccin willen, ik ben voorlopig toch nog niet aan de beurt.

Zal wel veel België/Frankrijk worden komende tijd. Toch jammer, had graag de nieuwe track in Willingen gereden binnenkort.
Voor mij hetzelfde; ook nog lang niet aan de beurt en weet nog überhaupt niet of ik het vaccin wil…
Ik hoop dat we uiteindelijk binnen Europa best ver kunnen komen met die sneltestjes.

Proud member of #TeamOnbenul.nl
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Zoals het er nu naar uit ziet ga ik morgen een testje halen en dan vrijdag naar de opening van Winterberg. :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Juan007 schreef: wo 19 mei 2021, 12:24 Zoals het er nu naar uit ziet ga ik morgen een testje halen en dan vrijdag naar de opening van Winterberg. :-q
Maar da's niet genoeg toch? Je moet als NLer ook in quarantaine:

Quarantaineplicht: Na aankomst in Duitsland moeten reizigers uit Nederland en andere (hoog)risicogebieden tien dagen in quarantaine. De quarantaine kan op z'n vroegst na vijf dagen met een negatieve coronatest worden beëindigd. Reizigers uit Nederland moeten dus sowieso vijf dagen in quarantaine.
https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen

Of geldt dat alleen als je langer dan 24 uur in Duitsland verblijft?
- Meldplicht: Reizigers uit Nederland die langer dan 24 uur in Duitsland blijven, moeten zich voor hun vertrek naar Duitsland digitaal aanmelden. De gegevens van de digitale aanmelding worden doorgegeven aan het Gesundheitsamt, de Duitse GGD, in de plaats die u bezoekt. Het Gesundheitsamt kan controleren of u zich aan de regels (m.b.t. testen en quarantaine) houdt.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Maar da's niet genoeg toch? Je moet als NLer ook in quarantaine:
dat is het zelfde als die vakantiegangers die na hun vakantie gewoon gaan werken ipv quarantaine, dat gewoon zeggen in het nieuws op tv
ik zou me dus niet druk maken
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

nick22 schreef: wo 19 mei 2021, 14:16
Maar da's niet genoeg toch? Je moet als NLer ook in quarantaine:
dat is het zelfde als die vakantiegangers die na hun vakantie gewoon gaan werken ipv quarantaine, dat gewoon zeggen in het nieuws op tv
ik zou me dus niet druk maken
Ook weer zo. Na terugkeer in NL is het dringende advies ook in quarantaine te gaan, maar afgelopen zaterdag stonden er exact 0 grenscontroles (nog geen motoragent) aan zowel de Belgische als NLe kant bij de grensovergangen bij Maastricht en Hazeldonk.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

MVMVML schreef: wo 19 mei 2021, 13:29
Juan007 schreef: wo 19 mei 2021, 12:24 Zoals het er nu naar uit ziet ga ik morgen een testje halen en dan vrijdag naar de opening van Winterberg. :-q
Maar da's niet genoeg toch? Je moet als NLer ook in quarantaine:

Quarantaineplicht: Na aankomst in Duitsland moeten reizigers uit Nederland en andere (hoog)risicogebieden tien dagen in quarantaine. De quarantaine kan op z'n vroegst na vijf dagen met een negatieve coronatest worden beëindigd. Reizigers uit Nederland moeten dus sowieso vijf dagen in quarantaine.
https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen

Of geldt dat alleen als je langer dan 24 uur in Duitsland verblijft?
- Meldplicht: Reizigers uit Nederland die langer dan 24 uur in Duitsland blijven, moeten zich voor hun vertrek naar Duitsland digitaal aanmelden. De gegevens van de digitale aanmelding worden doorgegeven aan het Gesundheitsamt, de Duitse GGD, in de plaats die u bezoekt. Het Gesundheitsamt kan controleren of u zich aan de regels (m.b.t. testen en quarantaine) houdt.
Dat geldt idd alleen als je langer dan 24 uur in Duitsland verblijft.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

nick22 schreef: wo 19 mei 2021, 14:16
Maar da's niet genoeg toch? Je moet als NLer ook in quarantaine:
dat is het zelfde als die vakantiegangers die na hun vakantie gewoon gaan werken ipv quarantaine, dat gewoon zeggen in het nieuws op tv
ik zou me dus niet druk maken
Paar maand geleden nog in Schwarzwald voor werk geweest.
0 controle op PCR test, zelfs bij het bedrijf niet.
0 controle op quarantine
0 controle bij grens en thuis weer gewoon aan het werk.(nu kwam ik daar weinig in contact met anderen en het hotel was nagenoeg voor onszelf :bier: )
Ik zou in ieder geval even een test doen,voor de rest loopt het wel los.(duitsers zelf zijn er ook wel klaar mee)
:bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Juan007 schreef: wo 19 mei 2021, 14:20
MVMVML schreef: wo 19 mei 2021, 13:29

Maar da's niet genoeg toch? Je moet als NLer ook in quarantaine:



https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen

Of geldt dat alleen als je langer dan 24 uur in Duitsland verblijft?
Dat geldt idd alleen als je langer dan 24 uur in Duitsland verblijft.
Aha. Beter. OK DAN GAAN WE OOK! :bier: :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

robin schreef: wo 19 mei 2021, 14:27
nick22 schreef: wo 19 mei 2021, 14:16

dat is het zelfde als die vakantiegangers die na hun vakantie gewoon gaan werken ipv quarantaine, dat gewoon zeggen in het nieuws op tv
ik zou me dus niet druk maken
Paar maand geleden nog in Schwarzwald voor werk geweest.
0 controle op PCR test, zelfs bij het bedrijf niet.
0 controle op quarantine
0 controle bij grens en thuis weer gewoon aan het werk.(nu kwam ik daar weinig in contact met anderen en het hotel was nagenoeg voor onszelf :bier: )
Ik zou in ieder geval even een test doen,voor de rest loopt het wel los.(duitsers zelf zijn er ook wel klaar mee)
Dat viel me in België ook op vorige week. Allemaal grote teksten op de overheidssites over verplichte tests, quarantaines, grenscontroles. Kom je daar de grens over staat er een groot bord met 'COVID 19 TEST' dus we dachten eerst nog: shit. Maar was alleen een bord, stond niemand bij. Verder ook geen controles gezien, niet aangehouden door agenten, in het park liep ook niemand met kapjes op nul nakko nada. Veel Duits en NLe kentekens daar. Zelfs geen enkele controle bij Hazeldonk (daar zou je op zijn minst toch wel een paar politie-auto's/motoren verwacht hebben maar zelfs daar niet).

Er is nogal een verschil tussen de praktijk op straat en wat je over je heen gestort krijgt via mediakanalen :bier:
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

MVMVML schreef: wo 19 mei 2021, 14:45
robin schreef: wo 19 mei 2021, 14:27

Paar maand geleden nog in Schwarzwald voor werk geweest.
0 controle op PCR test, zelfs bij het bedrijf niet.
0 controle op quarantine
0 controle bij grens en thuis weer gewoon aan het werk.(nu kwam ik daar weinig in contact met anderen en het hotel was nagenoeg voor onszelf :bier: )
Ik zou in ieder geval even een test doen,voor de rest loopt het wel los.(duitsers zelf zijn er ook wel klaar mee)
Dat viel me in België ook op vorige week. Allemaal grote teksten op de overheidssites over verplichte tests, quarantaines, grenscontroles. Kom je daar de grens over staat er een groot bord met 'COVID 19 TEST' dus we dachten eerst nog: shit. Maar was alleen een bord, stond niemand bij. Verder ook geen controles gezien, niet aangehouden door agenten, in het park liep ook niemand met kapjes op nul nakko nada. Veel Duits en NLe kentekens daar.
Ik heb van een local uit de buurt van Willingen al begrepen dat er veel Nederlandse kentekens worden gezien rondom het bikepark. Op insta zag ik dat Tristan Botteram daar ook al aan het trainen was. Met een testje op zak komt het volgens mij wel goed..
Laatst gewijzigd door Juan007 op wo 19 mei 2021, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Hier toch andere ervaring. Controle gehad in Stuttgart met collega's. Alle papieren waren in orde. Controle is er zeker en bonnetjes worden ook uitgeschreven wist men ons te vertellen.

Woon in een grens dorpje. Al is men hier wat coulanter. De keren dat ik controle heb gehad mocht ik doorrijden. Nadat ik vertelde dat ik onderweg was naar huis. Kennis is al keer rechts omkeert gestuurd met zijn PCR test. (woon letterlijk op de grens Oprit aan NL en DE zijde)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ga minimaal 2 keer per week de grens over. Nog nooit een controle gezien. Ook collega's die dagelijks de grens overgaan zijn nog nooit gecontroleerd.

In de grensstreek van Duitsland kun je je overigens gratis laten testen. Hebben jullie in het westen weinig aan maar voor mij is het perfect. Laat mij daar testen, uitslag komt op de app en ik kan Duitsland in.

https://corona.chayns.de/

Het is dat het dit weekend waardeloos weer is anders was ik gegaan, planning is nu volgend weekend.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: wo 19 mei 2021, 16:37 Ik ga minimaal 2 keer per week de grens over. Nog nooit een controle gezien. Ook collega's die dagelijks de grens overgaan zijn nog nooit gecontroleerd.

In de grensstreek van Duitsland kun je je overigens gratis laten testen. Hebben jullie in het westen weinig aan maar voor mi5j is het perfect. Laat mij daar testen, uitslag komt op de app en ik kan Duitsland in.

https://corona.chayns.de/

Het is dat het dit weekend waardeloos weer is anders was ik gegaan, planning is nu volgend weekend.
Oh dan krijg je toch zo'n formuliertje? Daar zwerven al tig sjabloons van op de interwebs 😂
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MVMVML schreef: wo 19 mei 2021, 20:29
Oh dan krijg je toch zo'n formuliertje? Daar zwerven al tig sjabloons van op de interwebs 😂
Nope, je moet een app downloaden en daar krijg je dan de officiële testuitslag op. Na 72 uur verdwijnt die ook weer uit de app.
Plaats reactie