Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Haha, join the club (uit het wiel gereden door je eigen kleine etterbakkie). Mooie beelden weer. En wat een ei op die tafel...

(Met piste skiën zijn dit soort acties trouwens eerder regel dan uitzondering. Lekker even gaan zitten net buiten de zichtlijn bijvoorbeeld... De wereld is vol clueless mensen)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

cheeta schreef: za 23 juli 2022, 06:47
yo-eddy schreef: za 23 juli 2022, 00:12Op de laatste grotere jumps van Save Wimmons leek het een paar gasten handig om op de tafels stil te gaan staan :roll: ..... kwam goed weg gelukkig. Hidde was van plan de rechter lijn te springen maar koos last minute voor links om een klapper te voorkomen ...... ging net goed zo ....https://gopro.com/v/wEDK706J8VMkl
... en gelukkig is het ook niet breed genoeg dat je als eerste gewoon helemaal strak naar de zijkant kan sturen en aan de rand kan gaan stilstaan in plaats van midden op de ideale lijn. :-{ Ooit werd je gewoon van het parcours gereden of er door iemand wel (letterlijk) vanaf getrapt en diende je duizend maal te verontschuldigen, tegenwoordig rijdt er veel volk rond die geen eens snapt wat het probleem is :-{
Iemand ervan aftrappen is ook niet echt een oplossing. Nu is het idd niet handig te noemen. Maar ik heb begrepen dat daar geen chicken lines zijn dus dan gaan mensen toch vaak eerst even goed kijken voor ze in het diepe springen. En als ik het filmpje zo zie valt het allemaal best mee.Winterberg daar is het pas erg, daar fietsen bijvoorbeeld veel vaders met kinderen die met een slakken gang naar beneden gaan terwijl jij met een kleine 40 kmph de hoek om komt :D
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Een tafel kun je toch ook gewoon rustig rijden de eerste keer? Geen chickenline nodig.

Verder helemaal eens wat betreft winterberg. Weg met die vaders met kinderen!

Oh wacht...
;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

38x10 schreef: za 23 juli 2022, 08:38 Een tafel kun je toch ook gewoon rustig rijden de eerste keer? Geen chickenline nodig.

Verder helemaal eens wat betreft winterberg. Weg met die vaders met kinderen!

Oh wacht...
;-)
Tegenwoordig zijn jullie de vertragende factor als ik het goed begrijp :winkie: :D
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zo is dat. Weg met die vaders!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

tsja er rijdt allerlei slag volk, vooral op Winterberg. Van (semi) pro's tot totale beginners. Leeftijd is ondergeschikt als ik het objectief bekijk.
Het ontbreken van een basis fiets niveau en kennis hoe je te gedragen in een Bikepark (of op de trails in het algemeen) maken het soms wat riscivol.
Wij hadden ook de 6-jarige mee en het eerste dat we hem leren is NOOIT midden op de trail stil gaan staan en aan de kanten gaan waar dat veilig kan.

Die actie op GreenHill was gewoon onnodig en dom ...... van bovenaf gefilmd lijkt t mee te vallen maar vanuit het gezichtspunt van Hidde was het niet tof. Moet in de zeikende regen van lijn wisselen en een andere lip "senden" dan hij in gedachte had, hij lost 't gelukkig goed op :-q


Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

yo-eddy schreef: za 23 juli 2022, 10:54 tsja er rijdt allerlei slag volk, vooral op Winterberg. Van (semi) pro's tot totale beginners. Leeftijd is ondergeschikt als ik het objectief bekijk.
Het ontbreken van een basis fiets niveau en kennis hoe je te gedragen in een Bikepark (of op de trails in het algemeen) maken het soms wat riscivol.
Wij hadden ook de 6-jarige mee en het eerste dat we hem leren is NOOIT midden op de trail stil gaan staan en aan de kanten gaan waar dat veilig kan.

Die actie op GreenHill was gewoon onnodig en dom ...... van bovenaf gefilmd lijkt t mee te vallen maar vanuit het gezichtspunt van Hidde was het niet tof. Moet in de zeikende regen van lijn wisselen en een andere lip "senden" dan hij in gedachte had, hij lost 't gelukkig goed op :-q


Afbeelding

Afbeelding

Die onderste foto is goud waard. Mooie herinneringen maken zo met je zoon. Dat vergeten jullie nooit meer.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ja, die samen Biken momenten worden hier gekoesterd :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Sabai schreef: za 23 juli 2022, 08:07Iemand ervan aftrappen is ook niet echt een oplossing. Nu is het idd niet handig te noemen. Maar ik heb begrepen dat daar geen chicken lines zijn dus dan gaan mensen toch vaak eerst even goed kijken voor ze in het diepe springen.
Moet je dan midden op de track stoppen :-{ , of is er ruimte genoeg om aan de zijkant te stoppen zodat je niet in de weg staat (en anderen maar van lijn moeten veranderen, uitwijken, ...), of aan de kant waar ruimte is voor een obstakel, ...?
Als je op een singletrail verrast wordt is nog daaraantoe maar dit zie je echt van tevoren, daar valt niets aan goed te praten. Is gewoon een stukje discipline (dat eigenlijk automatisme zou moeten zijn) en zeker als het zo breed is helemaal niets moeilijks aan...
yo-eddy schreef: za 23 juli 2022, 10:54Wij hadden ook de 6-jarige mee en het eerste dat we hem leren is NOOIT midden op de trail stil gaan staan en aan de kanten gaan waar dat veilig kan.
Dat dus!
yo-eddy schreef: za 23 juli 2022, 10:54Die actie op GreenHill was gewoon onnodig en dom ...... van bovenaf gefilmd lijkt t mee te vallen maar vanuit het gezichtspunt van Hidde was het niet tof.
En nogmaals dat dus!
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

cheeta schreef: za 23 juli 2022, 18:16
Sabai schreef: za 23 juli 2022, 08:07Iemand ervan aftrappen is ook niet echt een oplossing. Nu is het idd niet handig te noemen. Maar ik heb begrepen dat daar geen chicken lines zijn dus dan gaan mensen toch vaak eerst even goed kijken voor ze in het diepe springen.
Moet je dan midden op de track stoppen :-{ , of is er ruimte genoeg om aan de zijkant te stoppen zodat je niet in de weg staat (en anderen maar van lijn moeten veranderen, uitwijken, ...), of aan de kant waar ruimte is voor een obstakel, ...?
Als je op een singletrail verrast wordt is nog daaraantoe maar dit zie je echt van tevoren, daar valt niets aan goed te praten. Is gewoon een stukje discipline (dat eigenlijk automatisme zou moeten zijn) en zeker als het zo breed is helemaal niets moeilijks aan...
yo-eddy schreef: za 23 juli 2022, 10:54Wij hadden ook de 6-jarige mee en het eerste dat we hem leren is NOOIT midden op de trail stil gaan staan en aan de kanten gaan waar dat veilig kan.
Dat dus!
yo-eddy schreef: za 23 juli 2022, 10:54Die actie op GreenHill was gewoon onnodig en dom ...... van bovenaf gefilmd lijkt t mee te vallen maar vanuit het gezichtspunt van Hidde was het niet tof.
En nogmaals dat dus!

Ik zeg toch ook dat het niet handig is. En ik ben het yo-eddy eens.Maar ik vond je reactie om zo iemand er gelijk van af te trappen wat cru. Wat ook al gezegd is tegenwoordig denkt iedereen dat ze kunnen downhillen dus de niveaus lopen nogal uiteen. Volgens mij staat er trouwens wel bij elk bikepark dat je nooit mag stoppen op de trail.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

La Bresse was best zwaar qua rode en zwarte trails :winkie:

yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: zo 24 juli 2022, 10:16 La Bresse was best zwaar qua rode en zwarte trails :winkie:

https://youtu.be/5oizvS0tixE
Ziet eruit als een gezellig en geslaagd weekend, geen EHBO bezoek, dat is ook altijd winst :-q :-q :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: zo 24 juli 2022, 10:34
MVMVML schreef: zo 24 juli 2022, 10:16 La Bresse was best zwaar qua rode en zwarte trails :winkie:

https://youtu.be/5oizvS0tixE
Ziet eruit als een gezellig en geslaagd weekend, geen EHBO bezoek, dat is ook altijd winst :-q :-q :bier:
Exact 0 ziekenhuis dus dan is het per definitie geslaagd :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Is er iemand al in het weekend naar Winterberg geweest nadat Green Hill geopend is? Merk je dat het rustiger is of is het nog steeds te druk?
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Ik was er afgelopen zaterdag. Het was denk ik wel wat rustiger dan afgelopen jaren maar de lift rij loopt zo af en toe toch op naar de uitgang van de freeride. Maar dit is niet meer constant het geval, soms staat er ook bijna niemand in de rij. Geen idee waar dat verschil op een dag door komt.

Overigens, de nieuwe blackline is best wel tof geworden met paar mooie stijle stukken.j
Plaats reactie