Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Mrfrank schreef: vr 8 juli 2022, 23:04 Vandaag in Green Hill Bikepark geweest ! Wat ontzettend gaaf… :D Het is absoluut geen beginnerspark en rood is hier ook echt rood net als dat zwart echt zwart is! Mooie off camber stukken, dikke drops, grote tafels, natuurlijke trails alles zit er in. Sleep lift werkt prima, catering is goed en gewoon hele dikke trails. Dit zullen ze in Willingen en Winterberg wel gaan merken qua bezoekersaantallen denk ik…
Mee eens. Wij waren er vanmiddag ook. Mooie aanvulling op wat er al is in het Sauerland.
De zwarte lijnen waren mij te gortig 😅
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Helaas mag je met de fietsen welke zij (Klante) verhuren het Bikepark niet in…
Cubie schreef: vr 8 juli 2022, 23:45
bjlevi schreef: vr 8 juli 2022, 22:51 Ik heb een vraag over de verhuur van protectie in Winterberg:
Kan je hier ter plekke protectie huren?
Ik zie namelijk op hun site het volgende staan:
"momenteel alleen mogelijk in combinatie met een online fietsreservering!"
Kan ik op twee manieren interpreteren:
1. Verhuur van protectie alleen mogelijk bij de huur van een fiets.
2. Protectie niet separaat ( zonder fiets) online te reserveren. Alleen als je een fiets reserveert kan je ook protectie reserveren.

Ik heb ze gemaild maar hun antwoord was: "Unfortunately, it is not possible to reserve protective equipment and/or helmets online without booking a bike."
Beantwoord mijn vraag helaas niet.
Protectie kun je wel los huren bij Klante bij Schneewittchen-lift. Sinds kort daar ook huurbikes
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mrfrank schreef: za 9 juli 2022, 00:09 Helaas mag je met de fietsen welke zij (Klante) verhuren het Bikepark niet in…
Cubie schreef: vr 8 juli 2022, 23:45

Protectie kun je wel los huren bij Klante bij Schneewittchen-lift. Sinds kort daar ook huurbikes
?
Alsof iemand dat bijhoudt.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

julie schreef: vr 8 juli 2022, 18:37 Iemand van hier al eens in Erbeskopf geweest?
Ja afgelopen mei vakantie geweest toen waren er vier trails open leuk parkje leuke ruige trails met veel stenen en wortels.
Twee zwarte trail een blauwe en een rode. Ik meende dat er inmiddels een vijfde trail geopend is maar dat zal je moet checken op hun Facebook
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Cubie schreef: vr 8 juli 2022, 23:45 Protectie kun je wel los huren bij Klante bij Schneewittchen-lift. Sinds kort daar ook huurbikes
Dat is een hele goed tip. Thanks!
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Iemand een tip voor een goed hotel in Willingen (met fietsstalling). Zit er aan te denken om met Mrs Vibemaker een paar dagen die kant op te gaan. Heb nu het K1 hotel op het oog.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Afgelopen weekend naar Winterberg en Willingen geweest met mijn zoontje.
Opmerkelijk rustig voor een weekend, eigenlijk nergens in de rij gestaan.
In Willingen gaat de freeride 3 weken dicht en wordt helemaal vernieuwd.
Later wordt de downhill verplaatst en komt dan naast de andere trails bij de grote K1 lift.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Arjan76 schreef: ma 11 juli 2022, 07:42 Afgelopen weekend naar Winterberg en Willingen geweest met mijn zoontje.
Opmerkelijk rustig voor een weekend, eigenlijk nergens in de rij gestaan.
In Willingen gaat de freeride 3 weken dicht en wordt helemaal vernieuwd.
Later wordt de downhill verplaatst en komt dan naast de andere trails bij de grote K1 lift.
Oh jammer. De DH is juist de dikste track van heel Willingen. :-{
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

vibemaker schreef: zo 10 juli 2022, 17:05 Iemand een tip voor een goed hotel in Willingen (met fietsstalling). Zit er aan te denken om met Mrs Vibemaker een paar dagen die kant op te gaan. Heb nu het K1 hotel op het oog.
Ik heb onlangs een weekend in de K1 in willingen geslapen.

Prima hotel, goed ontbijt, nette fietsenkelder, kamer was netjes en ruim!

Zeker een aanrader.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Tribux schreef: ma 11 juli 2022, 09:17
vibemaker schreef: zo 10 juli 2022, 17:05 Iemand een tip voor een goed hotel in Willingen (met fietsstalling). Zit er aan te denken om met Mrs Vibemaker een paar dagen die kant op te gaan. Heb nu het K1 hotel op het oog.
Ik heb onlangs een weekend in de K1 in willingen geslapen.

Prima hotel, goed ontbijt, nette fietsenkelder, kamer was netjes en ruim!

Zeker een aanrader.
Top, dank je wel! :-q
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Tribux schreef: ma 11 juli 2022, 09:17
vibemaker schreef: zo 10 juli 2022, 17:05 Iemand een tip voor een goed hotel in Willingen (met fietsstalling). Zit er aan te denken om met Mrs Vibemaker een paar dagen die kant op te gaan. Heb nu het K1 hotel op het oog.
Ik heb onlangs een weekend in de K1 in willingen geslapen.

Prima hotel, goed ontbijt, nette fietsenkelder, kamer was netjes en ruim!

Zeker een aanrader.
Al een paar keer in K1 geweest icm bikepark Willingen. Net en modern hotel. De bikes stalden wij op de hotelkamer :winkie:
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Arjan76 schreef: ma 11 juli 2022, 07:42 Afgelopen weekend naar Winterberg en Willingen geweest met mijn zoontje.
Opmerkelijk rustig voor een weekend, eigenlijk nergens in de rij gestaan.
In Willingen gaat de freeride 3 weken dicht en wordt helemaal vernieuwd.
Later wordt de downhill verplaatst en komt dan naast de andere trails bij de grote K1 lift.
Ik was er gisteren ook en vond de freeride in Willingen echt ruk. Mooi dat ze die gaan aanpakken. Slecht onderhouden en ook de flow trails kunnen wel wat TLC gebruiken. De Enduro en Downhill blijven eigenlijk alleen over als leukste trails en dan is het wel wat mager nu. Het was inderdaad heel rustig. In Winterberg zaterdag ook. Ook hier mag nog wel wat onderhoud aan de trails gebeuren. Ze zijn vast druk geweest met opruimen van de bomenkap.

Met bikepark Green Hill is er stevige concurrentie bijgekomen. Ik denk ook dat het daarom rustiger was in Winterberg en Willingen. Laten we het houden op betere spreiding nu :-D
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Met bikepark Green Hill is er stevige concurrentie bijgekomen. Ik denk ook dat het daarom rustiger was in Winterberg en Willingen. Laten we het houden op betere spreiding nu :-D
Ik heb gisteren met een medewerker van K1 gesproken en die vermoedde dat ook een beetje.
Er wordt in ieder geval wel over gepraat achter de schermen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gisteren even op Green Hill gereden met de kleine man.
Na dagen van prachtig weer gingen gister om 15:00 de sluizen open. Precies op het moment dat de liften gingen draaien :winkie:
Sleeplift op zich viel erg mee, gaat vrij vlug en de afdalingen zijn langer dan Winterberg.
De omstandigheden waren verre van ideaal, ijzig glad op sommige plekken maar we hebben ons desondanks prima vermaakt.
Slechts 1 keer onderuit gegleden op een doodeenvoudig stuk, de oude 2.8 Hans Dampf was niet de beste keuze :wink: https://gopro.com/v/MJrPZqPDQVNk0

Op de gladde, bochtige secties tot twee keer toe door de kleine etter gewoon uit z'n wiel gereden :roll:

Save Wimmons, uit het wiel gereden: https://gopro.com/v/dMBQovlrrLePN

Jonas&Pablo (1e helft): https://gopro.com/v/V2m1zL16ee9kR

Op de laatste grotere jumps van Save Wimmons leek het een paar gasten handig om op de tafels stil te gaan staan :roll: ..... kwam goed weg gelukkig. Hidde was van plan de rechter lijn te springen maar koos last minute voor links om een klapper te voorkomen ...... ging net goed zo ....https://gopro.com/v/wEDK706J8VMkl

Hier nog Save Wimmons van boven tot onder ... https://gopro.com/v/wEDKP67epk32v
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

yo-eddy schreef: za 23 juli 2022, 00:12Op de laatste grotere jumps van Save Wimmons leek het een paar gasten handig om op de tafels stil te gaan staan :roll: ..... kwam goed weg gelukkig. Hidde was van plan de rechter lijn te springen maar koos last minute voor links om een klapper te voorkomen ...... ging net goed zo ....https://gopro.com/v/wEDK706J8VMkl
... en gelukkig is het ook niet breed genoeg dat je als eerste gewoon helemaal strak naar de zijkant kan sturen en aan de rand kan gaan stilstaan in plaats van midden op de ideale lijn. :-{ Ooit werd je gewoon van het parcours gereden of er door iemand wel (letterlijk) vanaf getrapt en diende je duizend maal te verontschuldigen, tegenwoordig rijdt er veel volk rond die geen eens snapt wat het probleem is :-{
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie