Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Jammer dat ze niet op maandag open zijn ;) anders ging ik daar komende maandag even langs.

Ik zie trouwens dat ze het Bikepark in Erbeskopf flink gaan uitbreiden van 2 naar 8 routes. Dat is van ons uit net zo ver rijden als Winterberg.
Volgend jaar maar eens een paar dagen heen. (Ligt bij de Moezel dus daar kan ik mooi de vrouw en honden kwijt :bier: )
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jamis Diablo schreef: za 4 september 2021, 21:03 Nope, dat was een ander Hollander. :)
Leuk om jullie gezien te hebben.
Leuk parkje, lekker gemutlich, mooie en technische trails, en als je een beetje doorrijd kan je zo gelijk weer de shuttle bus in.
Helaas in een iets te enthousiaste rit op zwart vergeten dat die roadgap er zat.
Ik ging er rechts langs, maar dacht dat het een gewone drop was. Dus vol er over, land op het vlakke en breek zo mijn stuur af. En de velg is ook iets anders gevormd dan origineel...
Was al einde middag dus niet veel gemist, maar wel klote.
Wtf. Had beter jou kunnen appen om alles heel te houden ipv Nol. :o
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: za 4 september 2021, 21:03 Nope, dat was een ander Hollander. :)
Leuk om jullie gezien te hebben.
Leuk parkje, lekker gemutlich, mooie en technische trails, en als je een beetje doorrijd kan je zo gelijk weer de shuttle bus in.
Helaas in een iets te enthousiaste rit op zwart vergeten dat die roadgap er zat.
Ik ging er rechts langs, maar dacht dat het een gewone drop was. Dus vol er over, land op het vlakke en breek zo mijn stuur af. En de velg is ook iets anders gevormd dan origineel...
Was al einde middag dus niet veel gemist, maar wel klote.
Meen je niet! Die rol naast de roadgap als het ware? Daar to flat op de weg en stuur breekt af? :o
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ja ik ging daar volle snelheid overheen omdat ik dacht dat het een drop was. Heckler reed zwart voor 't eerst en ik had hem 3 keer gewaarschuwd dat je daar rustig overheen moet, zelf had ik niet door dat ik er al was....
Ik denk dat ik net op de overgang van weg en landing ben geland en het stuur is gebroken in de val ipv de landing. Anders was ik wel vol met mijn helm op het stuur geknald en dat is niet gebeurd.
Maar dat is een aanname, gaat zo snel.
Ik lag iig 10-15 meter van de weg af dus nog aardig eind gevlogen.
Stuur gaat wel retour OneUp, benieuwd wat ze er van zeggen. En wiel wordt vd week door Lars gefixed, want vrijdag naar Winterberg :)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Jamis Diablo schreef: zo 5 september 2021, 09:48 Ja ik ging daar volle snelheid overheen omdat ik dacht dat het een drop was. Heckler reed zwart voor 't eerst en ik had hem 3 keer gewaarschuwd dat je daar rustig overheen moet, zelf had ik niet door dat ik er al was....
Ik denk dat ik net op de overgang van weg en landing ben geland en het stuur is gebroken in de val ipv de landing. Anders was ik wel vol met mijn helm op het stuur geknald en dat is niet gebeurd.
Maar dat is een aanname, gaat zo snel.
Ik lag iig 10-15 meter van de weg af dus nog aardig eind gevlogen.
Stuur gaat wel retour OneUp, benieuwd wat ze er van zeggen. En wiel wordt vd week door Lars gefixed, want vrijdag naar Winterberg :)

Het is wel een tricky parkje wat dat betreft. Niks staat aangegeven. Wij waren bijvoorbeeld in de veronderstelling dat we de hele tijd op rood reden maar dat bleek dus zwart te zijn :D :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Die rode lijn die vloeiend overgaat in de zwarte hebben wij ook gedaan , mix & match 8)
Om op rood te blijven moet je van de lijn af 10m naar rechts op de 2e weg-oversteek
Die rechtse rode lijn vond ik een van de leukste om te rijden trouwens, echt mooie variatie.

Ook Strava registreert die Rood into zwart als de “zwarte downhill lijn” trouwens. Ik denk dat ze ooit een extra lijn hebben gemaakt en toen de namen gewijzigd mix en match dus.

@Jamis dat het stuur na de landing is gebroken lijkt mij ook aannemelijk ik heb een keer een (overigens aluminium) stuur afgebroken onder het rijden en toen ben ik inderdaad lelijk voorover getuimeld. Breuk bij de landing dan zou je zelf andere beschadigingen hebben maar stuur in de grond prikken en dan volle gewicht op snelheid doorschieten geeft hoge krachten.

Was een mooie dag verder, enne dit nog, Houdt afstand!!

Ik kon gelukkig op tijd zien wat er gebeurde en was zelf safe en ook niet boven op JD gesprongen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Hürtgenwald vind ik persoonlijk het leukste park hier in de buurt, sowieso veel leuker dan Willingen. De rode en zwarte lijn zijn best technisch voor het aantal meters wat de tracks lang zijn, knap gemaakt.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: zo 5 september 2021, 09:48 Ja ik ging daar volle snelheid overheen omdat ik dacht dat het een drop was. Heckler reed zwart voor 't eerst en ik had hem 3 keer gewaarschuwd dat je daar rustig overheen moet, zelf had ik niet door dat ik er al was....
Ik denk dat ik net op de overgang van weg en landing ben geland en het stuur is gebroken in de val ipv de landing. Anders was ik wel vol met mijn helm op het stuur geknald en dat is niet gebeurd.
Maar dat is een aanname, gaat zo snel.
Ik lag iig 10-15 meter van de weg af dus nog aardig eind gevlogen.
Stuur gaat wel retour OneUp, benieuwd wat ze er van zeggen. En wiel wordt vd week door Lars gefixed, want vrijdag naar Winterberg :)
Je schuiver staat nog op video zie ik net :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennisvdb schreef: ma 6 september 2021, 00:55 Hürtgenwald vind ik persoonlijk het leukste park hier in de buurt, sowieso veel leuker dan Willingen. De rode en zwarte lijn zijn best technisch voor het aantal meters wat de tracks lang zijn, knap gemaakt.
Leuker dan Willingen? Oh nee dat vind ik zeker niet. Ik vond het een leuk park, maar toch wel erg klein en kort. In Willingen zijn de tracks natuurlijk veeeeel langer en dat vind ik toch wel een heel groot pre. Normaal ben ik ook best afgemat na een dag bikepark maar dat had ik nu niet echt.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Heckler40 schreef: zo 5 september 2021, 21:11 Die rode lijn die vloeiend overgaat in de zwarte hebben wij ook gedaan , mix & match 8)
Om op rood te blijven moet je van de lijn af 10m naar rechts op de 2e weg-oversteek
Die rechtse rode lijn vond ik een van de leukste om te rijden trouwens, echt mooie variatie.

Ook Strava registreert die Rood into zwart als de “zwarte downhill lijn” trouwens. Ik denk dat ze ooit een extra lijn hebben gemaakt en toen de namen gewijzigd mix en match dus.

@Jamis dat het stuur na de landing is gebroken lijkt mij ook aannemelijk ik heb een keer een (overigens aluminium) stuur afgebroken onder het rijden en toen ben ik inderdaad lelijk voorover getuimeld. Breuk bij de landing dan zou je zelf andere beschadigingen hebben maar stuur in de grond prikken en dan volle gewicht op snelheid doorschieten geeft hoge krachten.

Was een mooie dag verder, enne dit nog, Houdt afstand!!

Ik kon gelukkig op tijd zien wat er gebeurde en was zelf safe en ook niet boven op JD gesprongen.

Enjoy!!
Ja het was mij op een gegeven moment volledig onduidelijk wat nu rood en zwart was. :winkie: Maakt ook niet zoveel uit trouwens daar.

Zowel Sabai als ik gingen allebei op exact dezelfde plek onderuit, dat is dan blijkbaar zwart na de 2e wegoversteek, bij die stenen afdaling als het ware. We probeerden rechts te pakken maar daar glij je zo hop onderuit. De linkerlijn bleek beter te doen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Van 'rood' naar 'zwart' is voornamelijk omdat je zwart vanaf rood een kwestie is van oversteken en daarmee min of meer logisch lijkt, waar je voor de eigenlijke lijn 10m door moet licht heuvelop. Da's volgens mij nooit anders geweest (~ al 5 jaar zo), net als er na die houten 'brug' ook een keuze moment zit waar het niet helemaal voor zichzelf spreekt. Alleen als je fatsoenlijk verkend hebt dan zou het niet echt problemen moeten opleveren...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: ma 6 september 2021, 09:23 Van 'rood' naar 'zwart' is voornamelijk omdat je zwart vanaf rood een kwestie is van oversteken en daarmee min of meer logisch lijkt, waar je voor de eigenlijke lijn 10m door moet licht heuvelop. Da's volgens mij nooit anders geweest (~ al 5 jaar zo), net als er na die houten 'brug' ook een keuze moment zit waar het niet helemaal voor zichzelf spreekt. Alleen als je fatsoenlijk verkend hebt dan zou het niet echt problemen moeten opleveren...
Na de houten brug/drop is het links rood en rechts zwart toch?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Links rood en rechts zwart idd

En wat een gave drop is dat zeg, kicken :-q steil en diep en als je de Bike daar laat lopen een dikke jump als je uit de compressie komt. In het donkere deel rood onder de bomen zit nog zo’n combinatie van drop naar diepe compressie en dan een vette jump.

Als gezegd, geen lange afdalingen als in de Alpen maar heel mooi gedaan.
Best wel maximaal de hoogte die er is en het terrein wat ze hebben benut.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

cheeta schreef: ma 6 september 2021, 09:23 Van 'rood' naar 'zwart' is voornamelijk omdat je zwart vanaf rood een kwestie is van oversteken en daarmee min of meer logisch lijkt, waar je voor de eigenlijke lijn 10m door moet licht heuvelop. Da's volgens mij nooit anders geweest (~ al 5 jaar zo), net als er na die houten 'brug' ook een keuze moment zit waar het niet helemaal voor zichzelf spreekt. Alleen als je fatsoenlijk verkend hebt dan zou het niet echt problemen moeten opleveren...
We hebben juist verkend.... want er stond niks aangegeven. Nadeel was dat je dan de bus miste en weer een half uur stond te wachten.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ga vrijdag naar Winterberg, iemand hier dezelfde plannen?
Plaats reactie