Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

StephanS schreef: zo 24 juli 2022, 21:47 Ik was er afgelopen zaterdag. Het was denk ik wel wat rustiger dan afgelopen jaren maar de lift rij loopt zo af en toe toch op naar de uitgang van de freeride. Maar dit is niet meer constant het geval, soms staat er ook bijna niemand in de rij. Geen idee waar dat verschil op een dag door komt.

Overigens, de nieuwe blackline is best wel tof geworden met paar mooie stijle stukken.j
Oke, klinkt idd alsof het verbeterd is. Mss dit weekend maar eens proberen, thnx :-q
Ben ook wel benieuwd naar de vernieuwde Blackline
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

De afgelopen week zijn m'n lief en ik een aantal dagen in Willingen geweest. We verbleven in hotel Edelweiss (Mrs. Vibe vond die lokatie romantischer dan die van het K1 Hotel), prima vertoeven, ze hebben een bescheiden ruimte om je fiets te stallen. Ik denk wel dat de gemiddelde leeftijd er een stuk hoger ligt dan in bijv. het K1 hotel. :bier:

Ik had er rekening mee gehouden dat het redelijk druk zou zijn, qua zomervakantie, maar dat was niet zo. Korte conclusie; van maandag tm donderdag is het echt enorm rustig, in de loop van donderdag begint het dorp vol te lopen en dan is het (denk ik, want wij vetrokken vrijdagmiddag) in het weekend een stuk drukker.

Anyway; een sportief weekje gehad; Wat niet-te-technische XC trails gereden, gewandeld, en ik heb Mrs. Vibe eindelijk zo gek gekregen om mee het bikepark in te gaan. 8)

Ik zal kijken of ik daar een leuk clipje van kan maken, hier alvast een indruk hoe momenteel de Flow Country Trail er bij ligt. Spoiler alert: prima!



Zoals hierboven al ergens is aangegeven, een gedeelte van de Freeride is afgesloten voor onderhoud. De flowtrails liggen er prima bij. Aangezien ik alleen m'n xc wiel/bandensetje bij me had heb ik de rest links laten liggen. :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

vibemaker schreef: za 30 juli 2022, 11:09 ..... en ik heb Mrs. Vibe eindelijk zo gek gekregen om mee het bikepark in te gaan. 8)
Wat heeft het je gekost? :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: za 30 juli 2022, 14:32
vibemaker schreef: za 30 juli 2022, 11:09 ..... en ik heb Mrs. Vibe eindelijk zo gek gekregen om mee het bikepark in te gaan. 8)
Wat heeft het je gekost? :winkie:
Veel emotionele chantage. Zoals dat gaat in een volledig functionele relatie Afbeelding
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Afgelopen 2 weken op vakantie geweest in Nüziders in Vorarlberg. Onbeduidend plaatsje, echter 15 minuten met de auto (en 500 hoogtemeters) naar Bikepark Brandnertal. Met een beperkte bagage om mee te vergelijken (WIllingen, Winterberg, Saalbach en Leogang, en Livigno) kan ik wel zeggen dat ik het een leuk bikepark vind. Ik heb weliswaar alleen de blauwe en rode trails / lines gereden met mijn 140mm Jeffsy, had geen behoefte aan de zwarte enduro en downhill trails in mijn eentje...

- Liften: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. 15 minuten voor de eerste vanaf de kassa, 10 minuten voor de 2e tot bovenopde Loischkopf. Vanuit Brand zijn de Dorfbahn (naar het begin van Tschoy ride) en de Panoramabahn (gondel zodat je via een natural trail terug kan naar het deel bij Bürserberg) sneller.
- Drukte: eigenlijk nooit meer dan 5 mensen voor je bij de lift.
- Blauwe lines: flowy, veel kombochten, makkelijke tablejumps. Prima om erin te komen.
- Rode lines: Lower Tschoy ride liep makkelijk, nauwelijks moeilijker dan de blauwe Upper Tschoy Ride. Tschäk the Ripper had een paar steilere stukken en best veel jumps, veel tables en enkele step-ups en step-downs, leuk te rijden. Tscharlie Tschäplin was mijn favoriet, met diverse jumps (triple jumps die ik erin sprong, tables, gap jumps, etc).
- Blauwe Parfienz trail naar bergstation Panorama was een lange, niet moeilijke maar heerlijke natural trail.
- Rode Burtschatrail ook heerlijk, wel lastiger dan de Parfienz door meer wortels en steiler.
- Zwart: diverse pittig uitziend eDH en enduro lines en trails, die ik dus niet gereden heb.
- Onderaan bij het Unicorn-restaurant nog een mogelijkheid voor drops, 5 naast elkaar met de hoogste circa 2.5-3m hoog. Ben zelf t/m 3 gegaan. Twijfelde over 4, maar dat ik de auto weer omlaag moest rijden richting camping hield me tegen.

Kortom: met 2 bezoeken aan het bikepark (mocht van raad van bestuur max een halve dag per keer) beide keren me goed vermaakt. Livigno en de combi Saalbach en Leogang waren leuker, maar een prima bikepark om heen te gaan!
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Leuk verslagje :-q
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Leuk verslag en ik vond het ook een prima park.

Ik had mijn zoon mee die eigenlijk alleen op vakantie met mij rijdt en die kwam ook net aan tot de rode lijnen. Verder zijn ook de paar North Shore woodies in de diverse lijnen wel het vermelden waard.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

StephanS schreef: zo 24 juli 2022, 21:47 Ik was er afgelopen zaterdag. Het was denk ik wel wat rustiger dan afgelopen jaren maar de lift rij loopt zo af en toe toch op naar de uitgang van de freeride. Maar dit is niet meer constant het geval, soms staat er ook bijna niemand in de rij. Geen idee waar dat verschil op een dag door komt.

Overigens, de nieuwe blackline is best wel tof geworden met paar mooie stijle stukken.j
Ik/wij zijn gisteren geweest, en idd, het was totaal niet druk. De rij van de lift kwam niet verder dan de oefenpaal/foodtruck onderaan de Kappe-lift. 5 minuten wachten was wel het maximum.
Ik ben 2020 voor het laatst daar geweest dus nu ook de nieuwe Fairy en Schneewitchen gereden, tevens lag er nog een stukje trail van de IXS dirtmasters naar de Fairy-line dat doorliep en aansloot met het trailpark. Blackline was idd tof, al had ik het idee dattie iets makkelijk is geworden?

Voor de liefhebbers, video van de blackline: https://youtu.be/RHq6Oy3uOVc
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Greenhill is open en dat heeft invloed op de rij van Winterberg :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ironhorse Erik schreef: zo 31 juli 2022, 22:10 Greenhill is open en dat heeft invloed op de rij van Winterberg :winkie:
Precies waarom we naar Winterberg zijn gegaan ipv Greenhill. En ik hoorde ook dat cheeta het laatste kaartje daar had. :winkie:
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Wij net terug van een week Chatel. Man man man man man. Het bestaat nog, echt biken zonder betutteling. :winkie:

Ben er best wel hard afgegaan op 1 van de rode Vink lines, 1e run eerste dag, was net op snelheid toen ik een bochten drop off over losse stenen aan zag komen, remmen (fout fout fout) en toen ik bijna stilstond op 5kmh over the bars omdat ik in een gat dook waar precies een 29" wiel inpaste. Dan ga je dus ook echt als een soort van kermis attractie over je stuur, en land je als een zak aardappelen, alhoewel de camera beelden lieten zien dat bij deze bijna 50iger de reflexen nog op en top zijn --> nog geluk dat ik niet beide armen/polsen breek.

Bij de landing de hele melkweg gezien, alles gehoord weinig gezien het was echt zwart voor de ogen, maar geen schade aan de helm (enige graspolletje op die hele berg gekopt tussen alle stenen keien en van die scherpe "granietrichels. Gewoon doorgereden natuurlijk en later die bocht ook wel kunnen halen zonder enige issue, maar savonds kreeg ik mijn leath knee/shinpads niet handig af., daar zit een stuk "binnenband" van elastisch spul in waar je je been uit moet werken. Dat elastiek rekte niet genoeg en heb het krakend en piepend met wat tanden bijten over een bult moeten trekken. Zat gewoon een tweede knie op mijn scheenbeen waar het bot stopt onder de knie.

Die tweede knie ging natuurlijk zakken toen die protector eraf was dus ik liep de rest van een week met een soort van vadsig melaatse poot die eruit zag alsof ie eraf kon vallen. Remedie: hard fietsen hielo : adrenaline. Nu 9 dagen later is mijn been nog steeds blauw/groen/geel, geen idee wat er nu precies (ondanks de protectie) geraakt is zullen we nooit weten, maar je moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn zonder die dingen (ik draag ze meestal niet).

Als je dan rondkijkt in dat park zie je gasten zonder enige protectie met mach3 de berg afkomen, naast tattoo's lijken enorme schaafwonden een status symbool. De ambulances reden werkelijk af en aan (minimaal 6 per dag) en de trauma heli was er elke dag een paar keer. Die piloot was het ook wel zat denk ik, toen we op het terras zaten kwam hij laag aan (ik vlieg denk ik gemiddeld 20x per jaar de afgelopen 10 jaar dus dan herken je dat wel, als je de gearbox kunt horen zit hij laag). Ik zeg tegen de familie, die zit te laag, hou je maar vast. De "heb je hem weer" blik sprak boekdelen, dus ik ging onder de overkapping staan. Idd kwam hij heel laag aan, ik denk 50m boven het terras. 1 grote stofwolk, parasollen door de lucht, plastic stoelen door de lucht en een partytent -zo een 6m ding- in. het riviertje ernaast.

Lang verhaal kort : Prachtige week gehad :winkie:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mand!

*maar waar blijven die beelden nou?
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

Ook een paar dagen Chatel mee gepakt afgelopen week. Viel mij deze keer wel mee, al is het net welk moment je er bent. 1 ambulance gezien voor iemand bij de jumps beneden. Vorig jaar werd er vlak voor ons iemand van de trail ge-airlift. Bij Morgins dan wel weer 3 ambulances binnen een paar uur. Verder alleen een heli zien opstijgen bij Pleney, maar weet niet of dat voor een MTBer was.

Goede 2e week daar. Vorig jaar alleen maar regen, nu super droog. Eerste dag Pleney gereden en voor het eerst 10 percent. Paar dagen Chatel en daar tussen Champery en Morgins met wat Britten. Die worldcup track was vrij heftig. 3 van de 6 fietsen stuk die dag :lol: Gelukkig was het bij mij alleen een gebroken derailleur kabel en de andere 2 repareerbare wielschade.

Laatste 5 dagen onafgebroken fietsen was wel een beetje too much. Misschien volgende keer wat langer en meer pauzes of max 2/3 dagen achter elkaar rijden. Ga het beeld materiaal nog uitzoeken, maar ben niet zo'n held en heb de GoPro ook weinig aan gehad deze vakantie.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Wij hadden 1 rustdag op 7 dagen, was wel hard nodig vooral voor die kleine (11) die zijn polsen deden serieus zeer van het kombochtenklappen door de gaten die daar in gereden waren.

1 van de dagen was het echt gort en gort droog en glijden en op stof. Alle andere dagen viel er savonds een paar mm en dat was precies goed voor het parcours.

De jumps onderaan bij Chatel, het was af en aan rijden met de Ambu, die daar op een gegeven moment gewoon bleef staan te wachten om de volgende in te laden. Nog nooit gezien op deze schaal, alhoewel echt het overgrote deel sleutelbeentjes leken die werden meegenomen. Dat vind ik nu ook weer niet nodig eigenlijk :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voor het vermaak dus naar Chatel, en voor extra vermaak neem je Ironhorse mee :winkie:
Maar eens, waar zijn de beelden Erik :bier:
Plaats reactie