Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Als ik dit zo allemaal lees heb ik helemaal geen zin meer om naar een bikepark te gaan :o
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Ik heb alleen chestcam beelden met uitzicht achterop een 11 jarige op een Demo ter beschikking. Edit moet ik nog maken. Komt goed hoor.
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

MarkMeisner schreef: di 2 augustus 2022, 09:17 Als ik dit zo allemaal lees heb ik helemaal geen zin meer om naar een bikepark te gaan :o
Trails en rijders zijn er in veel verschillende niveaus. Risico is er altijd natuurlijk, maar zolang je geen trails rijd die ver buiten je kunnen liggen valt het best mee.

Probeer mezelf er niet door te laten ontmoedigen. Al was de eerste keer Winterberg roadgap met een ambulance er naast wel ff spannend :wink: Schaam me ook niet om weg te lopen van een feature als ik me niet 100% gereed er voor voel.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

jorrit-dh schreef: di 2 augustus 2022, 11:42
MarkMeisner schreef: di 2 augustus 2022, 09:17 Als ik dit zo allemaal lees heb ik helemaal geen zin meer om naar een bikepark te gaan :o
Trails en rijders zijn er in veel verschillende niveaus. Risico is er altijd natuurlijk, maar zolang je geen trails rijd die ver buiten je kunnen liggen valt het best mee.

Probeer mezelf er niet door te laten ontmoedigen. Al was de eerste keer Winterberg roadgap met een ambulance er naast wel ff spannend :wink: Schaam me ook niet om weg te lopen van een feature als ik me niet 100% gereed er voor voel.
Grootste risico is idd zelfoverschatting. Sommige dingen hoeven van mij ook niet meer zo dus die doe ik dan ook gewoon niet met mijn bijna 50 jaar ouwe kadaver :winkie: , die kleine daarintegen zit nog in de take-off, soms ga je er per ongeluk achteraan en soms gaat dat goed :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

There is no shame in walking (of de chicken way) :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Soms inderdaad niet zo verwonderlijk als je ziet hoe toch een groot aantal bikers zonder goede bescherming rond rijden (dus met korte mouwtjes en zonder elleboog- of kniebeschermers), dus als het mis gaat, dan is de kans op een diepe snede toch wel erg groot.

Ik zelf doe het tegenwoordig echt een stuk rustiger aan, heb ook niets te bewijzen, en neem geen overdreven risico's meer.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

julie schreef: di 2 augustus 2022, 20:07 Soms inderdaad niet zo verwonderlijk als je ziet hoe toch een groot aantal bikers zonder goede bescherming rond rijden (dus met korte mouwtjes en zonder elleboog- of kniebeschermers), dus als het mis gaat, dan is de kans op een diepe snede toch wel erg groot.

Ik zelf doe het tegenwoordig echt een stuk rustiger aan, heb ook niets te bewijzen, en neem geen overdreven risico's meer.
Dat neem ik mezelf ook telkens voor. En toch verleg ik telkens mijn grenzen en gaat het nog steeds af en toe fout :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

jorrit-dh schreef: di 2 augustus 2022, 11:42
MarkMeisner schreef: di 2 augustus 2022, 09:17 Als ik dit zo allemaal lees heb ik helemaal geen zin meer om naar een bikepark te gaan :o
Trails en rijders zijn er in veel verschillende niveaus. Risico is er altijd natuurlijk, maar zolang je geen trails rijd die ver buiten je kunnen liggen valt het best mee.
En doe de 1e keer op een onbekende trail gewoon rustig aan. Het grenzen verleggen komt later wel.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

MarkMeisner schreef: di 2 augustus 2022, 09:17 Als ik dit zo allemaal lees heb ik helemaal geen zin meer om naar een bikepark te gaan :o
Haha het kan ook anders.

Ik mag graag een bikepark bezoeken, dit jaar oa La Thuille, en dat bestaat uit een 10tal technische trails van zo’n 700hm, met magnifieke uitzichten op omringende bergen ontelbaar veel wortels en stenen en de nodige technische passages die ik met mijn (gebrek aan) skills eerst even moest bestuderen alvorens te rijden.

In 5 dagen geen ambulance gezien, ook geen onbenullen, geen kombochten en geen grote jumps trouwens. Kortom niet ieder bikepark is hetzelfde :)
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 2 augustus 2022, 14:01 There is no shame in walking (of de chicken way) :wink:
Helemaal mee eens! Weten wat je kunt is ook een kwaliteit :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zeker als je er meerdere dagen bent, dan maak je een enorme progressie door.
Beter de eerste keer / eerste dag rustig beginnen, niet meteen 101% en zeker geen 200%.
Een paar dagen later lach je er waarschijnlijk om, waarom meteen de eerste keer alles riskeren?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 3 augustus 2022, 16:38 Zeker als je er meerdere dagen bent, dan maak je een enorme progressie door.
Beter de eerste keer / eerste dag rustig beginnen, niet meteen 101% en zeker geen 200%.
Een paar dagen later lach je er waarschijnlijk om, waarom meteen de eerste keer alles riskeren?
Idd zo had ik dat ook vandaag in Willingen. Eerste keer DH track dacht ik wtf. Terwijl ik er al tig keer geweest ben. Rustig opgebouwd en na de derde run ging het weer als vanouds. Daarna op de enduro een scherpe steen geraakt met gevolg een snee in de band. Gelukkig hadden ze bij de K1 nog wat liggen en kon ik weer door.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat dat betreft veel overeenkomsten met wintersport, incl de beruchte 3e dag.
Ga je 1 of 2x per jaar, dan moet je er ff in komen.
Ga je vaker, dan blijft het niveau hoog en al heel snel nog hoger.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ik begin altijd met een groene lijn om er even in te komen, ook om de fiets te testen (doen de remmen het goed enz).
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

paulus1981 schreef: di 2 augustus 2022, 22:30 ....dit jaar oa La Thuille......

In 5 dagen geen ambulance gezien, ook geen onbenullen, geen kombochten en geen grote jumps trouwens.
Dit klinkt als een bikepark waar ik heen zou moeten gaan. #bucketlist
Plaats reactie