Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

HarrySlingerLove schreef: zo 27 juni 2021, 22:27 “ Ondanks beperkte beschikbaarheid kaarten toch best wel druk en de liftrij was weer als vanouds. ”

Eh wat, beperkte beschikbaarheid kaarten? Vertel. Wij willen binnenkort gaan.
Ze geven toch maar paar honderd toegangskaarten per dag uit die je van te voren moet boeken toch?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Precies dat dus. Zomaar op de bonnefooi in het weekend die kant op gaan zou zomaar kunnen betekenen dat je geen toegang krijgt.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Ja, alleen online vooraf een kaart bestellen. In Winterberg kun je de QR-code die je krijgt bij een zuil meteen vooraan bij de bikeshop scannen en dan krijgt je de liftkaart. Gaat mooi vlot.
In Willingen gewoon bij de kassa's.

Een tijdje terug hadden ze geloof ik een max aan de uit te geven kaarten. Of dat nu ook nog zo is vraag ik mij alsnog af. Het was druk genoeg.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik heb een kaart besteld bij Willingen en thuis gestuurd gekregen die je online kan opwaarderen. Dacht dat je die ook voor Winterberg kan gebruiken.

Het online opwaarderen werkte vorig jaar iig voor geen meter in Winterberg, 2 x gedaan, beide keren werkte de pas niet bij de lift.

Edit: deze kaart dus https://starjack.at/
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Door de week geen enkele wachtrij zowel in Winterberg als Willingen (vorige week). Laatste 1,5 uur van beide dagen was ik zowat de enige lift ganger.

Maar is sowieso mijn ervaring weekenden erg (te) druk.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Dat mocht al met test, er staat dat je het lang in mag zonder test maar mag je dan ook blijven overnachten?
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

MVMVML schreef: ma 28 juni 2021, 10:37 Ik heb een kaart besteld bij Willingen en thuis gestuurd gekregen die je online kan opwaarderen. Dacht dat je die ook voor Winterberg kan gebruiken.

Het online opwaarderen werkte vorig jaar iig voor geen meter in Winterberg, 2 x gedaan, beide keren werkte de pas niet bij de lift.

Edit: deze kaart dus https://starjack.at/
Die kaart heb ik ook gebruikt voor Willingen werkte daar heel goed
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Cubie schreef: ma 28 juni 2021, 10:26 Ja, alleen online vooraf een kaart bestellen. In Winterberg kun je de QR-code die je krijgt bij een zuil meteen vooraan bij de bikeshop scannen en dan krijgt je de liftkaart. Gaat mooi vlot.
In Willingen gewoon bij de kassa's.

Een tijdje terug hadden ze geloof ik een max aan de uit te geven kaarten. Of dat nu ook nog zo is vraag ik mij alsnog af. Het was druk genoeg.
Ah, dat is dan nieuw voor mij.
Maar, ik ga er vanuit dat op maandagochtend vroeg die kaarten niet uitverkocht zijn. Hoop ik...
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Eerste weekend september ga ik met een paar man naar Innsbruck. Iemand ervaringen met het bikepark daar?
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ieamnd wel eens in Warsteiner park geweest? kom je langs op weg naar Winterberg/Willingen.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Nee ik ken het niet.. Maar heb even op YT gekeken en ziet er best geinig uit. Misschien eens een middag gaan spelen :-q
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ja lijkt mij ook, ze hebben er nog een liftje ook. Had even gezocht op bikeparks in Deutschland. Ik dacht ineens Warsteiner, dat zie ik op de borden daar (en moet dan natuurlijk aan bier denken)!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Vooral dat laatste :bier: ..
Verder vind ik wel grappig dat ze van alles hebben. Ik vraag me alleen af hoelang je bezig bent tot je beneden bent, ziet er redelijk klein uit.
Houwwie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 15:31

Door de week is Winterberg echt ongelofelijk rustig inderdaad. Ik koop elke keer een kaartje bij de kassa, maar krijg ook altijd de opmerking dat ik online moet boeken vanwege het aantal kaarten. Ik zie geen probleem, omdat er bijna niemand is maar misschien dat liftkaarten echt gelimiteerd zijn.

Iemand die 12/13 Juli nog van plan is af te reizen voor 1 dag of desnoods met een nachtje 2 dagen?

Ik rij het liefst bikepark en dan nieuwe onderste stuk van vroegere pinball nu loose line. (onderste stuk is weer open.) en jumpline/northshore in Winterberg. (veel springen) Jumpline kom ik nog wat snelheid te kort om alles lekker te pakken en bikepark pak ik alle lijnen behalve de grootste gapjumps. Ook moet ik nog de drop en jump van de zwarte lijn helemaal bij de lift nog clearen, kom nog net wat afstand te kort, lees.. snelheid.. Mocht er iemand kunnen die alles in Winterberg lekker pakt zou het top zijn, kan ik hopelijk er lekker achteraan met verstand op nul.
Plaats reactie