Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jurf schreef: ma 23 augustus 2021, 06:17 De GuideR is een rem voor licht trail gebruik en hoort idd helemaal niet op een parkbike achtige, maar een SLX met 1 zuigertje ook niet oftewel horses for courses. XT4pots Zee/Saint/CodeR/RSC zijn allemaal DH/Enduro remmen en daar kijk je vooral naar verschil in gevoel. Niet beter of slechter, wel anders.

Het is ook maar net hoe je rijstijl is en hoeveel gewicht je op de schaal brengt. Ik heb bijvoorbeeld meer dan genoeg aan 1 pots Cura's icm met 203/180 rotors.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik vond op die Lapierre DH fiets (18 kg :o ) incl. mijn eigen gewicht (85 kg) die Guide R's letterlijk te licht voor die 103 kg die omlaag dondert :winkie:
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Bikermarcel schreef: zo 22 augustus 2021, 11:01 Zit idd ook naar zee's of saints te kijken. Het lijkt er op dat de zee's nog moeilijker te krijgen zijn dan de saints.. blijft de lever van de zee's een beetje hard bij gebruik? De guides trek ik na een paar afdalingen steeds verder naar het stuur
ik rijd ook met Guide R, afgelopen weken veel park/DH/AM gereden en dan komen ze inderdaad tekort. Maar ze blijven wel constant even strak, tegen het stuur trekken doe ik nooit.
NB de sram/shimano discussie is al veel gevoerd maar dat shimano 'betere' remmen maakt vind ik onzin, het is maar net wat je prettig vindt. Ik kan niet wennen aan dat aan/uit gevoel van XT's, heb dan liever Guides.
Ik ga kijken of ik kan upgraden naar Code's.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Voor mijn lichtvoetige 97kg +fiets (15kg?) zijn de Codes zat en de Guides leuk voor NL (maar kwamen in de Eifel al tekort).

@Dice: de cura,s halen uit die pots ook wel bizar veel remkracht.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Ik heb de knoop doorgehakt.
Wij rijden op vrijdag 10 september met 4 man naar Verbier, gaan dan 4 dagen biken en rijden 15 september weer terug naar NL.
Ik weet dat niet alle liften open zijn doordeweeks maar dat is vrijwel overal in de Alpen het geval.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Maar aangezien dit topic over bikepark gaat:

twee weken terug zaten we voor 2,5 week in de Alpen, regio Les Arcs. Heb bijna alle trails in Les Arcs gereden, erg gaaf park en prachtig vakantie gebied. Voora de afwisseling van trails boven + in de boomgrens is heel mooi. Het viel mij op dat veruit de meeste mensen blauwe trails rijden, ik heb me gewaagd aan wat zwarte afdalingen (elle chablatte, la cachette), ik reed lek maar in al die tijd dat ik bezig was is er niemand voorbij gekomen terwijl het best druk was in het park.
Heftig spul, die zwarte trails daar...Spectral was er niet comfortabel mee.

Daarnaast ook een ochtendje in het bikepark van La Rosiere gereden, minder trails, meer exposed (weinig bos) maar erg leuk rijden en goed materiaal om eens wat hogere jumps te proberen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Klopt de zwarte trails zijn meestal best rustig, viel mij ook al op in Portes du Soleil vorige maand.
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Jurf schreef: ma 23 augustus 2021, 06:17 De GuideR is een rem voor licht trail gebruik en hoort idd helemaal niet op een parkbike achtige
Eens, wel jammer dat ze standaard bij de fiets geleverd worden. Zou dan eerder verwachten dat ze de gewone code R erop zouden zetten.

4 september ga ik weer een dagje winterberg met iemand die voor het eerst eens park wil proberen :-q
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bikermarcel schreef: ma 23 augustus 2021, 14:40
Jurf schreef: ma 23 augustus 2021, 06:17 De GuideR is een rem voor licht trail gebruik en hoort idd helemaal niet op een parkbike achtige
Eens, wel jammer dat ze standaard bij de fiets geleverd worden. Zou dan eerder verwachten dat ze de gewone code R erop zouden zetten.

4 september ga ik weer een dagje winterberg met iemand die voor het eerst eens park wil proberen :-q
Zijn wij er misschien ook :winkie:
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

MVMVML schreef: ma 23 augustus 2021, 15:04 Zijn wij er misschien ook :winkie:
Leuk!

Weet iemand of de Schwalbe Loose Lee dit jaar nog helemaal open zal zijn? 2 maanden geleden was alleen het onderste deel al open en toen leek het erop dat ze al bijna klaar waren met de rest van de track.
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik heb er een hard hoofd in, vorige week nog niet open, ja onderste deel.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Enduro055
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 12:31

MVMVML schreef: ma 23 augustus 2021, 09:51 Klopt de zwarte trails zijn meestal best rustig, viel mij ook al op in Portes du Soleil vorige maand.
Rustig wil ik de zwarte trails daar niet noemen, in Chatel, Champery en Morgins zitten toch een paar aardig dikke zwarte runs tussen die menig nederlandse mtber niet kan rijden zonder helemaal onder de schaafwonden beneden te komen. En uiteraard de uber dikke off pistes in morzine(vooral pleney) en les gets(mont chery lift) niet vergeten.
fietsen, hoe werkt dat?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Pleney zwarte rustig 🤣... Daar komen meer treintjes voorbij dan op de drukste lijn van de NS.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Enduro055 schreef: wo 25 augustus 2021, 00:48
MVMVML schreef: ma 23 augustus 2021, 09:51 Klopt de zwarte trails zijn meestal best rustig, viel mij ook al op in Portes du Soleil vorige maand.
Rustig wil ik de zwarte trails daar niet noemen, in Chatel, Champery en Morgins zitten toch een paar aardig dikke zwarte runs tussen die menig nederlandse mtber niet kan rijden zonder helemaal onder de schaafwonden beneden te komen. En uiteraard de uber dikke off pistes in morzine(vooral pleney) en les gets(mont chery lift) niet vergeten.
Die zwarte incl off piste zelfbouwsels in Pleney heb ik gepakt ja. En op m'n bek gegaan🤟
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: wo 25 augustus 2021, 05:43 Pleney zwarte rustig 🤣... Daar komen meer treintjes voorbij dan op de drukste lijn van de NS.
Echt geen hond op tegengekomen vorige maand. En je moest hem wel pakken want rood was opeens afgesloten en dan was zwart de enige optie. In Chatel ook heel rustig op zwart, net zoals in Les Gets.
Op blauwe en rode was het vele malen drukker.
Plaats reactie