Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: di 12 mei 2020, 06:36
Avoriaz schreef:"Enfin on peut vous confirmer nos dates d'ouverture été du 4 Juillet au 30 Août. Avec le contexte, on a du s'adapter et changer un peu nos plans mais on est trop contents. Les équipes sont sur le terrain pour vous préparer un beau bike-park et vous permettre de rouler "safe" à Avoriaz. Restez connectés ...

We can confirm our summer opening dates from July 4th to August 30th. We had to adapt and change our plans a little bit but we are so happy. The team is in the place to shape a fun bike-park and prepare a "safe" riding for you in Avoriaz. Stay tuned ...
... moet je er wel kunnen komen en dan is nog de vraag of de lift in capaciteit naar beneden moet...
Ohh... heeeel misschien gaat ons tripje Portes du Soleil dan ALSNOG door. Als idd het toegestaan wordt de grenzen over te trekken en er niet weer lockdowns komen. Thumbs up... :o :-D

Liftcapaciteiten zullen ongetwijfeld omlaag gaan. Of je krijgt misschien net zoals in het OV dat je verplicht een mondkapje op moet doen (onder je fullfacehelm... :-? ).
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: di 12 mei 2020, 07:22 Nog geen nieuws over Willingen maar zusterpark Geisskopf gaat wel open.
MTB ZONE BIKEPARK GEISSKOPF ÖFFNET 13. MAI –
Ein paar Wochen verspätet beginnt die Saison im MTB ZONE Bikepark Geisskopf. Doch umso mehr freuen sich Mountainbiker und Betreiber, dass es nun los geht. Am 13. Mai ist Saisonstart – mit umfangreichen Schutzkonzept hinsichtlich der Coronavirus-Problematik.

Mit strengen Schutzkonzepten haben die Betreiber die zuständigen Behörden überzeugen können. Hygiene steht aktuell im Vordergrund. Im Bikeverleih wird alles sorgfältig desinfiziert. In die Bikestation dürfen immer nur zwei Gäste gleichzeitig und zwar mit Mundschutz.

Für die Gäste gibt es Verhaltensregeln. Beim Anstehen am Lift sind sie angehalten, 1,5 Meter Abstand zu halten. Im Bereich der Trails, insbesondere am Start und am Ende dürfen sich nicht mehr als zwei Personen zusammenfinden und auch die müssen Abstand halten. Alle Schutzmaßnahmen und Verhaltensvorschriften sind unter www.mtbzone-bikepark.com/geisskopf abrufbar.
Ik ga ervan uit dat deze regels op alle parken uiteindelijk gaan gelden. Of wij er als buitenlanders welkom zijn dat zal eind mei duidelijk worden als er in diversen landen besloten gaat worden hoe ze het toerisme gaan toelaten. Voor nu zijn we iig nog niet welkom.
Maarrrr.... het goede nieuws is dat sommige in ieder geval open mogen gaan. :winkie:
Ik verwacht eigenlijk ook nog wel dat ze sommige echt wat gevaarlijkere afdalingen dan sluiten ivm teveel risico.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Dat zou ik vreemd vinden, Bikepark is an sich wat risico op zoeken. Als je zwarte afdalingen dicht gooit en de 'thrill-seekers' gaan proberen hun kick op blauw en rood te halen door gekke dingen te doen heb je een mogelijk groter risico...bovendien, hoe meer trails open zijn hoe meer spreiding van bezoekers.

Nieuws over Frankrijk is 2 juni te verwachten. De noodtoestand duurt daar nog sowieso tot 24 juli, maar dat zegt vooralsnog niks over het eventueel welkom zijn van toeristen na 2 juni.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bram87 schreef: di 12 mei 2020, 09:37 Dat zou ik vreemd vinden, Bikepark is an sich wat risico op zoeken. Als je zwarte afdalingen dicht gooit en de 'thrill-seekers' gaan proberen hun kick op blauw en rood te halen door gekke dingen te doen heb je een mogelijk groter risico...bovendien, hoe meer trails open zijn hoe meer spreiding van bezoekers.

Nieuws over Frankrijk is 2 juni te verwachten. De noodtoestand duurt daar nog sowieso tot 24 juli, maar dat zegt vooralsnog niks over het eventueel welkom zijn van toeristen na 2 juni.
Ik zou het verwachten, bijvoorbeeld dat ze in Ferme Libert de 3 meter drop dichtgooien en in Winterberg bv de SlopeStyle en Roadgap. In het kader van 'daar vallen de meeste gewonden' dus om de zorg niet extra te belasten.

Hoop wel dat het in juli mogelijk is Frankrijk op een verantwoorde manier te bezoeken (dus niet dat ALS er weer een lockdown komt je als NLer niet terug naar NL mag rijden en je weken/maanden vast komt te zitten) want dan gaan we dat zeker doen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen in oa Frankrijk en hun toerisme-protocol.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Jurf schreef: ma 11 mei 2020, 20:43 En ze menen het.
Zoals wel eens vaker vermeld windsurf ik fanatiek en gisteren en vandaag was op zee een groot feest met uitzonderlijk goede onnederlands mooie omstandigheden nivootje, het leek wel of we ineens een goed stuk Alpen hier hadden. :winkie:
Iedereen die het weer een beetje volgt en swellkaarten kan lezen zag dat aankomen dus meerdere duitsers waren er gisteren bij waaronder 2 goede bekenden.
Hoorde vanmorgen via de app dat ze op de terugweg zijn ze aangehouden, kregen een P.P 800,- boete want naar NL was niet essentieel en moeten 14dgn in quarantaine...en vandaag was er al plisiecheck of ze thuis waren anders werd het nog een stuk duurder.
Het was een topssesie, maar ik denk niet dat dit het ze waard was. :-{ ....desondanks zonder echt alles na te lopen toch 20 duitse kentekens vandaag bij IJmuiden :roll:
Ik woon vlak aan een spot aan de andere kant van het kanaal en ik heb hier aardig wat Duitse kentekenplaten gezien op de mooie dagen. Had er helemaal niet bij stilgestaan wat voor een risico die mensen nemen. Zelfs een omgebouwde Royal Mail-buscamper met Engels kenteken gisteren. Zolang het goed gaat kan het me niet zo veel schelen maar de vraag die je ook moet stellen is of je in een buitenlands ziekenhuis wil komen te liggen als het nodig mocht zijn. Ik zou het schaamrood op de kaken hebben als ik nu met een zware sportblessure een buitenlands ziekenhuis ingerold zou worden.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Bram87 schreef: di 12 mei 2020, 09:37 Dat zou ik vreemd vinden, Bikepark is an sich wat risico op zoeken. Als je zwarte afdalingen dicht gooit en de 'thrill-seekers' gaan proberen hun kick op blauw en rood te halen door gekke dingen te doen heb je een mogelijk groter risico...bovendien, hoe meer trails open zijn hoe meer spreiding van bezoekers.

Nieuws over Frankrijk is 2 juni te verwachten. De noodtoestand duurt daar nog sowieso tot 24 juli, maar dat zegt vooralsnog niks over het eventueel welkom zijn van toeristen na 2 juni.
Volgens mij hebben de ziekenhuizen ondertussen voldoende cappaciteit om de corogevallen te behandelen. Ik denk dat de curve voldoende vlak is gemaakt dat een ziekenhuis bezoek geen probleem moet zijn eind mei.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

nou dan gaan we er voor :lol:
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Bram87 schreef: di 12 mei 2020, 09:37 Dat zou ik vreemd vinden, Bikepark is an sich wat risico op zoeken. Als je zwarte afdalingen dicht gooit en de 'thrill-seekers' gaan proberen hun kick op blauw en rood te halen door gekke dingen te doen heb je een mogelijk groter risico...bovendien, hoe meer trails open zijn hoe meer spreiding van bezoekers.

Nieuws over Frankrijk is 2 juni te verwachten. De noodtoestand duurt daar nog sowieso tot 24 juli, maar dat zegt vooralsnog niks over het eventueel welkom zijn van toeristen na 2 juni.
Volgens mij zit die grens met België nog wel even dicht. Ik zet mijn geld in op dat de Duitsers eerder open zijn deze zomer.

Als we al geen corona test moeten laten zien zoals in Spanje.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bram87 schreef: di 12 mei 2020, 15:06 nou dan gaan we er voor :lol:
Ziekenhuis it is! Send it! 8)
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Hooguit dat je verzekeraar zich afvraagt waarom je daar met een negatief reisadvies met sportblessure ligt.
Met een beetje pech wijst de verzekeraar dan de rekening af en zegt tegen de admin, hier je zijn gegevens en: send it!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: di 12 mei 2020, 15:52 Hooguit dat je verzekeraar zich afvraagt waarom je daar met een negatief reisadvies met sportblessure ligt.
Met een beetje pech wijst de verzekeraar dan de rekening af en zegt tegen de admin, hier je zijn gegevens en: send it!
Daarom ook even netjes wachten tot de grenzen weer open gaan voordat we weer naar ziekenhuisopnames mogen solliciteren.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:-q
Als het zover is solliciteer ik graag mee 8)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: di 12 mei 2020, 16:20 :-q
Als het zover is solliciteer ik graag mee 8)
Check 8) :-q
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

avoriazmtb:
After reviewing our plans we are happy to announce that we will be open from the 4th of July until 30th of August. All necessary measures will be taken de protect everyone’s health. Go get your bikes ready !
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Ach... Dan maar naar Zweden of Noorwegen. Daar is alles gewoon open. :) 🤣
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Plaats reactie