Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

void schreef: di 12 mei 2020, 17:06 avoriazmtb:
After reviewing our plans we are happy to announce that we will be open from the 4th of July until 30th of August. All necessary measures will be taken de protect everyone’s health. Go get your bikes ready !
Goed nieuws zeg. Dat geeft hoop :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Of je het land in kunt tzt is de vraag, maar veilig boeken kan wel, tot 2wk tevoren kun je op veel plekken annuleren zonder kosten in Saalbach Hinterglemm:
https://www.saalbach.com/en/summer/summer2020

“As part of the FLEXI BOOKING - 0 % Cancellation Fee - 100 % Guarantee campaign, numerous accommodations in Saalbach Hinterglemm offer special cancellation conditions. All bookings for summer 2020, which have been or will be made via saalbach.com or directly with the landlord, can be changed or cancelled free of charge until 14 days before arrival. Without discussion, without giving reasons.

The participating accommodations are marked accordingly in the accommodation search with the FLEXI BOOKING button. So nothing stands in the way of planning for the coming summer holidays!”.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

aurelius schreef: wo 13 mei 2020, 07:52 Of je het land in kunt tzt is de vraag, maar veilig boeken kan wel, tot 2wk tevoren kun je op veel plekken annuleren zonder kosten in Saalbach Hinterglemm:
https://www.saalbach.com/en/summer/summer2020

“As part of the FLEXI BOOKING - 0 % Cancellation Fee - 100 % Guarantee campaign, numerous accommodations in Saalbach Hinterglemm offer special cancellation conditions. All bookings for summer 2020, which have been or will be made via saalbach.com or directly with the landlord, can be changed or cancelled free of charge until 14 days before arrival. Without discussion, without giving reasons.

The participating accommodations are marked accordingly in the accommodation search with the FLEXI BOOKING button. So nothing stands in the way of planning for the coming summer holidays!”.
Ja dat is netjes, dat zal veel mensen die twijfelen net even wat meer vertrouwen geven om te boeken.

Ik persoonlijk zou ook wel iets willen zien van een vakantie-protocol van vakantielanden waarin ze je oa de garantie geven dat je terug naar eigen land mag gaan in het geval van een lockdown en dat je niet maanden daar vast zit zoals eerder gebeurde.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik had een biketripje staan voor 2-3-4 juni, naar Frankrijk, maar dat gaat hem sowieso niet worden, alleen dacht ik in plaats daar van naar Vaals af te reizen en dan de grens over te piepen naar 'Bikepark Aachen'... Maar nu lees ik dus hier over die quarantaine shit :-(
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: wo 13 mei 2020, 10:30 Ik had een biketripje staan voor 2-3-4 juni, naar Frankrijk, maar dat gaat hem sowieso niet worden, alleen dacht ik in plaats daar van naar Vaals af te reizen en dan de grens over te piepen naar 'Bikepark Aachen'... Maar nu lees ik dus hier over die quarantaine shit :-(
Vriendin van mij stuurde mij nog deze foto's van Bikepark Aaken vorige weekend. Afgesloten:

Afbeelding
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Willingen gaat overmorgen open!

Liebe MTB ZONE Family!

Das Warten hat sich gelohnt: am 15. Mai startet der MTB ZONE Bikepark Willingen in die Saison 2020. Ab Freitagmorgen läuft der K1-Sessellift für Mountainbiker. Alle Strecken sind befahrbar. Auch die Gastronomie ist geöffnet. Wir freuen uns auf euch und wünschen euch viel Spaß! 🚵‍♀️🚵‍♂️❤️

👉Die Genehmigung zur Öffnung ist mit Auflagen verbunden. Es gibt ein Schutzkonzept und es gibt Verhaltensregeln. Bitte haltet euch daran. So helft ihr uns am besten, die Saison über Mountainbikesport anbieten zu können. Alle Infos hier https://www.mtbzone-bikepark.com/w…/akt ... ckenkarte/
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

MVMVML schreef: wo 13 mei 2020, 10:37
BrianW schreef: wo 13 mei 2020, 10:30 Ik had een biketripje staan voor 2-3-4 juni, naar Frankrijk, maar dat gaat hem sowieso niet worden, alleen dacht ik in plaats daar van naar Vaals af te reizen en dan de grens over te piepen naar 'Bikepark Aachen'... Maar nu lees ik dus hier over die quarantaine shit :-(
Vriendin van mij stuurde mij nog deze foto's van Bikepark Aaken vorige weekend. Afgesloten:

Afbeelding
Ik hoopte dat het in juni wel weer open zou zijn, maar ik ben niet zo stoer dat ik de grens over fiets als dat niet 'mag'.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Goed nieuws :-q
https://nos.nl/liveblog/2333694-consumentenbond-blij-met-eu-toerismeplan-parijzenaars-negeren-coronaregels.html schreef:De grens tussen Duitsland en Oostenrijk wordt op 15 juni weer volledig geopend, meldt de Oostenrijkse minister van Toerisme. Aanstaande vrijdag worden de grenscontroles al enigszins afgezwakt, dan worden er alleen nog steekproefsgewijs mensen gecontroleerd.

Oostenrijk is van plan om ook de controles bij grenzen met andere buurlanden te versoepelen. Het land is economisch sterk afhankelijk van vakantiegangers uit Duitsland. De toeristensector had bij de regering aangedrongen op duidelijkheid voor het zomerseizoen.
en
Duitsland gaat grenscontroles versoepelen
De controles aan de Duitse grenzen worden vanaf zaterdag versoepeld, melden Duitse media op basis van bronnen rond het kabinet. Het eerst zouden de grensovergangen met Luxemburg aan de beurt zijn. Het ministerie van Binnenlandse Zaken zou vanaf 15 juni de grenscontroles helemaal willen schrappen. Sinds half maart mochten alleen mensen met een gegronde reden Duitsland inreizen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

sik schreef: wo 13 mei 2020, 11:30 Goed nieuws :-q
https://nos.nl/liveblog/2333694-consumentenbond-blij-met-eu-toerismeplan-parijzenaars-negeren-coronaregels.html schreef:De grens tussen Duitsland en Oostenrijk wordt op 15 juni weer volledig geopend, meldt de Oostenrijkse minister van Toerisme. Aanstaande vrijdag worden de grenscontroles al enigszins afgezwakt, dan worden er alleen nog steekproefsgewijs mensen gecontroleerd.

Oostenrijk is van plan om ook de controles bij grenzen met andere buurlanden te versoepelen. Het land is economisch sterk afhankelijk van vakantiegangers uit Duitsland. De toeristensector had bij de regering aangedrongen op duidelijkheid voor het zomerseizoen.
en
Duitsland gaat grenscontroles versoepelen
De controles aan de Duitse grenzen worden vanaf zaterdag versoepeld, melden Duitse media op basis van bronnen rond het kabinet. Het eerst zouden de grensovergangen met Luxemburg aan de beurt zijn. Het ministerie van Binnenlandse Zaken zou vanaf 15 juni de grenscontroles helemaal willen schrappen. Sinds half maart mochten alleen mensen met een gegronde reden Duitsland inreizen.
Jeeeeh! In dat geval zou dus vanaf 15 juni sowieso en hopelijk al eerder de grens met NL en Duitsland ook weer open zijn voor vrij verkeer en dat betekent dus sowieso Willingen!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wanneer gaan we?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

16 juni?

En hopelijk eerder. Even kijken wat ze doen met de NLe grens (die op zich al het meest open was dacht ik), met een beetje mazzel gooien ze die eerder volledig open :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ben 2x op klus geweest in Cuxhaven de afgelopen weken, beide keren met de bedrijfsauto. Niemand die naar ons omkeek bij de grens, zelfs geen controles gezien.

Maar goed , een dichte combi met bedrijfsreclame voldoet wss niet aan het standaard toeristen-profiel.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

TenZNL schreef: wo 13 mei 2020, 12:18 Ben 2x op klus geweest in Cuxhaven de afgelopen weken, beide keren met de bedrijfsauto. Niemand die naar ons omkeek bij de grens, zelfs geen controles gezien.
Klopt dat hoor ik vaker. Maar toch, ze kunnen je weigeren, vraag me af wat ze doen als je met 2 fietsen achterop de grens overrijd.

En ook wel belangrijk: hoe zit het met je verzekeringen als er wat gebeurd als je eigenlijk officieel niet erin mag?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

TenZNL schreef: wo 13 mei 2020, 12:18 Maar goed , een dichte combi met bedrijfsreclame voldoet wss niet aan het standaard toeristen-profiel.
Ik heb een kleine vrachtwagen met volledig gesloten klep waar heeeeel veel fietsen ongezien in passen :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik sluit altijd een losse verzekering af, als dat niet meer gaat weet ik genoeg.
MVMVML schreef: wo 13 mei 2020, 12:21
TenZNL schreef: wo 13 mei 2020, 12:18 Maar goed , een dichte combi met bedrijfsreclame voldoet wss niet aan het standaard toeristen-profiel.
Ik heb een kleine vrachtwagen met volledig gesloten klep waar heeeeel veel fietsen ongezien in passen :bier:
Jij snapt `m :wink:
Laatst gewijzigd door TenZNL op wo 13 mei 2020, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie