Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Benieuwd wanneer Winterberg weer open gaat.
Zit al meer dan een maand in een afkickkliniek te trillen :lol:
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

sik schreef: wo 13 mei 2020, 11:30 Goed nieuws :-q
https://nos.nl/liveblog/2333694-consumentenbond-blij-met-eu-toerismeplan-parijzenaars-negeren-coronaregels.html schreef:De grens tussen Duitsland en Oostenrijk wordt op 15 juni weer volledig geopend, meldt de Oostenrijkse minister van Toerisme. Aanstaande vrijdag worden de grenscontroles al enigszins afgezwakt, dan worden er alleen nog steekproefsgewijs mensen gecontroleerd.

Oostenrijk is van plan om ook de controles bij grenzen met andere buurlanden te versoepelen. Het land is economisch sterk afhankelijk van vakantiegangers uit Duitsland. De toeristensector had bij de regering aangedrongen op duidelijkheid voor het zomerseizoen.
en
Duitsland gaat grenscontroles versoepelen
De controles aan de Duitse grenzen worden vanaf zaterdag versoepeld, melden Duitse media op basis van bronnen rond het kabinet. Het eerst zouden de grensovergangen met Luxemburg aan de beurt zijn. Het ministerie van Binnenlandse Zaken zou vanaf 15 juni de grenscontroles helemaal willen schrappen. Sinds half maart mochten alleen mensen met een gegronde reden Duitsland inreizen.



Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Kijk, dat zijn de betere berichten!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Chatel:

Breaking News‼️
We are happy to announce that the bike park will be open from June 27th!
Get your bike ready! 🔥
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Winterberg gaat 15 mei weer open,ook de gastronomie zal geopend zijn onder bepaalde regels tbv de veiligheid. :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dat staat nog niet op de site, hoe kom je aan die informatie? Hoop dat het waar is trouwens, heb een appartement in weekend 29e geboekt :D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Coronamaatregelen Willingen
Maskenpflicht:

o An der Kasse
o In der Warteschlange am Lift
o Im Einsteigebereich am Lift
o Im Ausstiegsbereich am Lift
o Im Wartebereich der Gastronomie
o Bei Nutzung der WC-Anlagen (K1-Hütte, Talstation K1-Sesselbahn sowie Erdgeschoss Hochheideturm)
o In allen sonstigen Bereichen mit möglichem Kontakt zu unseren Mitarbeitern und / oder anderen Besuchern.

o Möglichst die Schleimhäute im Gesichtsbereich (Augen, Mund etc.) nicht mit den Händen berühren.
o An der Kasse möglichst bargeldlos zahlen.
o Bitte vorsichtig fahren und Verletzungen vermeiden. Jeder Krankenhausbesuch und Rettungseinsatz weniger ist eine gute Sache im Moment.

Liftbeförderung

o Die Beförderung erfolgt im K1-Achter-Sessellift, höchstens mit 3 Personen gleichzeitig. Die Sitzplätze sind klar gekennzeichnet.
o Maskenpflicht in der Warteschlange und Einstiegs- und Ausstiegsbereich
o Bitte hintereinander anstellen und Abstand halten. Es kann zu Wartezeiten kommen.
o Liftbügel und Sessel werden in regelmäßigen Abständen desinfiziert.

Gastronomie & Shops

o Die K1-Hütte und auch das Waldhotel Willingen starten ab 15. Mai wieder mit ihrem Betrieb. Bedienung ausschließlich an Tischen. Abstands- und Hygienemaßnahmen sind einzuhalten.
Das gleiche gilt für die „Seilbar“ an der Ettelsberg-Seilbahn. Diese öffnet ebenfalls am Freitag, hat aber am Himmelfahrtstag geschlossen.
Die Ettelsberghütte bleibt bis auf Weiteres noch geschlossen.
o Der K1 Rental Bikeshop ist geöffnet.
o Bitte beachtet jeweils die individuellen Hygienekonzepte in den Shops und in der Gastronomie!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: do 14 mei 2020, 01:32 Coronamaatregelen Willingen
Maskenpflicht:

o An der Kasse
o In der Warteschlange am Lift
o Im Einsteigebereich am Lift
o Im Ausstiegsbereich am Lift
o Im Wartebereich der Gastronomie
o Bei Nutzung der WC-Anlagen (K1-Hütte, Talstation K1-Sesselbahn sowie Erdgeschoss Hochheideturm)
o In allen sonstigen Bereichen mit möglichem Kontakt zu unseren Mitarbeitern und / oder anderen Besuchern.

o Möglichst die Schleimhäute im Gesichtsbereich (Augen, Mund etc.) nicht mit den Händen berühren.
o An der Kasse möglichst bargeldlos zahlen.
o Bitte vorsichtig fahren und Verletzungen vermeiden. Jeder Krankenhausbesuch und Rettungseinsatz weniger ist eine gute Sache im Moment.

Liftbeförderung

o Die Beförderung erfolgt im K1-Achter-Sessellift, höchstens mit 3 Personen gleichzeitig. Die Sitzplätze sind klar gekennzeichnet.
o Maskenpflicht in der Warteschlange und Einstiegs- und Ausstiegsbereich
o Bitte hintereinander anstellen und Abstand halten. Es kann zu Wartezeiten kommen.
o Liftbügel und Sessel werden in regelmäßigen Abständen desinfiziert.

Gastronomie & Shops

o Die K1-Hütte und auch das Waldhotel Willingen starten ab 15. Mai wieder mit ihrem Betrieb. Bedienung ausschließlich an Tischen. Abstands- und Hygienemaßnahmen sind einzuhalten.
Das gleiche gilt für die „Seilbar“ an der Ettelsberg-Seilbahn. Diese öffnet ebenfalls am Freitag, hat aber am Himmelfahrtstag geschlossen.
Die Ettelsberghütte bleibt bis auf Weiteres noch geschlossen.
o Der K1 Rental Bikeshop ist geöffnet.
o Bitte beachtet jeweils die individuellen Hygienekonzepte in den Shops und in der Gastronomie!
Mondkap op in de lift/wc/kassa etc dus. 3 personen tegelijk in de lift? Dat valt mee.
Dan moet dat mondkapje maar...
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

MVMVML schreef: do 14 mei 2020, 08:35
Dice Oldskool schreef: do 14 mei 2020, 01:32 Coronamaatregelen Willingen

Mondkap op in de lift/wc/kassa etc dus. 3 personen tegelijk in de lift? Dat valt mee.
Dan moet dat mondkapje maar...
Dit soort vage regels daar begrijp ik dan weer geen snars van.
Gedachte-experiment:

Kom aanrijden bij de lift, zet mijn helm af met de handschoenen waar ik net mijn loopneus aan heb afgeveegd, pak 10x mijn fiets vast, haal het mondmasker dat als een propje in mijn broekzak zit (of draag je het op je voorhoofd of bungelend om je nek al die tijd?), frommel het met noppenvingers vervolgens om mijn mond, pak de liftkaart vast, heb mijn fiets 10x beet, die van mijn fietsmaat een keertje, kuch een keertje, pak de beugel van de lift 3x vast, na het uitstappen frommel ik het mondkapje weer ergens naar toe. O wacht eerst even plassen, frommel weer met het mondkapje, pak snikkelmans beet, daarna het mondkapje weer....

Waar ik iets meer van zou begrijpen is een regel dat je gewoon altijd een mondbedekking op hebt. Die komt er alleen af voor het eten. Dan gooi je die weg en vervang je die door nieuw nadat je je handen hebt gewassen.

Ellenlange wachtrijen op Winterberg..... Ik mijd Efteling en Disneyland ook om die reden. Ik denk dat ik een jaartje oversla.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Joepie de schreef: do 14 mei 2020, 09:04
MVMVML schreef: do 14 mei 2020, 08:35
Mondkap op in de lift/wc/kassa etc dus. 3 personen tegelijk in de lift? Dat valt mee.
Dan moet dat mondkapje maar...
Dit soort vage regels daar begrijp ik dan weer geen snars van.
Gedachte-experiment:

Kom aanrijden bij de lift, zet mijn helm af met de handschoenen waar ik net mijn loopneus aan heb afgeveegd, pak 10x mijn fiets vast, haal het mondmasker dat als een propje in mijn broekzak zit (of draag je het op je voorhoofd of bungelend om je nek al die tijd?), frommel het met noppenvingers vervolgens om mijn mond, pak de liftkaart vast, heb mijn fiets 10x beet, die van mijn fietsmaat een keertje, kuch een keertje, pak de beugel van de lift 3x vast, na het uitstappen frommel ik het mondkapje weer ergens naar toe. O wacht eerst even plassen, frommel weer met het mondkapje, pak snikkelmans beet, daarna het mondkapje weer....

Waar ik iets meer van zou begrijpen is een regel dat je gewoon altijd een mondbedekking op hebt. Die komt er alleen af voor het eten. Dan gooi je die weg en vervang je die door nieuw nadat je je handen hebt gewassen.
Ja veel logica zit er allemaal niet in. En de hele dag met zijn ding oplopen onder je helm is echt geen optie. Als dat moet ga ik niet.

Het zijn waarschijnlijk gewoon op Federaal of Bundesland-niveau opgelegde regels die heel algemeen zijn en nul rekening houden met de daadwerkelijke praktijk daar.
Maar goed, het moet dan maar en dan doe ik wel mee aan die poppenkast omdat ik dan tenminste dat park op kan.

Nu ken ik de lift bij Willingen niet, maar er staat dat je met 3 personen erin kan. Hoe groot zijn die liften daar qua zitplaatsen normaal?
In Winterberg zijn het 2 en 3 zitplaatsen toch? Als die volledig bemand mogen zijn als je een mondkapje draagt, dan kunnen ze normaal draaien en vallen de rijen misschien mee.

Ga ik toch deze maar laten komen https://shop.spreadshirt.nl/mvmvml/acce ... jes?q=P185 :winkie:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MVMVML op do 14 mei 2020, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

En officieel moet je elke keer een nieuw mondkapje pakken dus mag wel een familiepak meenemen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Elvander schreef: do 14 mei 2020, 09:11 En officieel moet je elke keer een nieuw mondkapje pakken dus mag wel een familiepak meenemen.
Echt waar? Nu ja. Dat gaat natuurlijk helemaal niet in de praktijk. Moet ik een hele doos meenemen en in de auto leggen en iedere keer heen en weer? :-?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

In plaats van goggles met roll-offs....

Joepie de schreef: do 14 mei 2020, 09:04Kom aanrijden bij de lift, zet mijn helm af met de handschoenen waar ik net mijn loopneus aan heb afgeveegd, pak 10x mijn fiets vast, haal het mondmasker dat als een propje in mijn broekzak zit (of draag je het op je voorhoofd of bungelend om je nek al die tijd?), frommel het met noppenvingers vervolgens om mijn mond, pak de liftkaart vast, heb mijn fiets 10x beet, die van mijn fietsmaat een keertje, kuch een keertje, pak de beugel van de lift 3x vast, na het uitstappen frommel ik het mondkapje weer ergens naar toe. O wacht eerst even plassen, frommel weer met het mondkapje, pak snikkelmans beet, daarna het mondkapje weer....
Precies... En als dat 3~4x op een dag is, maar in Winterberg/Willingen kan dat met gemak 3~4x per uur zijn (Winterberg sta je normaal na 3~4 minuten weer in de rij).

F*ck, nu moet ik nog serieus werk gaan maken van omhoog fietsen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

MVMVML schreef: do 14 mei 2020, 09:12
Elvander schreef: do 14 mei 2020, 09:11 En officieel moet je elke keer een nieuw mondkapje pakken dus mag wel een familiepak meenemen.
Echt waar? Nu ja. Dat gaat natuurlijk helemaal niet in de praktijk. Moet ik een hele doos meenemen en in de auto leggen en iedere keer heen en weer? :-?
Ja, de officiele regels zijn, correct me if I'm wrong, dat zodra je het kapje afgezet hebt, of je er met je vingers aangezeten hebt, je een nieuwe moet pakken. Die je alleen aan de touwtjes mag vastpakken.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Plaats reactie