Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nu sommige open gaan is het misschien handig om hier te vermelden hoe of wat. Wat gaat wanneer open en kan je er überhaupt komen?

1. Leogang in Oostenrijk is open:
Wir öffnen mit 29.05.2020📅 Das Datum FETT im Kalender eintragen - Whip, Whip hurray🥳
Wir freuen uns euch endlich diese erfreuliche Nachricht mitteilen zu dürfen! 🔜Bis bald


https://bikepark.saalfelden-leogang.com ... hSuk2QSTOU
Daar kan je als NLer niet komen op het moment.

2. Willingen in Duitsland gaat 15 mei open:
Liebe MTB ZONE Family!

Das Warten hat sich gelohnt: am 15. Mai startet der MTB ZONE Bikepark Willingen in die Saison 2020. Ab Freitagmorgen läuft der K1-Sessellift für Mountainbiker. Alle Strecken sind befahrbar. Auch die Gastronomie ist geöffnet. Wir freuen uns auf euch und wünschen euch viel Spaß! 🚵‍♀️🚵‍♂️❤️

👉Die Genehmigung zur Öffnung ist mit Auflagen verbunden. Es gibt ein Schutzkonzept und es gibt Verhaltensregeln. Bitte haltet euch daran. So helft ihr uns am besten, die Saison über Mountainbikesport anbieten zu können.
Alle Infos hier https://www.mtbzone-bikepark.com/w…/akt ... ckenkarte/
https://www.mtbzone-bikepark.com/willin ... bQp9M5px_g
https://www.facebook.com/MTBZONEBikeparkWillingen/
Echte aparte Corona-maatregelen zie ik er niet staan, buiten hygiene en afstandsregels in de gemeenschappelijke ruimtes zoals horeca ed.

Momenteel ook als Nederlander de facto niet (legaal) bereikbaar.

3. Chatel in Frankrijk gaat 27 juni open:
Breaking News‼️
We are happy to announce that the bike park will be open from June 27th!
Get your bike ready! 🔥
4. Winterberg Duitsland 15 mei open:
Hey ihr lieben, ab morgen, den 15.05.2020 öffnen wir den Bikepark für euch! ENDLICH!!! ABER, ihr müsst unsere Hygieneregeln beachten (link in Bio)! Bitte haltet euch dran. Heut kommt noch ein YouTube Video hinzu wo erklärt wird worauf ihr zu achten habt. Wir freuen jns auf euch!

Hier de maatregelen: https://www.bikepark-winterberg.de/coro ... assnahmen/
5. Lac Blanc Frankrijk
Station du Lac Blanc schreef:
🔥🔥OPENING NEWS – MAY 30TH 🔥🔥
Hi guys, here we are ! We open next weekend may 30th 10am !
COVID-19 PROCEEDINGS
🔴 Some risky zones are gonna be closed (R-line, biggest drops on La Fat, road gaps …) We hope we’ll be able to open them soon.
🧤 Bike gloves are MANDATORY !!
👬 2 people per seat on the chairlift
🍔 Takeaway service at the restaurant
🚲 Rental bikes and gear open as usual ! Online booking at www.rapideloc.com
You’ll find described informations on the main website www.bikepark-lacblanc.com
See you next weekend, stay safe and take great care of your bike !
Thanks for your comprehension !
Les Gets Bikepark: OUVERTURE DU BIKEPARK LE 30 MAI
Laatst gewijzigd door MVMVML op do 3 maart 2022, 09:30, 15 keer totaal gewijzigd.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Goed idee! Maar voorlopig mogen we nog niet reizen naar het buitenland :(
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

StephanS schreef: ma 11 mei 2020, 07:59 Goed idee! Maar voorlopig mogen we nog niet reizen naar het buitenland :(
Dat is dus idd het volgende: kan je er uberhaupt heen? Vriend van mij uit Limburg zegt dat je zo de Duitse grens over mag (en de Belgische echt niet). Dus het is een beetje onduidelijk allemaal.

Vraag me ook af wat de maatregelen gaan worden. Moet je reserveren? Heb al voorbij zien komen dat de full face helm verplicht is (maar moet je hem dan ook constant ophouden bv op het terrein?) Waarschijnlijk maar 1 persoon per stoeltjeslift dus langere wachtrijen. De echt gevaarlijke lijnen afgesloten misschien?
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Ik woon ook langs de Duitse grens en we kunnen inderdaad gewoon de grens oversteken,alleen met sommige feestdagen werd er gecontroleerd en gevraagd of je reis noodzakelijk was.
Verder kan je gewoon naar Duitsland reizen :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Cube AIM schreef: ma 11 mei 2020, 09:23 Ik woon ook langs de Duitse grens en we kunnen inderdaad gewoon de grens oversteken,alleen met sommige feestdagen werd er gecontroleerd en gevraagd of je reis noodzakelijk was.
Verder kan je gewoon naar Duitsland reizen :-q
Maar op sites van de Rijksoverheid in NL staat dat onnodige reizigers geweigerd kunnen worden. Dus is het een beetje op de bonnefooi gaan en geluk hebben, maar je kan wel degelijk geweigerd worden toch?
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ferme Libert zeker nog gesloten tot 1/6/20. Maar aangezien er vanaf 8 juni terug daguitstappen zouden mogelijk zijn in B hoop ik dat ze dan open mogen. Als alles goed blijft evolueren.

MTB-Park-Hürtgenwald nog geen datum vrij gegeven. Aangezien zij met die bus als 'lift' zitten vermoed ik dat zij nog niet zo snel gaan openen. Tenzij ze daar met een andere soort shuttle gaan werken.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

[/quote]

Maar op sites van de Rijksoverheid in NL staat dat onnodige reizigers geweigerd kunnen worden. Dus is het een beetje op de bonnefooi gaan en geluk hebben, maar je kan wel degelijk geweigerd worden toch?
[/quote]

Ik heb nog niet gezien of gehoord dat er iemand is geweigerd,ook vanuit Duitsland naar Nederland niet,ze mogen je wel het dringend advies geven maar weigeren volgens mij niet!
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hurck schreef: ma 11 mei 2020, 09:29 Ferme Libert zeker nog gesloten tot 1/6/20. Maar aangezien er vanaf 8 juni terug daguitstappen zouden mogelijk zijn in B hoop ik dat ze dan open mogen. Als alles goed blijft evolueren.

MTB-Park-Hürtgenwald nog geen datum vrij gegeven. Aangezien zij met die bus als 'lift' zitten vermoed ik dat zij nog niet zo snel gaan openen. Tenzij ze daar met een andere soort shuttle gaan werken.
Ja en in Belgie is nu ook nog (buiten de potdichte grenzen) ook voor Belgen zelf de restrictie dat je niet meer dan 20 km van huis mag zijn geloof ik.
Om de situatie een beetje te verduidelijken, hebben we contact opgenomen met het federale kabinet om ons zo goed mogelijk te informeren over een potentiële heropening. We zijn gedwongen om het Bikepark te sluiten ondanks de opening van bepaalde openluchtsportterreinen. Wij herinneren u eraan dat u, om toegelaten buitensporten te kunnen beoefenen, uw terrein moet boeken, deze sport met maximaal 2 verschillende personen moet beoefenen en niet meer dan 20 km van huis zijn. Aangezien niet-essentiële verplaatsingen nog steeds verboden zijn en de openingsvoorwaarden economisch niet van toepassing zijn voor onze sector, kunnen we momenteel niet openen. De potentiële heropening zal binnenkort worden bestudeerd door de federale Veiligheidsraad, misschien kunnen we op 1 juni, wanneer de verplaatsingen van een "recreatieve dag" zijn toegestaan, eindelijk een heropening aankondigen.
We kijken er net zo naar uit als u de volgende heropening van het BikePark, maar we verbinden ons ertoe om te openen met inachtneming van de regels van de federale regering.
Bedankt voor uw patiënt
Het BikePark Ferme-Libert team
Last minute info... geen heropening mogelijk voor onze sector voor 1 juni.
We hopen dat we deze zomer zo snel mogelijk kunnen heropenen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hurck schreef: ma 11 mei 2020, 09:29 Ferme Libert zeker nog gesloten tot 1/6/20. Maar aangezien er vanaf 8 juni terug daguitstappen zouden mogelijk zijn in B hoop ik dat ze dan open mogen. Als alles goed blijft evolueren.

MTB-Park-Hürtgenwald nog geen datum vrij gegeven. Aangezien zij met die bus als 'lift' zitten vermoed ik dat zij nog niet zo snel gaan openen. Tenzij ze daar met een andere soort shuttle gaan werken.
Nee met die bus dat zal hem niet gaan worden nee ben ik bang. In Winterberg zal het wel 1 persoon per liftstoel worden. In Ferme Libert is er dan weer geen probleem met de lift omdat je daar sowieso een meter of 7 a 8 van elkaar af zit schat it.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Waar die 20km van huis vandaan komt weet ik niet, maar die is niet officieel. Toch zeker niet in Vlaanderen. De walen willen zich misschien spiegelen aan Frankrijk waar een tijdje een aantal km beperking was :D Wie zal het zeggen. Het wordt over het algemeen afgeraden om verre afstanden te doen met de auto. Het staat iedereen vrij om onbeperkt fiets/wandel/... kilometers te maken.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

MVMVML schreef: ma 11 mei 2020, 09:33
hurck schreef: ma 11 mei 2020, 09:29 Ferme Libert zeker nog gesloten tot 1/6/20. Maar aangezien er vanaf 8 juni terug daguitstappen zouden mogelijk zijn in B hoop ik dat ze dan open mogen. Als alles goed blijft evolueren.

MTB-Park-Hürtgenwald nog geen datum vrij gegeven. Aangezien zij met die bus als 'lift' zitten vermoed ik dat zij nog niet zo snel gaan openen. Tenzij ze daar met een andere soort shuttle gaan werken.
Nee met die bus dat zal hem niet gaan worden nee ben ik bang. In Winterberg zal het wel 1 persoon per liftstoel worden. In Ferme Libert is er dan weer geen probleem met de lift omdat je daar sowieso een meter of 7 a 8 van elkaar af zit schat it.
Inderdaad, zeer jammer dat ze nu nog niet open zijn. Zeker daar is het perfect mogelijk om te biken en social distance te houden. Bij het aanschuiven aan de lift een bike lengte tussen iedereen tussen en klaar. Ik denk vooral dat de (lokale) overheid geen zin had in iets degelijks uit te werken en het gemakkelijkheidshalve gewoon verboden heeft.

Voor winterberg denk ik inderdaad ook dat het 1 persoon per lift zal worden. Met wat geluk 1 helemaal links op de zetel en een ander persoon helemaal rechts. Op die manier kan de wachttijd toch ietwat beperkt worden.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hurck schreef: ma 11 mei 2020, 09:40
MVMVML schreef: ma 11 mei 2020, 09:33

Nee met die bus dat zal hem niet gaan worden nee ben ik bang. In Winterberg zal het wel 1 persoon per liftstoel worden. In Ferme Libert is er dan weer geen probleem met de lift omdat je daar sowieso een meter of 7 a 8 van elkaar af zit schat it.
Inderdaad, zeer jammer dat ze nu nog niet open zijn. Zeker daar is het perfect mogelijk om te biken en social distance te houden. Bij het aanschuiven aan de lift een bike lengte tussen iedereen tussen en klaar. Ik denk vooral dat de (lokale) overheid geen zin had in iets degelijks uit te werken en het gemakkelijkheidshalve gewoon verboden heeft.

Voor winterberg denk ik inderdaad ook dat het 1 persoon per lift zal worden. Met wat geluk 1 helemaal links op de zetel en een ander persoon helemaal rechts. Op die manier kan de wachttijd toch ietwat beperkt worden.
Inderdaad erg jammer. In een bikepark en zeker in Ferme Libert waar geen echte horeca ed zit, is het uitstekend mogelijk die afstand te houden. Iedereen full-face helm op, handschoenen aan en die 1,5 meter is vrij eenvoudig te handhaven middels een fietslengte inderdaad. En sporten in de buitenlucht is juist 1 vd beste dingen die je kan doen voor je gezondheid.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Rivm info over Dtsl reizen:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... -duitsland.

Meest relevante quote daaruit:
* Alleen met dwingende reden Duitsland in
Duitsland inreizen mag alleen met een dwingende reden. Kunt u niet aantonen dat u een dwingende reden heeft om Duitsland in te gaan, dan kunnen de autoriteiten u de toegang tot Duitsland weigeren. Toerisme geldt niet als dwingende reden.
* Wat is een dwingende reden?
Dit leest u op de websites van de Duitse politie, https://www.bundespolizei.de/Web/DE/04A ... 7_faq.html, en het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken, https://www.bmi.bund.de/SharedDocs/faqs ... -faqs.html.

Dus:
Valt bikeparkbezoek onder toerisme?
Is bikeparkbezoek een dwingende reden?

Dat is steeds het lastige: als er ergens in het buitenland iets open gaat, dan is het nog maar de vraag of wij er als Nl'ers ook naartoe kunnen/mogen.

Saalbach/Hinterglemm/Leogang zou ook opengaan.
Maar lees je op de soortgelijke website van Oostenrijk de veelgestelde vragen, dan kom je erachter dat je op dit moment alleen het land komt als je een recent bewijs van 'negatief getest op Covid' kunt overleggen. En zo zijn er nog wat meer eisen.

Zelfde geldt voor iets boeken in het buitenland voor de zomervakantie. Camping of hotel gaat misschien wel open, maar welke eisen stelt het land verder nog?

Rivm-site en landenwebsites dus maar in de gaten houden voor de meest aktuele info.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

aurelius schreef: ma 11 mei 2020, 10:08 Rivm info over Dtsl reizen:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... -duitsland.

Meest relevante quote daaruit:
* Alleen met dwingende reden Duitsland in
Duitsland inreizen mag alleen met een dwingende reden. Kunt u niet aantonen dat u een dwingende reden heeft om Duitsland in te gaan, dan kunnen de autoriteiten u de toegang tot Duitsland weigeren. Toerisme geldt niet als dwingende reden.
* Wat is een dwingende reden?
Dit leest u op de websites van de Duitse politie, https://www.bundespolizei.de/Web/DE/04A ... 7_faq.html, en het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken, https://www.bmi.bund.de/SharedDocs/faqs ... -faqs.html.

Dus:
Valt bikeparkbezoek onder toerisme?
Is bikeparkbezoek een dwingende reden?
Klopt dat is wat ik ook gelezen had. Maar van meerdere mensen hoor ik dus dat de grenzen toch gewoon open zijn. Het is wat onduidelijk.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Kans is natuurlijk heel groot dat je er officieus wel inraakt. Vraag is natuurlijk wat er gaat gebeuren als je dan toch controle krijgt. Zal wat van de interpretatie van de desbetreffende agent dan afhangen. :-D
Maar een dagje trails of bikeparks bezoeken is nog iets anders dan een week verblijf als vakantie. Gewoon alles in het oog blijven houden en kijken naar de evolutie. Maatregelen worden regelmatig aangepast, dus wat nu van toepassing is kan er over 2-3 weken zomaar anders uitzien. (en laten we hopen dat het in de positieve richting wordt bijgesteld)
Plaats reactie