Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

MVMVML schreef: di 1 september 2020, 08:55
surfroy01 schreef: zo 30 augustus 2020, 08:32 Impressie van mijn ‘hoogte punten’ Winterberg afgelopen week.

https://youtu.be/Qg9Bc4DL00I
Lekker toch :bier:

Waren dat wandelaars die terugliepen? :~
Hahahahaha ik moest even terug kijken wat je bedoelde maar ja nu zie ik het ook dat die zich ws de pleuris schrikken van mij dat ze achterlopen!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

surfroy01 schreef: wo 2 september 2020, 11:39
MVMVML schreef: di 1 september 2020, 08:55

Lekker toch :bier:

Waren dat wandelaars die terugliepen? :~
Hahahahaha ik moest even terug kijken wat je bedoelde maar ja nu zie ik het ook dat die zich ws de pleuris schrikken van mij dat ze achterlopen!
Ja gewone wandelaars waarschijnlijk die amper weten waar ze rondlopen. :lol:
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Alweer een aantal dagen terug van een paar super toffe dagen rijden in Les Gets en Morzine! Gaaf om eindelijk weer eens wat lange afdalingen te kunnen rijden. Super mooi park en ook veel keuze aan de verschillende trails die ze hadden. Wel vond ik dat de meeste blauwe en rode afdalingen wel wat onderhoud konden gebruiken. Zo immens veel braking bumps dat mijn handen en onderarmen aan het einde van de dag zoveel pijn deden dat het slim was om even een rustdagje te pakken voordat ik weer op de fiets stapte.

In bikepark morzine vond ik vooral de zwarte trail "la noire" erg goed aangelegd. Heel erg technisch maar door de snelheid was de flow er ook goed in te houden.

Wat ik ook erg gaaf vond was dat er nog wat zwarte banen in de bossen lagen die officieel niet op de routekaart van het bikepark stonden waardoor er toch nog wat meer hele technische trails waren.

Al met al 3 topdagen gehad!
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bikermarcel schreef: do 3 september 2020, 17:26 Alweer een aantal dagen terug van een paar super toffe dagen rijden in Les Gets en Morzine! Gaaf om eindelijk weer eens wat lange afdalingen te kunnen rijden. Super mooi park en ook veel keuze aan de verschillende trails die ze hadden. Wel vond ik dat de meeste blauwe en rode afdalingen wel wat onderhoud konden gebruiken. Zo immens veel braking bumps dat mijn handen en onderarmen aan het einde van de dag zoveel pijn deden dat het slim was om even een rustdagje te pakken voordat ik weer op de fiets stapte.

In bikepark morzine vond ik vooral de zwarte trail "la noire" erg goed aangelegd. Heel erg technisch maar door de snelheid was de flow er ook goed in te houden.

Wat ik ook erg gaaf vond was dat er nog wat zwarte banen in de bossen lagen die officieel niet op de routekaart van het bikepark stonden waardoor er toch nog wat meer hele technische trails waren.

Al met al 3 topdagen gehad!
Die zwarte die niet op de kaart staat als je links vd rode trail het bos in gaat in Les Gets soms?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bij Morzine zijn er ook genoeg te vinden, die nog wat extremer zijn...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: do 3 september 2020, 23:06 Bij Morzine zijn er ook genoeg te vinden, die nog wat extremer zijn...
Ja klopt, onder andere als je de Super Morzine lift wil overslaan richting het dorp terug.... pfoe.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

MVMVML schreef: vr 4 september 2020, 08:31Ja klopt, onder andere als je de Super Morzine lift wil overslaan richting het dorp terug.... pfoe.
Waar je begin onder de lift? Dat was een paar jaar geleden nog een officiele track (zwart), met regen halverwege een sectie die het beste te beschrijven is als "Pray & Slide".
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: vr 4 september 2020, 09:29
MVMVML schreef: vr 4 september 2020, 08:31Ja klopt, onder andere als je de Super Morzine lift wil overslaan richting het dorp terug.... pfoe.
Waar je begin onder de lift? Dat was een paar jaar geleden nog een officiele track (zwart), met regen halverwege een sectie die het beste te beschrijven is als "Pray & Slide".
Ja daar. 1 van ons heeft hem gereden maar het was bijna niet te doen zei die. Ik heb hem alleen half gezien :lol:

Volgende keer weer lift omlaag was dan ook zijn reactie.
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

[/quote]
Die zwarte die niet op de kaart staat als je links vd rode trail het bos in gaat in Les Gets soms?
[/quote]

Ja die links daarvan door het bos loopt, maar ook als je halverwege de rode bent (waar je via de weg naar rechts naar de zwarte canyon kunt) dan rechts van de rode door het bos, daar ligt het echt bezaaid met alleen maar wortels :winkie:
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

cheeta schreef: do 3 september 2020, 23:06 Bij Morzine zijn er ook genoeg te vinden, die nog wat extremer zijn...
Helaas maar een half dagje naar morzine geweest door wat pech met de fiets. Anders hier ook wel heel benieuwd naar geweest!
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bikermarcel schreef: vr 4 september 2020, 16:29 Ja die links daarvan door het bos loopt, maar ook als je halverwege de rode bent (waar je via de weg naar rechts naar de zwarte canyon kunt) dan rechts van de rode door het bos, daar ligt het echt bezaaid met alleen maar wortels :winkie:
Wij hebben beide gereden afgelopen Juli. Echt supergave trails die 2 zwarte bostrails. :D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bikermarcel schreef: vr 4 september 2020, 16:30
cheeta schreef: do 3 september 2020, 23:06 Bij Morzine zijn er ook genoeg te vinden, die nog wat extremer zijn...
Helaas maar een half dagje naar morzine geweest door wat pech met de fiets. Anders hier ook wel heel benieuwd naar geweest!
Haha dat hadden wij ook bij de Morzine dag! :D
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Nico Vink heeft goed zijn ding kunnen doen op Ferme Libert. Vanaf het midden tot beneden aan de lift is alles heraangelegd. Het is er wel heel leuk nu. De prijs van de lift is wel omhoog gegaan, nu is het 10€ voor 10-beurtenkaart. (en vandaag had de lift er redelijk de pest is, dat was een tijd geleden dat er nog zoveel panne was :-D )
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Was er zondag, echt mega druk. Lift deed het wel prima.
En ja wat is dat mooi geworden! Echt fijne jumps en wat is dat op snelheid gericht, kunt echt je snelheid gebruiken daar!
Nico/Christof etc waren er ook aan het rijden, altijd mooi om te zien hoe die gaan.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hurck schreef: za 12 september 2020, 19:25 Nico Vink heeft goed zijn ding kunnen doen op Ferme Libert. Vanaf het midden tot beneden aan de lift is alles heraangelegd. Het is er wel heel leuk nu. De prijs van de lift is wel omhoog gegaan, nu is het 10€ voor 10-beurtenkaart. (en vandaag had de lift er redelijk de pest is, dat was een tijd geleden dat er nog zoveel panne was :-D )
Ja alles is aangepakt daar beneden ja. We zagen hem nog maandje geleden daar, toen was ie bezig. De lift was toen nog 10 voor 14 :wink:
Plaats reactie