Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Hmmmm.. Ik lees op allerlei rivm/overheid achtige sites info die op verschillende manieren te interpreteren is. Wil geen gedonder als ik 30 mei een rondje aachener wald ga doen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Officieel kunnen er auto's nog steeds staande gehouden worden en gevraagd of het noodzakelijk is dat je Duitsland in wil.
Maar ik woon aan de grens en hier wordt niemand meer tegen gehouden. Erin niet en ook eruit niet.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen

Hoe zit het met reizen naar en in Duitsland?

- De Nederlandse en Duitse regering raden dringend af van reizen die niet strikt noodzakelijk zijn. Gaat u als dat niet nodig is, de grens niet over, is het advies. De Bundespolizei meldt op haar website wat dringende redenen zijn om de grens over te gaan. Daarbij wordt expliciet gemeld dat toeristische reizen of boodschappen doen over de grens niet zijn toegestaan (zie vraag 2).
De Duitse regering heeft op 16 maart vakantiereizen in Duitsland verboden (lees meer hier). Er kunnen sindsdien in Duitsland geen overnachtingen meer worden geboekt voor toeristische doeleinden. Op 6 mei heeft de bondsregering aangekondigd (zie punt 12) dat de deelstaten zelf mogen bepalen of ze toeristische overnachtingen stapsgewijs weer toestaan. Ze moeten zich dan wel aan srenge voorwaarden houden. Dat kan dus betekenen dat de ene deelstaat wel toeristische overnachtingen toestaat en de andere niet. Vooralsnog lijken die uitzonderingen te gelden voor mensen in Duitsland.
Voor mensen in Duitsland geldt een reiswaarschuwing voor alle niet-noodzakelijke en toeristische reizen naar het buitenland. Die is verlengd tot en met 14 juni. Dat maakte het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken op 29 april bekend. Lees meer bij het ministerie van Buitenlandse Zaken

De Nederlandse regering adviseert sinds 18 maart mensen in Nederland alleen nog naar het buitenland te reizen als dat strikt noodzakelijk is. Alle vakantiereizen naar het buitenland worden afgeraden. Lees meer op de site nederlandwereldwijd.nl
Zie voor updates over reizen naar en vanuit Duitsland de site van het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken

In Duitsland gelden, net als in Nederland, regels voor autorijden, bijvoorbeeld met hoeveel personen je in een auto mag zitten. Mensen die niet tot hetzelfde huishouden behoren, moeten 1,5 meter afstand houden. Lees daarover meer bij de ADAC, de Duitse equivalent van de ANWB. Informeer ook bij de deelstaat waar u eventueel met de auto wil rijden, welke regels en uitzonderingen er gelden. Zo meldt Beieren bijvoorbeeld dat als twee collega's samen in een auto zitten, een mondkapje geadviseerd wordt.

Welke regels gelden in het Nederlands-Duitse grensgebied?

De grens tussen Nederland en Duitsland is niet dicht, maar de deelstaten hebben op 10 april reisbeperkingen ingevoerd: iedereen die meerdere dagen in het buitenland is geweest, moet bij terugkeer in Duitsland 14 dagen in quarantaine.

Verschillende deelstaten, waaronder Noordrijn-Westfalen, Rijnland-Palts, Hamburg, Sleeswijk-Holstein, Baden-Württemberg en Beieren hebben de quarantainemaatregel inmiddels grotendeels afgeschaft. Mensen die vanuit een EU-land in een van deze deelstaten binnenkomen, hoeven niet meer in isolatie. Als ze uit een niet-Europees land komen, geldt de quanrantianemaatregel nog wel. Zie voor meer informatie het een overzicht van de regels per deelstaat hieronder.

Iedereen zonder Duits staatsburgerschap moet nog steeds een zwaarwegende reden hebben om naar of door Duitsland te mogen reizen. Dat staat los van het afschaffen van de quarantainemaatregel. De Bundespolizei meldt op haar website wat zwaarwegende redenen zijn om de grens over te gaan. Daarbij wordt expliciet gemeld dat toeristische reizen of boodschappen doen over de grens niet zijn toegestaan (zie vraag 2).

Samengevat:
Afbeelding

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook onwijs veel zin wat dagtripjes Winterberg of Willingen. Als het had germogen was ik er gisteren al aan het raggen...maar hoe graag ik ook wel, MTB is toerisme en niet zwaarwegend dus mag het niet. Nog ff geduld hebben.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MVMVML schreef: di 19 mei 2020, 20:22 Deze zaterdag en volgende week vrijdag zijn we in Winterberg. :-q
Ik hoop voor je dat het niet zoals onderstaand is (foto van FB, dit schijnt vandaag te zijn...)
Afbeelding

Ik wacht wel ff tot de gekte eraf is...
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Maar dan begrijp je het ook niet als je op een dag als vandaag gaat, ik ga woensdag. Ben nog nooit in het weekend geweest, tevaak zijn weekenden zoals de foto, corona of geen corona
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik fiets gewoon omhoog met de #downhillfiets #loesoe
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: do 21 mei 2020, 17:17 https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen

Hoe zit het met reizen naar en in Duitsland?

- De Nederlandse en Duitse regering raden dringend af van reizen die niet strikt noodzakelijk zijn. Gaat u als dat niet nodig is, de grens niet over, is het advies. De Bundespolizei meldt op haar website wat dringende redenen zijn om de grens over te gaan. Daarbij wordt expliciet gemeld dat toeristische reizen of boodschappen doen over de grens niet zijn toegestaan (zie vraag 2).
De Duitse regering heeft op 16 maart vakantiereizen in Duitsland verboden (lees meer hier). Er kunnen sindsdien in Duitsland geen overnachtingen meer worden geboekt voor toeristische doeleinden. Op 6 mei heeft de bondsregering aangekondigd (zie punt 12) dat de deelstaten zelf mogen bepalen of ze toeristische overnachtingen stapsgewijs weer toestaan. Ze moeten zich dan wel aan srenge voorwaarden houden. Dat kan dus betekenen dat de ene deelstaat wel toeristische overnachtingen toestaat en de andere niet. Vooralsnog lijken die uitzonderingen te gelden voor mensen in Duitsland.
Voor mensen in Duitsland geldt een reiswaarschuwing voor alle niet-noodzakelijke en toeristische reizen naar het buitenland. Die is verlengd tot en met 14 juni. Dat maakte het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken op 29 april bekend. Lees meer bij het ministerie van Buitenlandse Zaken

De Nederlandse regering adviseert sinds 18 maart mensen in Nederland alleen nog naar het buitenland te reizen als dat strikt noodzakelijk is. Alle vakantiereizen naar het buitenland worden afgeraden. Lees meer op de site nederlandwereldwijd.nl
Zie voor updates over reizen naar en vanuit Duitsland de site van het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken

In Duitsland gelden, net als in Nederland, regels voor autorijden, bijvoorbeeld met hoeveel personen je in een auto mag zitten. Mensen die niet tot hetzelfde huishouden behoren, moeten 1,5 meter afstand houden. Lees daarover meer bij de ADAC, de Duitse equivalent van de ANWB. Informeer ook bij de deelstaat waar u eventueel met de auto wil rijden, welke regels en uitzonderingen er gelden. Zo meldt Beieren bijvoorbeeld dat als twee collega's samen in een auto zitten, een mondkapje geadviseerd wordt.

Welke regels gelden in het Nederlands-Duitse grensgebied?

De grens tussen Nederland en Duitsland is niet dicht, maar de deelstaten hebben op 10 april reisbeperkingen ingevoerd: iedereen die meerdere dagen in het buitenland is geweest, moet bij terugkeer in Duitsland 14 dagen in quarantaine.

Verschillende deelstaten, waaronder Noordrijn-Westfalen, Rijnland-Palts, Hamburg, Sleeswijk-Holstein, Baden-Württemberg en Beieren hebben de quarantainemaatregel inmiddels grotendeels afgeschaft. Mensen die vanuit een EU-land in een van deze deelstaten binnenkomen, hoeven niet meer in isolatie. Als ze uit een niet-Europees land komen, geldt de quanrantianemaatregel nog wel. Zie voor meer informatie het een overzicht van de regels per deelstaat hieronder.

Iedereen zonder Duits staatsburgerschap moet nog steeds een zwaarwegende reden hebben om naar of door Duitsland te mogen reizen. Dat staat los van het afschaffen van de quarantainemaatregel. De Bundespolizei meldt op haar website wat zwaarwegende redenen zijn om de grens over te gaan. Daarbij wordt expliciet gemeld dat toeristische reizen of boodschappen doen over de grens niet zijn toegestaan (zie vraag 2).

Samengevat:
Afbeelding

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook onwijs veel zin wat dagtripjes Winterberg of Willingen. Als het had germogen was ik er gisteren al aan het raggen...maar hoe graag ik ook wel, MTB is toerisme en niet zwaarwegend dus mag het niet. Nog ff geduld hebben.
Klopt gewoon niet. NRW heeft de restricties geschorst dus Winterberg mag. Willingen echter officieel nog niet.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

TenZNL schreef: do 21 mei 2020, 17:20 ...
Afbeelding

Ik wacht wel ff tot de gekte eraf is...
En toch netjes op 1,5m die jongelui :-q
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MVMVML schreef: do 21 mei 2020, 21:05 Klopt gewoon niet. NRW heeft de restricties geschorst dus Winterberg mag. Willingen echter officieel nog niet.
Daar is in Duitsland dus nog gedoe over:
Hier heeft NRW aangekondigt toerisme toe te laten en volgens dat artikel heb je gelijk:
https://www.land.nrw/de/pressemitteilun ... s-naechste

Maar zijn daardoor al op de vingers getikt door de regering omdat die aangeeft dat de landsgrenzen landspolitiek is en geen deelstaatbeslissing. (was op radio1 vandaag).
Blijft staan dat je van de Nederlandse overheid nog steeds een negatief advies krijgt voor alle niet noodzakelijke reizen:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... %E2%80%99s

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -duitsland

Gebeurt je er wat dan heb je verzekeringstechnisch een probleem. Daarbij gelden de adviezen van de Nederlandse overheid en niet wat het bestemmingsland zegt, in Noord Korea ben je als toerist bijv ook hartstikke welkom.

Dus klopt niet?
Ik zou er niet zo stellig in zijn, maar veel plezier daar en hou het heel.
Op zich ben ik best jaloers hoor, want wil ook graag maar zoals ik het lees mag het eigenlijk nog niet, dus doe ik dat niet.

edit: niet noodzakelijke toegevoegd aan reisadvies.
Laatst gewijzigd door Jurf op vr 22 mei 2020, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Er is geen negatief reisadvies voor Duitsland en dat is er ook nooit geweest. Er is een advies geweest alleen noodzakelijke reizen te doen maar dat was exact dat: advies en geen gebod. Ik heb de verzekering ook nog gebeld en er is geen restrictie volgens hun want geen negatief reisadvies.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Precies wat Mountainbikende Man in Menopauze zegt. Geen negatief reisadvies, nooit geweest.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Er is een verschil tussen ‘negatief reisadvies’ en ‘een zwaarwegende reden hebben’ :wink:
Bikeparkbezoek oa hoort daar natuurlijk niet bij. Ik vind de post van @Jurf wel helder, de boodschap/wens van Dtsl. is me duidelijk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dan vraag ik mij toch af hoe ik dit moet interpreteren : https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Maar goed, dit blijft een advies, en is niet leidend voor het eventueel instellen van een dekkingsbeperking door je reisverzekering.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dat wisselt dan dus blijkbaar van verzekering tot verzekering.
Ik zou 2 jaar geleden 3 weken naar Bali gaan voor een surftrip toen daar een vulkaan plof zei.
Contact gehad met reisverzekering: annuleren kon op basis van hetzelfde advies wat nu voor Duitsland staat: code oranje. kosten verhalen als ik daar willens en wetens toch naartoe ging zou dat een lastig verhaal worden.
Mijn surfmaatje heeft een andere verzekering, maar kreeg hetzelfde verhaal.

Ik hoop dat het snel weer allemaal normaliseert.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

baron062 schreef: vr 22 mei 2020, 07:31 Dan vraag ik mij toch af hoe ik dit moet interpreteren : https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Maar goed, dit blijft een advies, en is niet leidend voor het eventueel instellen van een dekkingsbeperking door je reisverzekering.
Heel simpel: het is niet rood, dus geen negatief reisadvies.

Het advies is alleen noodzakelijk, maar het is niet meer dan dat. Een advies, er is geen gebod noch een verbod.
Plaats reactie