Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Het advies is volgens mij er niet heen te gaan als het niet noodzakelijk is. Niets meer, niets minder. Afhankelijk van mijn plannen klinkt dat mij behoorlijk negatief in de oren...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het is idd maar net hoe je het interpreteert. Maar ik zie mijzelf volgend weekend wel de mkb van Willingen ondersteunen. :bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Er geldt code oranje: 'alleen noodzakelijke reizen'.
De meeste mensen concluderen dan dat een reisje voor eigen plezier (naar een bikepark in dit geval) niet noodzakelijk is.
Vervolgens kun je daar van balen, het negeren 'en toch gaan', tegen het advies in.
Moet je zelf weten natuurlijk, maar je moet niet recht willen redeneren wat gewoon krom is en blijft.

Mbt verzekeringen moet je goed uitkijken, zelf ook eea uit moeten zoeken ivm een reeds geplande buitenland reis (we gaan dus maar niet meer): pandemieen vallen oha niet onder de dekking van standaard verzekeringen, een enkele uitgebreide verzekering bij hoge uitzondering daargelaten! En dat gold toen je boekte toen je nog helemaal geen weet had van een nog komende pandemie.

Nu de pandemie er is doet een verzekering al helemaal moeilijk als je, het wetende, 'desondanks' toch nog iets boekt, toch nog gaat. Je kunt eventueel wel iets boeken, onder voorbehoud dat je er tzt van het land in mag, en onder de voorwaarde dat je accommodatie je bv zwart op wit aanbiedt een reservering tot bv een week tevoren kosteloos zonder opgaaf van reden te kunnen cancelen (aangepaste annuleringsvoorwaarden dus). (Risico: stel, je boekt ergens direct, niet via een organisatie die bij SGR is aangesloten, je betaalt aan, je cancelt een week tevoren, en ze zouden dan alsnog failliet gaan, waar verhaal je dan je aanbetaling? Geen idee, wel gedoe).

Kortom: lees de kleine lettertjes van je eigen verzekering er nog maar eens goed op na als je reisplannen buitenland hebt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: vr 22 mei 2020, 10:53 Het is idd maar net hoe je het interpreteert. Maar ik zie mijzelf volgend weekend wel de mkb van Willingen ondersteunen. :bier:
Have fun. Laat bepaalde mensen hier het maar niet horen :wink:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MVMVML schreef: vr 22 mei 2020, 11:22
Dice Oldskool schreef: vr 22 mei 2020, 10:53 Het is idd maar net hoe je het interpreteert. Maar ik zie mijzelf volgend weekend wel de mkb van Willingen ondersteunen. :bier:
Have fun. Laat bepaalde mensen hier het maar niet horen :wink:
Dank u, we gaan ons best doen. Als ik alle plaatselijke gedragsregels gewoon naleef zie ik ook geen probleem.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MVMVML schreef: vr 22 mei 2020, 11:22 Have fun. Laat bepaalde mensen hier het maar niet horen :wink:

:roll:
Je bedoeld ministerie die dat advies afgeven?

Oranje: alleen noodzakelijke reizen
Door ernstige veiligheidsrisico's in dit land of gebied kunnen voor reizigers gevaarlijke situaties ontstaan. Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert u alleen naar dit gebied te reizen als dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk. Wanneer u besluit toch af te reizen, bereid u dan zeer goed voor.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... isadviezen

Ik wil ook graag, sta echt te springen, maar dit soort adviezen zijn er niet voor niks en ga dan niet met "bepaalde" mensen beginnen omdat je zelf bereid bent elk officieel advies in de wind te slaan. Ik weet wel dat het tegen dovemansoren is, maar als iedereen gewoon lekker zn gang gaat hebben we straks waarschijnlijk weer gelazer.
Maar goed veel plezier, hou het heel en ik lees met veel plezier terug hoe het was.
Ik wacht wel ff tot de adviezen zijn aangepast.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Over het MKB in Willingen gesproken.... als die horde hossende dronken mensen bovenop de berg 1,5 meter uit elkaar gaat staan dan is er met de fiets geen doorkomen meer aan.
Ja, doei !
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tuurlijk wel, is toch slechts afhankelijk van je stuurbreedte?
Als er een stuur doorheen past kun je afreizen, enige keiharde echt relevante criterium tegenwoordig.
Verder kun je namelijk rustig om de regels en adviezen heen slalommen :winkie: .
Stuurbreedte dus. De grootte van een horde maakt niet uit, zolang er maar een stuur doorheen past.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Er is wel altijd het risico dat je gegrepen wordt door een DDVVML*, die zijn meestal ruimschoots aanwezig daar :winkie:





*DronkenDuitseVrouwVanMiddelbareLeeftijd
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Die kneipe boven de berg zit dicht. Jullie maken je druk om niets. :-D :bier:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik maak me nergens druk om en hoop dat iedereen die gaat een probleemloze dag heeft maar sommige reacties hebben wel een hoog "vingers in de oren en lalala" gehalte naar mijn mening. Volgens mij is het gewoon een feit dat je officieel de Duitse grens nog niet over mag en dat kan je in de problemen brengen. Ik hoop dus dat er niet teveel DDVMLMS* rondlopen...

Ik wacht nog even en hoop ergens in juni een paar dagen Winterberg en Willingen te kunnen doen :-q


*DuitseDiendersVanMiddelbareLeeftijdMetSnorren
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

George schreef: vr 22 mei 2020, 13:42*DuitseDiendersVanMiddelbareLeeftijdMetSnorren
Is dat de politiek correcte benaming voor ODGUDGOT # ?
(# OostDuitseGrenswachtersUitDeGoedeOudeTijd)

Joepie de schreef: vr 22 mei 2020, 12:54... als die horde hossende dronken mensen bovenop de berg 1,5 meter uit elkaar gaat staan.
Jij denkt dat die zelfstandig overeind kunnen blijven staan wanneer je ze 1.5m uit elkaar zet? :o
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Zo te horen moet ik ook een keer naar willingen ;)

Ben best vaak in Winterberg geweest maar nooit in Willingen, is dat de moeite waard qua tracks?
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

George schreef: vr 22 mei 2020, 13:34 Er is wel altijd het risico dat je gegrepen wordt door een DDVVML*, die zijn meestal ruimschoots aanwezig daar :winkie:

*DronkenDuitseVrouwVanMiddelbareLeeftijd
Ah! Zo zie je maar dat je nooit te snel moet oordelen. Het is voor sommigen dus inderdaad gewoon een noodzakelijke reis. :winkie:
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

cheeta schreef: vr 22 mei 2020, 13:56 Jij denkt dat die zelfstandig overeind kunnen blijven staan wanneer je ze 1.5m uit elkaar zet? :o
Ook als ze overeind blijven kom je er niet ongeschonden doorheen, laatste keer daar werden we bijna van de fiets gepist door DBUDVML’s ..

*dronken biermorsende urinerende duitsers van middelbare leeftijd
'BUILT not Bought '
Plaats reactie