Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

MVMVML schreef: di 15 juni 2021, 21:19
vibemaker schreef: di 15 juni 2021, 20:43 Ter voorbereiding op ons lang weekend in Bikerepublic Sölden (en gewoon omdat het leuk is) zijn Dice Oldskool, TenZNL, Big Deef en ik gisteren een dagje wezen spelen in Willingen. Daar is de Enduro lijn dit jaar ook officieel open en dat betekent dat ik me eindelijk aan m'n eerste zwarte trail heb gewaagd.

Ff een clipje in elkaar gezet (geluidskwaliteit van de voice over is matig, had ruzie met de microfoon en op een gegeven moment geen tijd meer voor geduld :-{ )

:bier:

https://www.youtube.com/watch?v=zzXMUpj6h3U
Ik heb goed gekeken want ben heel nieuwsgierig naar die Enduro- lijn daar. :bier:
Maar de Downhill is toch ook zwart in Willingen?
Klopt, die heb ik erna gedaan. Ik was daar een beetje “voorwiel gefixeerd” dus daar niet lekker vanaf gegaan, alhoewel ik eerst zorgvuldig jullie clip heb bestudeerd :bier: . Volgende keer weer een poging :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MVMVML schreef: di 15 juni 2021, 21:19 Ik heb goed gekeken want ben heel nieuwsgierig naar die Enduro- lijn daar. :bier:
Maar de Downhill is toch ook zwart in Willingen?
Ja, de DH is/was een officiele Worldcup track.

Ik spreek even voor mezelf maar ik vond de Enduro lastiger dan de DH omdat je bij de Enduro weinig tot geen lijnkeuze hebt en hij van top to bottom technisch lastig is (hij is nl stukken steiler dan op de filmpjes, het is echt wel zwart/S3 met vééél worteltapijten en offcamber secties). De DH heeft veel meer lijnkeuze en dus ook adempauzes om een feature te kiezen en voor te bereiden, je kan het je daar zo lastig maken als je zelf wilt iit de Enduro, die veel en langduriger concentratie vereist. De Enduro is (voor mij) gewoon hard werken, de DH is dikke fun (en persoonlijk vind ik `m leuker dan die in Winterberg). De Enduro is weer een stuk relaxter ivt die Blackline in Winterberg (al zal dat na een jaar erosie wellicht anders zijn)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

TenZNL schreef: di 15 juni 2021, 22:08
MVMVML schreef: di 15 juni 2021, 21:19 Ik heb goed gekeken want ben heel nieuwsgierig naar die Enduro- lijn daar. :bier:
Maar de Downhill is toch ook zwart in Willingen?
Ja, de DH is/was een officiele Worldcup track.

Ik spreek even voor mezelf maar ik vond de Enduro lastiger dan de DH omdat je bij de Enduro weinig tot geen lijnkeuze hebt en hij van top to bottom technisch lastig is (hij is nl stukken steiler dan op de filmpjes, het is echt wel zwart/S3 met vééél worteltapijten en offcamber secties). De DH heeft veel meer lijnkeuze en dus ook adempauzes om een feature te kiezen en voor te bereiden, je kan het je daar zo lastig maken als je zelf wilt iit de Enduro, die veel en langduriger concentratie vereist. De Enduro is (voor mij) gewoon hard werken, de DH is dikke fun (en persoonlijk vind ik `m leuker dan die in Winterberg). De Enduro is weer een stuk relaxter ivt die Blackline in Winterberg (al zal dat na een jaar erosie wellicht anders zijn)
What he said :-q Behalve over Winterberg want daar heb ik nog nooit gefietst dus dah weeknie :bier:
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Dumb-ass question maar kun je de nieuwe Enduro trail Willingen ook doen als je zelf naar boven fietst of is een toegangskaart altijd nodig? Wil m integreren in een dagtour.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

mugged schreef: di 15 juni 2021, 22:33 Dumb-ass question maar kun je de nieuwe Enduro trail Willingen ook doen als je zelf naar boven fietst of is een toegangskaart altijd nodig? Wil m integreren in een dagtour.
Je kunt er gewoon naar toe fietsen. Kaart is voor de lift
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Zojuist een kaartje geboekt voor Willingen voor volgende week vrijdag :-D
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

TenZNL schreef: di 15 juni 2021, 22:08Ja, de DH is/was een officiele Worldcup track.
Was, de laatste WorldCup is snel 10 jaar geleden en zelfs toen de track nieuw was er de nodige kritiek op (erg gemaakt en BMX baan op steroiden, snel met grote sprongen). En volgens mij zijn o.a. wat gaps in de loop der jaren vriendelijker gemaakt voor Otto Normalverbraucher...


Een zwarte lijn die je de eerste keer al kunt rijden met af en toe een voetje maar zonder dat je de fiets aan de kant hoeft te gooien om lijnen te gaan kijken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

cheeta schreef: di 15 juni 2021, 23:01 Een zwarte lijn die je de eerste keer al kunt rijden met af en toe een voetje maar zonder dat je de fiets aan de kant hoeft te gooien om lijnen te gaan kijken...
Past ook wel bij Willingen, daar is alles wel een beetje mellow.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Die Enduro lijn in Willingen is met de beste bedoelingen geen zwart te noemen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Moet ik er nou wel of niet heen ?
De "illegale" die er eerst was, was best leuk.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

tiewrap schreef: wo 16 juni 2021, 00:43 Moet ik er nou wel of niet heen ?
De "illegale" die er eerst was, was best leuk.
Die heb ik nooit gereden maar volgens mij is het gewoon 1 en dezelfde
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: wo 16 juni 2021, 06:39
tiewrap schreef: wo 16 juni 2021, 00:43 Moet ik er nou wel of niet heen ?
De "illegale" die er eerst was, was best leuk.
Die heb ik nooit gereden maar volgens mij is het gewoon 1 en dezelfde
Het is idd dezelfde met wat kleine aanpassingen her en der. Ik kan mij voorstellen dat de jongens die met dubbele kronen rijden het in Willingen allemaal maar simpel vinden en hun uitdaging elders moeten zoeken maar voor mij is het een leuk park waar ik nog heel veel leren kan en mijn grenzen nog telkens weer een stukje kan verleggen. Plezier staat bij mij voorop en na zo'n zonovergoten dag met goed gezelschap waar je dan ook nog eens wat bikers van het forum wat beter leert kennen rij ik met een voldaan gevoel en blij hoofd weer naar het platte Nederland waar elke wortel op de route voor gevaar voor eigen leven wordt gezien.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Volgende week woensdag Winterberg en donderdag Willingen!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dennisvdb schreef: di 15 juni 2021, 23:59 Die Enduro lijn in Willingen is met de beste bedoelingen geen zwart te noemen.
Ze vinden zelf blijkbaar van wel, want op het bord bovenaan de trail wordt met koeieletters aangegeven dat hij zwart is. :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: wo 16 juni 2021, 06:52
TenZNL schreef: wo 16 juni 2021, 06:39
Die heb ik nooit gereden maar volgens mij is het gewoon 1 en dezelfde
Het is idd dezelfde met wat kleine aanpassingen her en der. Ik kan mij voorstellen dat de jongens die met dubbele kronen rijden het in Willingen allemaal maar simpel vinden en hun uitdaging elders moeten zoeken maar voor mij is het een leuk park waar ik nog heel veel leren kan en mijn grenzen nog telkens weer een stukje kan verleggen. Plezier staat bij mij voorop en na zo'n zonovergoten dag met goed gezelschap waar je dan ook nog eens wat bikers van het forum wat beter leert kennen rij ik met een voldaan gevoel en blij hoofd weer naar het platte Nederland waar elke wortel op de route voor gevaar voor eigen leven wordt gezien.
Ik vind de downhill in Willingen leuker dan die in Winterberg. Veel langer en natuurlijker. En daar zit genoeg uitdaging in zoals de enorme 2e starttoren (waar jullie ook stopten en schrokken geloof ik net zoals wij :lol: ), de roadgap en de bosjumps (die iedereen voor dropjes aanziet maar het zijn flinke jumps) :winkie:
Er is een worldcup DH gereden toch? Da's niet omdat het zo weinig voorstelt!
Plaats reactie