Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
GTdriver1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 februari 2020, 10:32
Mijn mountainbike: GT La Bomba 2013/2020, Sanction comp 2018, Transeo XR 2.0

Gister terug gekomen van 2 dagen Bikepark Winterberg, dinsdag was het echt superlekker weer droog zonnig maar niet te warm. Helaas wisten meerdere mensen dat en leek Winterberg overspoeld door mensen, bij de rij beneden bij de lift viel het wachten op zich nog wel mee +/- 5 minuten. Als je bij de lift komt moet je een mondkapje op, deze had ik ook bij mij maar na 3 rondjes was ik hem zo zat omdat ik bril gebonden ben. Dus telkens in de rij je bril af moeten doen dan weer helm af en mondkapje op, heel vervelend allemaal dus ik ben direct naar de parkeerplaats gereden om mijn buff op te halen wat ook mag. Ondanks het mondkapje debacle een super mooie dag gehad nieuwe records gereden en pr's verbeterd, al met al een productief dagje helaas niet voor iedereen. Heb er 2 afgevoerd zien worden in de ambulance, waar van 1 ernstig was. Zijn daarna meteen naar het gehuurde appartement toe gereden, (Villa Nordhang) 3 minuten van het bike park af aanrader als je meerdere dagen wil gaan fietsen ! Even boodschappen gedaan in het centrum en daar wezen uit eten, en nog een avondwandeling gedaan onder het genot van een pilsje om de spieren los te maken. En rond half 12 naar bed, om de volgende ochtend om 9 uur uit te checken en weer naar het park te gaan. Helaas was het weer een beetje omgeslagen en had het s'nachts geregend, dus we hebben er ook nog over zitten denken om naar Willingen door te rijden. Na advies van mede tuig uit Nederland, toch maar besloten om in Winterberg te blijven vanwege de variatie en omdat we weten hoe het is op een natte baan te rijden in Winterberg. 1 voordeel is het is een stuk rustiger als het regent in Winterberg, alleen je wordt er zo nat van :tong Na een paar rondjes inkomen op de flowline hadden we de conclusie getrokken, dat ze baan herstel hadden gedaan en lagen sommige stukken er beter bij waardoor we sneller door de bochten konden komen. Helaas was door de regen wel de northshore en de woodie dicht, deze waren de dag er voor wel open. Vanwege de mindere drukte hadden ze volgens mij wel besloten om aan de grote lift te gaan werken, regelmatig even 5 a 10 minuten stil gehangen in de lift meerdere keren. Maar omdat het rustiger was hebben meer rondjes kunnen rijden dan de dag er voor. Uiteindelijk werd het door het weer een lekkere modderige bedoeling, wat zorgde voor beginnende kans op glij partijtjes in de bochten. Uiteindelijk klaarde het in de middag wel wat op qua regen en temperatuur, maar moest nog steeds om het rondje me bril even schoon maken. Ook al met al weer een geslaagd dagje, niemand onderuit gegaan geen materiaalschade ten vergeleken met de dag er voor. Toen zijn er binnenband 2x, buiten band, 3 spaken, en een kettingspanner ten hemelen gegaan. Een Duitse jongeman zag ook dat iemand van ons een slag in zijn wiel had van ze dirt jumper, dus die begon zomaar ineens uit het niets zijn wiel van dj te richten met verdomd goed resultaat. Uit dank hebben we hem ook maar 4 blikken red bull en een bratwurst gegeven, zulke dingen maken je dag toch net iets beter. :-q
Uiteindelijk wat eten bij big mountain onder het genot van een biertje en fris voor de bob, en om kwart voor 8/8 uur op naar de Veluwe gesloopt en wel met nog op ze minst 5 kilo aan leem extra in de bus. Donderdag 30 juli waarschijnlijk weer voor een dag bezoekje :winkie:

https://www.instagram.com/p/CCZPxaBDX6l/
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Gister dagje op en neer Winterberg met 2 fietsmaatjes. In ochtend relatief droge tracks. Rond lunch stortbuien en toen was alles nat en glibberig. North shore en woodpecker hele dag gesloten. Nul rijen bij lift. Lekkere dag.

Verder weer geleerd deze keer:
- Eten en koffie bij Bobshaus, matig en duur. Panorama restaurant volgende keer weer.
- Jump line heeft (te) extreme drop vanaf nieuw starttoren, er omheen is niet bedoeling, dus no go voor ons.
- Om 17.15 wordt water afgesloten bij afspuitplek, als je dus laatste baantje pakt om 17.25 moet je vrij vroeg al in de rij staan. En dat deden we niet, dus kwamen we om 17.20 erachter dat kraantjes dicht staan (echt gemis dat er niet een andere afspuitplek is ergens)
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Dank beiden voor jullie Winterbergverslag!
Ik ga er morgen naar toe om maandag te rijden.
Hoop dat het dan ook rustig is.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Bikepark Krvavec in Slovenië :

Rode trail Muci : erg leuk, niet al te moeilijk, wel wat stukjes over de weg.

Rock 'n Flow : de naam zegt het al, en dekt de lading ook meteen.
Best pittige trail, met al aardig steile stukken er in.
Deze trail heeft alles wel, veel rotsen, maar ook kombochten, jumps (gapjumps) en als je m wat kent zit er best flow in.
Hij is op stukken zeker aangelegd, maar komt best natuurlijk over.
Ik heb genoten !

Krvacec DH : ik kwam hier per ongeluk op en was te pittig voor mij, flink steile stukken zonder uitloop, veel wortels.
Twijfelde of dit een officiele trail is, anderen zeiden dat ie illegaal is en dus ook niet wordt bij gehouden.

Leuk park, aanrader !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Oberammergau begin juli 2020.

Afbeelding

Sleepliften omhoog en zelfs op een zaterdag niet langer dan 5 minuten hoeven wachten.

Vooral in het bovenste gedeelte van het park veel natte klei.

Kleiner Hobbit: prachtige rode singletrack, met een paar verraderlijke bochten, wortelsecties en northshore stukken. Top trail.
Flowtrail: Mooie flowtrail met vooral in het bovenste deel wat steile northshore stukken. Leuke afwisseling van de andere, meer technische trails.
Wurzelsepp: Steile rode trail over flinke worteltapijten; heerlijk. In het onderste deel nog wat mooie kombochten. Top trail.
Switchbacker: Zwarte trail met steile switchbacks. Switchbacks zijn niet meer sterkste punt, waardoor ik veel moeite had met deze trail, de natte klei in de switchbacks hielp ook niet mee.

Jump trail en Fichten Schreck overgeslagen, werd waarschijnlijk wat te veel van het goede op een 115mm trailbike. :lol:

Al met al een leuk bikepark voor een dag en tijdens werkdagen open tot 20:00, dus ook ideaal voor een avondrit.

Twee graps uit een filmpje op Wurzelsepp.

Afbeelding

Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ReinierT schreef: za 11 juli 2020, 11:48 Verder weer geleerd deze keer:
- Eten en koffie bij Bobshaus, matig en duur.
Verschrikkelijk eikelige tent is het... en je nog laten betalen om te zeiken terwijl je er een biertje drinkt ook. Dan moet je achteraf weer bonnetjes gaan inleveren, waarmee ze alle kansen op een fooitje dus verkijken.

Panorama voor, tussen en na. Ik begrijp het bestaandsrecht van het Bobhaus niet met een prima restaurant een paar meter er onder.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Idd waardeloze tent, spa blauw (0.2L) voor 3,50 en eigenlijk mocht ik dan nog niet eens naar het toilet (Waar ik een euro moest betalen, maar over het hekje ben gesprongen)
Want dat is alleen voor als je eten besteld...
De barman leidde mij stiekem en met gefluister naar het toilet, want de baas mocht het niet zien.
Die kerel was gewoon bang voor zijn baas.
Wat een ballentent...
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

M’n vriendin ging er ook eens thee drinken, zonder op de kaart te kijken. Kreeg zo’n klein potje voor 7,50. Zijn rothond laat ie ook de hele dag rondlopen, al meerdere keren weg moeten jagen bij mijn camper als ik boven op de berg sta op de houtsnipper parking.

Kwal van een vent inderdaad.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb er een keer gegeten, niet lekker maar het mooiste was dat ze geld willen voor een zakje ketchup of mayo als je dat vraagt.

Nou weet ik dat je als Nederlander niet echt recht van spreken hebt op dit punt maar in de Duitstalige wereld is het echt volstrekt de norm dat je ketchup op tafel zet bij de patat.

Die tent bestaat dus alleen omdat er in de winter te weinig capaciteit is daar en ze dan toch wel een jaaromzet draaien op basis van locatie. Zie je in Oostenrijk ook nog weleens ;)
Waar woke is, is vuur
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

2 weken terug ook 2 heerlijke bike dagen gehad in Winterberg. We zijn geen echte die hard downhillers maar hadden dit keer ook een echte beginner bij ons dus was het wel jammer dat toen de Continental en Woodpecker dicht waren, dus hij heeft alleen maar de Flow country gedaan en een paar keer de pinball. Maar die lagen er top bij, dus dat was geen straf :-D Zelf erg veel lol gehad op de Northshore en Freeride.... en in de Big Mountain, dat was erg lekker eten! En natuurlijk de Dorfalm.

We slapen in Winterberg meestal in appartementen, maar ik had gebeld met de Brabander en daar konden we terecht voor een zeer schappelijk prijsje. Dus na een dag biken, daar met een Weizener in het zwembad dobberen was wel echt priceless. Verder was het vooral tussen de grijze duiven hangen, dus echt aanraden zal ik de Brabander voor bikers niet.

Vrienden van ons zaten in een appartement ( Vakantiehuiswinterberg.nl ) richting het Bikepark, dus daar hebben we savonds in de kelder (met bar, pool, dart, etc) lekker gehangen. Wel een aanrader!
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Gister in Winterberg geweest.
Voor een maandag was het extreem druk.
Maar eigenlijk was dat geen groot probleem, uiteindelijk sta je maar tien minuten in de ultra lange rij voor de lift. En dat is steeds een mooi uitrustmomentje. Alle tracks waren open.
Superdagje gehad!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Nu moet je wel naar Wales ;)
Waar woke is, is vuur
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Begin deze week 2 dagen Brandnertal gedaan. Mooie omgeving en prima camper plek met wc en douche (wel druk en €10 pppn). 3 trails (opgedeeld in meerdere stukken) waarvan een hele makkelijke blauwe, een leuke rode met voldoende uitdaging en een zwarte waar serieuze gaps in zaten, beetje too much. €39 voor een dagkaart met 2 supertrage liften, echt niet een beetje traag maar echt heel traag, en eigenlijk maar 1 interessante trail maakt het park te beperkt imho.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

Ga over twee weken een weekje naar het zwarte woud en wil één of meerdere bikeparks bezoeken:
https://www.lacblanc-bikepark.com/
https://bikepark-labresse.labellemontagne.com/
https://www.bikepark-bad-wildbad.com/
https://bikepark-todtnau.de/

Todtnau ben ik ooit geweest, maar dat is al weer een paar jaar geleden.

Welke van de vier moet ik echt naar toe en van welke zeggen jullie is niet de moeite? Ben meer van de Enduro en niet zo van de hoge jumps en gaps.
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Plaats reactie