Enduro/XC Trail routes NL

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Nu de grenzen aardig dicht zijn en de 'knikkerbanen' zoals UHR beginnen te vervelen ben ik benieuwd of we in dit topic een aantal mooie Enduro/XC trail routes kunnen verzamelen.

Pareltjes zoals Grafwegen, NK Parcour Landgraaf.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Buiten de routes in het Vijlenerbos en de Vaalserberg.
Buiten de routes bij Valkenburg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

JasperGr schreef: ma 11 mei 2020, 18:38 Nu de grenzen aardig dicht zijn en de 'knikkerbanen' zoals UHR beginnen te vervelen ben ik benieuwd of we in dit topic een aantal mooie Enduro/XC trail routes kunnen verzamelen.

Pareltjes zoals Grafwegen, NK Parcour Landgraaf.
Waar / wat is Grafwegen, op Googlemaps (in de buurt van berg en dal?) ziet het er behoorlijk vlak uit ..
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 11 mei 2020, 20:30 Buiten de routes in het Vijlenerbos en de Vaalserberg.
Buiten de routes bij Valkenburg.
Legaal?
Bicycle, bicycle, bicycle
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

De speeltuin die ik bedoel is: https://goo.gl/maps/ZByCjSKntEDoE3Rj6. Asfalt omhoog rijden en dan rechts. Daar heb je wat lijnen.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

JasperGr schreef: di 12 mei 2020, 13:11 De speeltuin die ik bedoel is: https://goo.gl/maps/ZByCjSKntEDoE3Rj6. Asfalt omhoog rijden en dan rechts. Daar heb je wat lijnen.
De grensweg omhoog? Dat ga ik is ff checken binnenkort.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Bij mij staat er Holleweg
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

daniel1975 schreef: di 12 mei 2020, 12:17
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 11 mei 2020, 20:30 Buiten de routes in het Vijlenerbos en de Vaalserberg.
Buiten de routes bij Valkenburg.
Legaal?
Dat denk ik niet (maar weet het niet zeker) Ik fiets er al vanaf half jaren 80 en nog nooit een boswachter gezien.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

JasperGr schreef: di 12 mei 2020, 13:11 De speeltuin die ik bedoel is: https://goo.gl/maps/ZByCjSKntEDoE3Rj6. Asfalt omhoog rijden en dan rechts. Daar heb je wat lijnen.
De parking is NL, het bos met de bulten is D.
Normaal gesproken geen probleem, maar in deze tijd kan het wel eens vervelend uitpakken.
Als je toch de grens over gaat, dan zijn er wel meer plekken waar je leuk kunt spelen.
(en de vraag ging toch over plekken in NL?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Mocht je in de buurt van Arnhem wonen, dan is er bij Doorwerth (rondom Italiaanse weg) flink wat moois. Je mag echter niet de paden af en sommige landeigenaren willen geen mountainbikers. Is echter niet altijd even duidelijk. Er zijn veel klompenpaden, dus je moet altijd op je hoede zijn voor wandelaars (en dan even netjes afremmen en groeten :) )
be quiet and drive
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

ddeftones schreef: vr 15 mei 2020, 17:21 Mocht je in de buurt van Arnhem wonen, dan is er bij Doorwerth (rondom Italiaanse weg) flink wat moois. Je mag echter niet de paden af en sommige landeigenaren willen geen mountainbikers. Is echter niet altijd even duidelijk. Er zijn veel klompenpaden, dus je moet altijd op je hoede zijn voor wandelaars (en dan even netjes afremmen en groeten :) )
Dat is niet een gebied voor Enduro / Trail. Te erosie gevoelig. Als daar nog meer sporen getrokken gaan worden (en wij houden dat ook in de gaten) dan bestaat de kans dat dat hele gebied op slot gaat, ook de bestaande MTB routes.
Dus gewoon niet doen!!!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus er mag niets meer.
Bestaande routes worden telkens gesloten wegens slijtage.
Paden buiten de officiele routes worden gesloten.
Platbranden dat bos en een leuke woonwijk neerzetten, daar hebben we tenminste nog iets aan. :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

kuijtje.nl schreef: za 23 mei 2020, 19:59Dat is niet een gebied voor Enduro / Trail. Te erosie gevoelig. Als daar nog meer sporen getrokken gaan worden (en wij houden dat ook in de gaten) dan bestaat de kans dat dat hele gebied op slot gaat, ook de bestaande MTB routes.
Dus gewoon niet doen!!!!
Is het in z'n geheel verboden te fietsen of is het wel een gebied voor normaal XC?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Er zijn zooo veel "gedoogde" trails net de grens over in Duitsland. Zoals hier boven aangegeven in het Reichswald zijn er wat dingen, en richting Limburg (NL), of Limburg (BE). Deze zijn heel gaaf, heel ruw, heel technisch, en bestaan helemaal op de goedwil van de boswachter in de omgeving.

In mijn opinie is het aardig om te vragen voor dit soort trails via PM, niet op Strava etc. te posten, niet op Trailforks te posten... en niet per se om geheim te houden, maar alleen om te zorgen dat mensen die daarnaartoe gaan begrijpen waar ze aan toe zijn. Er zijn een paar vrij heftige trails in de Reichswald, en als het een probleem wordt voor de boswachter, gaat ie de hele boel sluiten. Al hebben ze sindskort de "regel" toegepast dat er geen houten elementen mag gebruikt worden in de trails. Jammer maar begrijpelijk.
R-HARMS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 22 september 2011, 16:16
Mijn mountainbike: Specialized Levo SL
Contacteer:

De nieuwe rode lus op de Rheden route al gezien? Ze leggen daar zeer leuke stukjes aan welke "on" Nederlands zijn en bijna Enduro te noemen!
We hebben het in beeld proberen te brengen :D Check onze nieuwe video E-MUD:

https://youtu.be/98nZoqJnU4E

Afbeelding
it's all about the trails!! Check ons weblog: http://www.trail-addicts.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie