Enduro/XC Trail routes NL

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

hwpaints schreef: do 31 december 2020, 22:38
Juan007 schreef: do 31 december 2020, 18:29

Sinds wanneer zitten er drops, berms en jumps in een xc parcour? 😉
tja dat is xc,
het meeste wat hier gebeurt is boswielrennen zelfs de landelijke jeugdwedstrijden zijn technischer als 99% van de vaste route's hier in Nederland, denk zelfs dat een groot deel van mountainbike Nederland de drops en rockgardens gaan lopen terwijl de 12 jarige jeugd er af knalt.
ik zou eens gaan kijken bij een wedstrijdje van de jeugd denk dat je verschiet. [Apeldoorn ofzo]
Helemaal mee eens!
Mijn reactie was ook sarcastisch aangezien XC altijd meteen met boswielrennen vergeleken word.
SjeambecK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 5 september 2020, 15:36

Zijn er inmiddels wat technische trails en dingen rond Arnhem zoals baantje B of het mooie stuk van Hellendoorn met de bonerlog?
Want de Grannytrail en shooting mountain ken ik nu wel. En sinds dat de posbank eenrichtingsverkeer is geworden is het gewoon kut.
Kona Honzo Deluxe 🤙🏼
Tube
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 17 december 2019, 22:13

Het parcours in Vlaardingen word ook steeds leuker met jumps en leuke trail stukjes ook jumps waar je als beginner het op kan leren zonder je gelijk te barsten te vallen. Aangezien niet iedereen trail en springen houd kan je er ook goed terecht met je gravel bike. Ook Nederlandse mannen en vrouwen ploeg kom je der tegen.
R00kie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 362
Lid geworden op: wo 15 januari 2014, 21:58
Mijn mountainbike: Canyon Torque EX Gapstar 2014, Transition TR450 (in aanbouw)
Contacteer:

In Spa en Chaudfontaine zijn ook toffe routes en dat is voor een dag nog wel aan te rijden. Ik ben laatst in Spa geweest, dat was echt tof.
https://www.youtube.com/watch?v=oFu3D5AlBN0&t=560s
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

R00kie schreef: za 19 februari 2022, 23:09 In Spa en Chaudfontaine zijn ook toffe routes en dat is voor een dag nog wel aan te rijden. Ik ben laatst in Spa geweest, dat was echt tof.
https://www.youtube.com/watch?v=oFu3D5AlBN0&t=560s
Er is genoeg buiten de landsgrenzen wat te rijden is binnen een dag maar dat is niet de vraag van TS.
SjeambecK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 5 september 2020, 15:36

R00kie schreef: za 19 februari 2022, 23:09 In Spa en Chaudfontaine zijn ook toffe routes en dat is voor een dag nog wel aan te rijden. Ik ben laatst in Spa geweest, dat was echt tof.
https://www.youtube.com/watch?v=oFu3D5AlBN0&t=560s
Ja klopt, die zijn super. Ik rij nu vaak naar Duitsland. Hoop plekken met uitdagende trails, en dat is vanuit Arnhem ook goed te doen. Op anderhalf, 2 uur zijn een hoop plekken te vinden
Kona Honzo Deluxe 🤙🏼
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

SjeambecK schreef: za 20 november 2021, 18:38 Zijn er inmiddels wat technische trails en dingen rond Arnhem zoals baantje B of het mooie stuk van Hellendoorn met de bonerlog?
BaanB is redelijk in de buurt van Arnhem verder heb je nog Wild Dukes in Wageningen en op de grens vlakbij de route van Zeddam ligt ook een Freeride lijn. Maar niet echt aan te fietsen vanuit Arnhem, maargoed dat is logisch
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

(Als we dan toch de grens overgaan:
Tips voor technische trails op/net over de grens met Zuid L, veel dichterbij dan de Ardennen, voor serieus technisch rijden, uitdagend trailwerk:
- Oude mijnterril Beringen, Blg
- Stammenderbos, bij AZC Sweikhuizen, Zuid L
- (nieuw trailparkje bij Maasmechelen, vlakbij ‘t oude Filthy Trails, lid van worden, heet 'Mosa Duivelsberg 2017')
- Aachenerwaldtrails, Bikepark Aachen (dagkaart nodig), Vijlenerbos, bij het Drielandenpunt Vaals
- ‘Bos van Visé’ en verder zuidwaarts: de hele boshelling links langs de A2, Blg (vanaf de grensovergang bij Eijsden/Maastricht 6km en verder zuidwaarts) - Richelle - Julienne - Xhavée - tot Jupille; incl. de trails ter weerszijden van de E42 thv Barchon (= vanaf Luik de snelweg richting Verviers)).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als we dan toch de grens overgaan:
Sart, Nideggen, Hurtgenwald.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
SjeambecK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 5 september 2020, 15:36

Georgsmarienhütte
Kona Honzo Deluxe 🤙🏼
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

het ging om een specifieke vraag over IN NL maar we gaan nu gewoon alle bestemmingen over de grens ook opnoemen?
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Bram87 schreef: ma 28 februari 2022, 10:24 het ging om een specifieke vraag over IN NL maar we gaan nu gewoon alle bestemmingen over de grens ook opnoemen?
NIMBY principe wellicht??. (Not in my backyard.)

Ben zelf niet enthousiast om lokaties te noemen. Het principe zoekt en gij zult vinden maakt mountainbiken minder een "consumptie" bezigheid. En de trails die ik ken worden weinig onderhouden. Dat wordt meer noodzakelijk als er een groepie effe komt knallen en de week erop naar het andere gebied trekt. Geven en nemen is niet vanzelfsprekend.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 28 februari 2022, 10:24 het ging om een specifieke vraag over IN NL maar we gaan nu gewoon alle bestemmingen over de grens ook opnoemen?
We kunnen natuurlijk wel lezen :kiss:
Maar 10km over de grens kan dichterbij zijn dan de andere kant van NL.
En in de polder is nu eenmaal weinig te beleven op enduro gebied.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 13 mei 2020, 13:24Als je toch de grens over gaat, dan zijn er wel meer plekken waar je leuk kunt spelen.
(en de vraag ging toch over plekken in NL?)
Ik mis hier toch consistentie :bier:

Maar is de motivatie voor dit topic - en daarmee het behelpen - niet (gelukkig) enigszins achterhaald..?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

cheeta schreef: ma 28 februari 2022, 22:15
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 13 mei 2020, 13:24Als je toch de grens over gaat, dan zijn er wel meer plekken waar je leuk kunt spelen.
(en de vraag ging toch over plekken in NL?)
Ik mis hier toch consistentie :bier:

Maar is de motivatie voor dit topic - en daarmee het behelpen - niet (gelukkig) enigszins achterhaald..?
Dat is een quote van bijna 2 jaar geleden :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie