Toevallig kwam Tristan Botteram even rijden, die zonder op of om te kijken in z'n eerste run dat ding met een dikke whip meepakt. Hij zei dat het zelfs zou kunnen zonder te trappen (dus rollend van bovenaf).
Nu wil ik dat ding gewoon rijden. Dit jaar. Bij veel dingen zeg ik: f*ck it en gaan. Heb serieus overwogen om Tristan achterna te rijden maar het uitzicht op vakantie en geen fatsoenlijke protectie mee die dag (of fietsmaten om de crash te filmen

Zelfde afgelopen weekend op baantje B/Boer de Vries, op advies van medeforummers hier gaan kijken. Die 2 jumps daar rijd ik prima vanaf, maar om echt op de 'landing' uit te komen heb je aardig wat vaart nodig. Zo niet, land je hem vlak (waarop mijn demper het begaf, hoewel dat van een kleinere drop was daar en ik vermoed dat er een defect in de demper zat).
Ik rij op een '16 150/140 Spectral, maar ik merk bij kleinere tafels/gaps dat veerweg niet veel uitmaakt; als je hem netjes 'cleared' heb je geen veerweg nodig. Hooguit bij de sprong om even te pompen, maar niet per se voor de landing (correcto?).
Dus:
waar oefen je gap-jumps van verschillende lengtes? Het liefst tafels zodat het wat minder 'alles of niets' is. Moet dat per se in een bikepark of zijn er dichterbij huis opties? Moet je dan naar zo'n SFA-achtig park toe?
Kan de Spectral dat soort dingen of ga ik hem slopen?
Eventueel clinics die bij dit soort dingen uitgebreid stil staan?