Bikepark Winterberg

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Tribalke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 23:51

Hoi,

Met dank aan Corona ben ik na 15 jaar niet gefietst te hebben terug begonnen, samen met mijn wederhelft.
Enkele van onze vakanties zijn geannuleerd en aangezien het toch nog geen optimale periode is om vliegvakanties in te plannen waren we na wat zoeken uitgekomen op het bikepark in Winterberg.
We zijn beiden nooit in een bikepark geweest en we vroegen ons af of dit haalbaar is zonder echte downhill ervaring? De filmpjes van de mannen van middelbare leeftijd zien er heel leuk uit maar hoeveel ervaring heb je nodig voor je eraan begint?
Wij wonen vrij dicht bij de mijn terril in Beringen, hier lukken al de afdalingen vrij vlot. Na een vrij harde aanvaring tussen mijn zadel en een onderdeel waar ik veel belang aan hecht stop ik wel voor de rockgardens om mijn zadel lager te zetten. (simple Scott scale zonder dropper en met 100mm vork)

We zouden natuurlijk wel een fiets en bescherming huren.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Als dit geen probleem is, moeten de blauwe tracks in Winterberg ook geen probleem zijn. In principe kan je je, als beginner met een beetje ervaring, prima vermaken en leren op de blauwe (flow)tracks.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Veel laagdrempeliger dan Winterberg en Willingen kun je een bikepark niet maken mijns inziens. Als je op de terril op de meeste plaatsen gewoon zonder problemen naar beneden kunt fietsen, kom je daar ook beneden zolang je maar:
1) vantevoren uitzoekt wat je op welke trails kunt verwachten,
2) aan de hand daarvan gewoon een plan de campangne maakt me welke te beginnen, wat de volgende is, wat je links laat liggen,
3) niet meteen vol erin vliegt maar gewoon eerst een keer rustig rijdt, eventueel stopt (naast het parcours!) om secties te bekijken en het gewoon rustig opbouwt.
TenZNL schreef: zo 14 juni 2020, 06:41Als dit geen probleem is, moeten de blauwe tracks in Winterberg ook geen probleem zijn. In principe kan je je, als beginner met een beetje ervaring, prima vermaken en leren op de blauwe (flow)tracks.
En dan zitten de twee nieuwe "alleen voor gevorderden" trails nog niet in dat filmpje... Da's geen blauw.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

cheeta schreef: zo 14 juni 2020, 06:41 Veel laagdrempeliger dan Winterberg en Willingen kun je een bikepark niet maken mijns inziens. Als je op de terril op de meeste plaatsen gewoon zonder problemen naar beneden kunt fietsen, kom je daar ook beneden zolang je maar:
1) vantevoren uitzoekt wat je op welke trails kunt verwachten,
2) aan de hand daarvan gewoon een plan de campangne maakt me welke te beginnen, wat de volgende is, wat je links laat liggen,
3) niet meteen vol erin vliegt maar gewoon eerst een keer rustig rijdt, eventueel stopt (naast het parcours!) om secties te bekijken en het gewoon rustig opbouwt.
+1, met een beetje gezond verstand en beleid moet het zeker te doen zijn.
cheeta schreef: zo 14 juni 2020, 06:41En dan zitten de twee nieuwe "alleen voor gevorderden" trails nog niet in dat filmpje... Da's geen blauw.
Ik geloof je direct. Ik ken dat Beringen helemaal niet en ik was een beetje lui met zoeken :winkie:
Tribalke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 23:51

Dank je wel voor de reacties. Het ziet er naar uit dat we begin september naar Winterberg gaan 😀

Ps. De leukste routes in Beringen zijn inderdaad niet te zien in het filmpje.
Plaats reactie