Welk bike park in Frankrijk voor een beginner?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Nien
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 juli 2020, 12:16

Eind augustus wil ik voor het eerst gaan downhill mountainbiken. We zijn aan het kijken naar Les Arcs, La plagne en Tignes. Welk van deze heeft de leukste groene (en blauwe) routes? Ik ga met mijn vriend en hij is deze zomer naar Morzine geweest en wil niet meteen nog een keer daarheen.
Ik ben niet de grootste held en ik ben al blij als ik het een beetje leuk vind. Ik heb zelf een hardtail thuis dus ik ga daar alles huren. Verder willen we ook wat enduro routes rijden en wandelen.
Welke locatie raden jullie voor ons aan? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die 3 ken ik niet, maar Les2Alps heeft een zeer uitgebreid aanbod aan trails die zelfs op een hardtail te doen zijn (maar natuurlijk makkelijker en leuker op een dikkere fiets).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Les Arcs is het meest toegankelijk voor beginners en is ook veel groter dan Tignes & La Plagne. Dus biedt wat meer mogelijkheden.

Geen idee hoe lang je wilt gaan maar die gebieden zijn ideaal om te combineren; dagje hier, dagje daar.

Veel plezier, het is er fantastisch.
Nien
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 juli 2020, 12:16

Bedankt allebei! We gaan een week maar waarschijnlijk niet elke dag fietsen.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Net serre chevalier gedaan. Niet echt starterswerk
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Les arcs schijnt inderdaad een groot en goed park te zijn. Alle niveau's.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Jhas schreef: za 1 augustus 2020, 22:39 Net serre chevalier gedaan. Niet echt starterswerk
De soupline is toch niet echt moeilijk? Is ook een vrij leuke track voor beginners.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Jhas schreef: za 1 augustus 2020, 22:39 Net serre chevalier gedaan. Niet echt starterswerk
Ben jij er nog in de buurt? Heb hem de 8e gereden, maar wat ik hier wel hinderlijk vond is dat de beide stukken ieder wel met een lift omhoog gingen, maar dat je niet een track van boven bij de eerste lift naar onder de tweede lift kon doen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Ik ben er niet meer... maar het klopt dat er geen groene track is die van het begin van de tweede lift helemaal naar beneden gaat, je moet een blauwe volgen, la mezeline, maar die is in principe niet zo heel moeilijk vind ik. Wel veel kom bochten dus als je daar nog niet geheel je draai in hebt gevonden, dan ben je best wel gaar als je eindelijk beneden komt. Een andere optie is via de 4X4 piste naar beneden te rijden, maar is een stuk minder leuk.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

julie schreef: ma 10 augustus 2020, 21:25 Ik ben er niet meer... maar het klopt dat er geen groene track is die van het begin van de tweede lift helemaal naar beneden gaat, je moet een blauwe volgen, la mezeline, maar die is in principe niet zo heel moeilijk vind ik. Wel veel kom bochten dus als je daar nog niet geheel je draai in hebt gevonden, dan ben je best wel gaar als je eindelijk beneden komt. Een andere optie is via de 4X4 piste naar beneden te rijden, maar is een stuk minder leuk.
dat laatste stukje naar de lift ging over wandelpaadjes en een stuk open vlakte. Maar dat had ik pas na ronde 2 uitgevonden, maar waar ik op doel is dat je ook nog een lift hebt naar Le Bachas. Zelfde liftkaart maar dan moet je wel trappen en niet rollen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ah ja Bachas maar dan ga je meer richting de Enduro tracks, de Hope Enduro is kennelijk geweldig voor de meer ervaren riders. Voor mij was het wat teveel van het goede, te veel krappe haarspeldbochten, maar dat was vorig jaar en toen was ik met de e-mtb naar boven gereden (was nog voor dat het seizoen officieel van start was gegaan, dus de lift was nog niet open) en ik was echt moederziel alleen, dus ik dacht, mocht ik hier de fout ingaan, dan vinden ze me 10 dagen later opgegeten door de beren (of meer waarschijnlijk de wolven) :lol:

In ieder geval zeker niet voor beginners, nee....
Ik vind de Lac Blanc goed voor beginners, je hebt daar 2 groene en 1 blauwe en die zijn echt goed te doen voor een beginner.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Helaas al een tijdje weg. Alle DH tm rood gereden. Aanpoten wel. (pas 3e x in een bikepark).

Ik wil nog wel een keer voor de enduro gaan maar dan liever niet alleen. Op de DH tracks heb ik het idee dat je net iets minder alleen bent dan ergens op een richel.

Maar ik vond het mooie tracks, waren een goed alternatief voor de halve dag die ik had. Had eigenlijk naar Meribel moeten gaan.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

[/quote]

De soupline is toch niet echt moeilijk? Is ook een vrij leuke track voor beginners.
[/quote]

Eens. Maar daar raak je wel op uitgekeken als dat het enige aanbod is wat je aan kan.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Afgelopen vakantie in Lac Blanc geweest. Was nog nooit in een bikepark geweest, kan redelijk rijden, maar nog een hoop te leren en absoluut geen wereldster. Zoontje van 11 was ook mee en hij heeft net een jaartje een mtb. Lang verhaal kort, met groen begonnen en geëindigd met het doen van alle rode routes. Enorm veel plezier gehad en het waren twee top dagen. Op een gegeven moment was m'n zoontje gevallen bij een stuk northshore. Echt iedereen die langs kwam stopte en vroeg of we hulp nodig hadden. Echt super. Gelukkig viel het mee en was de deuk in z'n ego groter dan die op z'n been. Die middag nog een paar mooie afdalingen gedaan.

Heb gasten daar naar beneden zien stuiteren en jumps zien maken die ik nooit zal durven of kunnen. Ze deden dezelfde routes, wij alleen wat meer chickenlines. Kortom, voor ieder niveau wat wils. Kosten vond ik ook meevallen en een rij voor de lift was er niet. Wij zijn twee keer op een maandag gegaan.

Een tip als je daar bent, ga niet eten in het restaurant beneden bij de lift, maar boven op de berg. Kan me niet herinneren dat ik ooit ranzigere patat en steak hachee heb gehad dan daar.
Plaats reactie