Alpen Oostenrijk - Maxxis Ikon wissel voor Forekaster? Neuron CF

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
flarvb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 14:23


Als je kan overleven met een Ikon om je voorwiel op deze rondjes, dan kom je met 2x Forekaster op vakantie prima weg. Hopelijk zijn het wel TR-EXO banden - mijn ervaring is dat de non-EXO érg snel doorslaat en lekt rijdt
Ah getsie.
Het is één Exo en één non-Exo.
Je raadt het al. Ik heb per abuis de exo er voor op liggen en de non Exo achteren.
Ik heb eigenlijk geen zin om te wisselen en weer te latexen....
Wat nu?
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

flarvb schreef: vr 24 juli 2020, 14:29 Wat nu?
Oordopjes in en een spatbordje voor als je de achterband aan flarden rijdt en de latex je om de oren vliegt :winkie:

Nee, serieus: ik zou toch even de moeite doen om ze om te wisselen. Als je het echt rustig doet en vraagt of iemand ff helpt de banden omhoog te houden (zodat de later er niet uit stroomt) is wisselen goed te doen. Bijkomend voordeel van de non-EXO voor is dat het karkas daar soepeler is, makkelijker vervormt en daarom net een heel klein beetje meer grip geeft.
Stamppot with weaksauce!
flarvb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 14:23

eRicW schreef: vr 24 juli 2020, 14:43
flarvb schreef: vr 24 juli 2020, 14:29 Wat nu?
Nee, serieus: ik zou toch even de moeite doen om ze om te wisselen. Als je het echt rustig doet en vraagt of iemand ff helpt de banden omhoog te houden (zodat de later er niet uit stroomt) is wisselen goed te doen.
Gewisseld! Wel de sealant eruit laten lopen, doek erdoor gehaald en ze dan pas omgelegd.
Nu eens de Orangeseal Regular geprobeerd...

Dank voor de tips. :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Miet mijn fietsmaat heb ik nu al 2 keer meegemaakt dat er opeens een gat in het loopvlak zit. 2e keer was een stuk hout wat nog in de band zat. Gat te groot voor de latex. Geen stevig loopvlak dus.

Bij het wisselen kun je de latex er uit zuigen met een spuit of een plastic flesje en weer gebruiken.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie