Retro downhill/freeride bikes

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heb je een foto van de achterbrug en/of de dropouts?
Vaak worden die dingen ingekocht bij een leverancier die ook aan anderen levert.
Misschien herkent iemand het.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Cool bikes Corsair, best wel zeldzaam ook, en niet zo van de standaard parts volgens mij.
Misschien is er een dedicated Corsair owners forum ergens of een facebook group?

Succes ermee!

google is your friend, lijkt het hier op?
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Marisven schreef: di 6 oktober 2020, 11:37 Kona Stinky nog in de schuur staan.
Hij staat momenteel wel op marktplaats want hij is mij te klein
Leuk hoor, die Stinky!
Heb ik zelf ook in die kleur gehad om destijds (2005) in Winterberg/Willingen mee te spelen. :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Jerrymichael
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 april 2021, 06:31

ThaSingleTrackMastah schreef: do 27 januari 2022, 23:25 Heb je een foto van de achterbrug en/of de dropouts?
Vaak worden die dingen ingekocht bij een leverancier die ook aan anderen levert.
Misschien herkent iemand het.
dit zijn degene die er bij mij ook opzitten. Heb bij de corsair dominion dropouts gezien die verstelbaar zijn, voor de chainstay te verstellen , maar wellicht dat die genoeg clearance geven voor 27.5 inch wielen als ze passen :-) tot aan de nieuwere modellen lijken de achterbruggen weinig verandert te zijn.


Afbeelding
Afbeelding
Jerrymichael
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 april 2021, 06:31

Heckler40 schreef: vr 28 januari 2022, 13:40 Cool bikes Corsair, best wel zeldzaam ook, en niet zo van de standaard parts volgens mij.
Misschien is er een dedicated Corsair owners forum ergens of een facebook group?

Succes ermee!

google is your friend, lijkt het hier op?
Afbeelding
thanks, dit zijn ze maar jammergenoeg via deze aanbieden geen hits naar meer onderdelen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Zelf een paar patten ontwerpen en laten produceren? Het ziet er in essentie (zonder die fancy groeven) niet heel ingewikkeld uit. Heb je gelijk de vrijheid om de geometrie wat te tweaken.
Jerrymichael
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 april 2021, 06:31

Oli4k schreef: vr 4 februari 2022, 19:54 Zelf een paar patten ontwerpen en laten produceren? Het ziet er in essentie (zonder die fancy groeven) niet heel ingewikkeld uit. Heb je gelijk de vrijheid om de geometrie wat te tweaken.
Ik ben dat inderdaad aan het onderzoeken, ik denk aan lasersnijden of cnc frezen. Als je tips hebt of een adresje dan hoor ik t graag.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Jerrymichael schreef: do 10 februari 2022, 12:10
Oli4k schreef: vr 4 februari 2022, 19:54 Zelf een paar patten ontwerpen en laten produceren? Het ziet er in essentie (zonder die fancy groeven) niet heel ingewikkeld uit. Heb je gelijk de vrijheid om de geometrie wat te tweaken.
Ik ben dat inderdaad aan het onderzoeken, ik denk aan lasersnijden of cnc frezen. Als je tips hebt of een adresje dan hoor ik t graag.
Ik zou het zelf ontwerpen, prototype 3D-printen en als het werkt een quote opvragen bij bijvoorbeeld Weerg.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Jerrymichael schreef: zo 30 januari 2022, 12:51
ThaSingleTrackMastah schreef: do 27 januari 2022, 23:25 Heb je een foto van de achterbrug en/of de dropouts?
Vaak worden die dingen ingekocht bij een leverancier die ook aan anderen levert.
Misschien herkent iemand het.
dit zijn degene die er bij mij ook opzitten. Heb bij de corsair dominion dropouts gezien die verstelbaar zijn, voor de chainstay te verstellen , maar wellicht dat die genoeg clearance geven voor 27.5 inch wielen als ze passen :-) tot aan de nieuwere modellen lijken de achterbruggen weinig verandert te zijn.


Afbeelding
Afbeelding
Mooi Frame! :-q
Misschien de vraag eens stellen in de duitse facebook groep 'old school freeride & downhill' ?
:bier:
Plaats reactie