Bikepark verhuur (remprobleem?)

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Ik fiets al wat jaren rond op mijn xc bike maar door mijn korte motocross verleden (5 jaar) jeukt het toch om een keer naar een bike park te gaan en daar een fiets te huren welke daar meer geschikt voor is.

Nu is een fiets huren normaal gesproken niet zo'n probleem maar ik heb net als enkele anderen mijn achterrem links ipv rechts :-{ .
Hier kan ik andersom ook niet meer aan wennen (wel geprobeerd maar na bodemonderzoek weer terug gezet naar mijn normaal :D )

Oftewel, zijn er rondom bikeparks ook downhill fietsen te huur waarbij de remmen andersom zijn en heeft iemand hier ervaring mee?
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat wordt dan bikepark Wales :winkie:
qrealm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:26
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base '20 & NS Metropolis 1 '16

Als je een bikepark vindt waar ze fietsen met sram remmen (symmetrische levers) verhuren dan kun je ze gewoon zelf omdraaien denk ik. Bij Winterberg bijv hebben de huurfietsen allemaal SRAM remmen zover ik weet. Weer netjes terug draaien voordat je m inlevert en er zou toch geen probleem moeten zijn :P
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 18:10

Mrfrank schreef: do 24 september 2020, 12:53 Ik fiets al wat jaren rond op mijn xc bike maar door mijn korte motocross verleden (5 jaar) jeukt het toch om een keer naar een bike park te gaan en daar een fiets te huren welke daar meer geschikt voor is.

Nu is een fiets huren normaal gesproken niet zo'n probleem maar ik heb net als enkele anderen mijn achterrem links ipv rechts :-{ .
Hier kan ik andersom ook niet meer aan wennen (wel geprobeerd maar na bodemonderzoek weer terug gezet naar mijn normaal :D )

Oftewel, zijn er rondom bikeparks ook downhill fietsen te huur waarbij de remmen andersom zijn en heeft iemand hier ervaring mee?
Ik rijd normaal gesproken ook met rechts de voorrem en links de achterrem.

Laatst bikepark Willingen met leenfiets gedaan.

Dat dan de achtrrem rechts zat. Geen probleem. Kost je 5meter fietsen en dan ben je daar ook weer aan gewend.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

het ligt eraan naar welk bikepark je gaat, in bikeparks waar veel engelsen komen is de kans groter dat een verhuurder al fietsen heeft staan met de remmen “verkeerd om” of dat ze gewend zijn de hendels te wisselen.

Bv. Morzine, les arcs, alpe d’huez
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Gewoon vooraf huren en vragen. Bij mij hebben ze in Nieuw Zeeland zelfs zonder morren de moeite gedaan een paar saints om te wisselen in het bikepark en een paar Deores voor 3 weken XC huur. Derde huurbike had Codes, die gingen natuurlijk sowieso om.

Dus als je het niet kunt regelen met ze, huur iets met SRAM en neem een multitool mee.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie