Geen livestream world championship Downhill Leogang 2020

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ben wel benieuwd of er überhaupt een reactie komt van de NOS op 1 van jullie.
VPN is een mooie oplossing maar ik vrees voor lang niet iedereen begrijpbaar, hoe eenvoudig het wellicht ook is.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

aappii
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: za 26 juli 2008, 13:53

Makkelijk schreef: vr 9 oktober 2020, 10:38
Rayb81 schreef: vr 9 oktober 2020, 01:42 Heel apart dit, de NOS zendt het hele jaar bijna niets uit aan wielrennen en nu hebben ze opeens de rechten om een MTB wedstrijd uit te zenden, niet te geloven :o

Ik zie overigens niks in de gids staan, hoe wordt het dan uitgezonden op NPO?
Wel de rechten maar niet live uitzenden??
Alleen een stream op Nos.nl en de 5 minuten samenvatting in Studio Sport, en dan alleen XC. Het is bizar. Misschien zijn ze zo pissig op de UCI over alle wedstrijden die ze niet mogen uitzenden dat ze dit maar vastgrijpen...
Het olympische onderdeel cross country bij de WK mountainbike is zaterdag live te volgen via een livestream op NOS.nl en in de NOS-app.

De vrouwen starten om 18.15 uur met Anne Terpstra, Anne Tauber en Sophie von Berswordt namens Nederland.

De mannen beginnen om 20.45 uur. Milan Vader (dit jaar derde op het EK mountainbike) is de enige Nederlander die meedoet.
Dat is exact de reden waarom ik deze actie begonnen ben. Ik vermoed dat de uitzendrechten in een pakket zaten met het wk wegrijden waar in Nederland natuurlijk een enorme markt voor is. Volgens mij heeft de NOS niet eens de intentie om de wedstrijden live uit te zenden. Daarnaast zou ik niet eens weten wie het commentaar moet leveren bij de downhill wedstrijd.

VPN is inderdaad een oplossing, maar dat zal niet voor iedereen zo gemakkelijk zijn vrees ik.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

ofv schreef: vr 9 oktober 2020, 11:01 Ben wel benieuwd of er überhaupt een reactie komt van de NOS op 1 van jullie.
VPN is een mooie oplossing maar ik vrees voor lang niet iedereen begrijpbaar, hoe eenvoudig het wellicht ook is.
Kan ik met zo'n VPN ook de wedstrijd terugkijken op Redbull of werkt dit alleen bij de live wedstrijd?

Terugkijken is namelijk zoals ik het altijd doe. Lekker op mn gemak.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

aappii schreef: vr 9 oktober 2020, 11:16 Dat is exact de reden waarom ik deze actie begonnen ben. Ik vermoed dat de uitzendrechten in een pakket zaten met het wk wegrijden waar in Nederland natuurlijk een enorme markt voor is.
Ik betwijfel het, ik denk dat het een pakket WK mountainbike was en dat de NOS gewoon graag die livestream wilde uitzenden.
Livestream bij NOS betekent wel dat ze er mensen naartoe sturen dus ze zullen het wel gewoon willen, ze richten zich met andere sporten ook sterk op de website. Bijvoorbeeld schaatsen. Wellicht is online wel lucratiever voor ze dan op de buis.
Waar woke is, is vuur
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Knakworstkweker schreef: do 8 oktober 2020, 20:43 3 keer?

Vpn's om te proberen

Hide.me
Tunnelbear
Zoog
Windscribe

Anders union router installeren, werkt ook denk ik
Cheers :-q
Ik heb even een Hide.me free account aangemaakt. Je moet dan account aanmaken en een client installeren, daarna selecteer je Duitsland en ben ik naar RedBull gegaan en ik wordt gezien als Duitser, ook my ip geeft Duitsland aan :bier:
Mijn weekend ziet er weer positief uit.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Zat ff te kijken op redbull tv en kwam het volgende tegen:
Afbeelding

Lijkt erop dan alleen XC geblocked wordt..
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Forau schreef: vr 9 oktober 2020, 12:06
Knakworstkweker schreef: do 8 oktober 2020, 20:43 3 keer?

Vpn's om te proberen

Hide.me
Tunnelbear
Zoog
Windscribe

Anders union router installeren, werkt ook denk ik
Cheers :-q
Ik heb even een Hide.me free account aangemaakt. Je moet dan account aanmaken en een client installeren, daarna selecteer je Duitsland en ben ik naar RedBull gegaan en ik wordt gezien als Duitser, ook my ip geeft Duitsland aan :bier:
Mijn weekend ziet er weer positief uit.
Werkt bij mij ook goed op de telefoon via de app. Dus gewoon naar de Chromecast morgen :-q
Hoe laat beginnen de mannen?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

StephanS schreef: vr 9 oktober 2020, 17:57 Zat ff te kijken op redbull tv en kwam het volgende tegen:
Afbeelding

Lijkt erop dan alleen XC geblocked wordt..
Goed nieuws! Dit stond er eerst niet, misschien kwamen er toch nog wel uit meer hoeken klachten? :D
Waar woke is, is vuur
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Gisteren leek alles koek en ei, maar ik kan nu toch niet kijken. Ik kan wel op 'world cup downhill' klikken, maar dan is er niets live

Edit: na een beetje klooien toch gelukt, maar xco is nog bezig nu

Edit 2: het is morgen pas, d'oh....
aappii
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: za 26 juli 2008, 13:53

Makkelijk schreef: za 10 oktober 2020, 08:34
StephanS schreef: vr 9 oktober 2020, 17:57 Zat ff te kijken op redbull tv en kwam het volgende tegen:
Afbeelding

Lijkt erop dan alleen XC geblocked wordt..
Goed nieuws! Dit stond er eerst niet, misschien kwamen er toch nog wel uit meer hoeken klachten? :D
Yes dit is inderdaad goed nieuws! Van de week stond dit er nog niet inderdaad. De pagina wilde toen ook niet laden en nu wel. Blijkbaar hebben onze berichten nut gehad!
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Wie zit er ook te kijken?
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Brul78 schreef: zo 11 oktober 2020, 16:37 Wie zit er ook te kijken?
Yess, laatste half uur gezien, maar man wat lag de baan erbij zeg 😱
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Degene die zijn blijven zitten, zijn op het podium gekomen.

Ze hadden nog net geen snorkels op. :winkie:
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Nu heb ik er niet heel veel verstand van... Maar gelden die rechten dan ook voor herhalingen? Ik zag gisteren namelijk 'live' (dus geen samenvatting) de XC wedstrijd van de dames op Eurosport, inclusief Nederlands commentaar.

DH ook zitten kijken, op Redbull TV, laatste 3 kwartier. Zuur voor die gasten die als laatste moesten... Wat een blubberbende en het hele zooitje aan gort gereden :lol: :winkie:
Plaats reactie