Indoormountainbike Almere

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Vanmorgen samen met mijn vriendinnetje en twee vrienden naar Almere gegaan, wij hebben ons super goed vermaakt. Het was intensief genoeg en precies leuk voor ons gezelschap, qua moeilijksheidsgraad etc.

Het was niet druk, begreep dat de reserveringen vol zaten voor ons tijdvak.

Wij vonden het in ieder geval leuk om de features te kunnen oefenen. Ieder op zijn eigen niveau. Wij hadden wel het geluk dat er geen echte beginners waren het grootste gedeelte van de tijd, aan het einde kwam er een gezinnetje die voor het eerst op de fiets leken te zitten, maar dan is er gelukkig de mogelijkheid om extra rondjes te pakken of natuurlijk de rode en zwarte lijntjes om er langs te kunnen.

Ongetwijfeld kan mijn techniek nog wel wat verbetering gebruiken, maar ik vond het leuk 😀
https://www.instagram.com/p/CHDPQKqjd3p ... poolgvobd0
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

terrean schreef: zo 1 november 2020, 16:31 Vanmorgen samen met mijn vriendinnetje en twee vrienden naar Almere gegaan, wij hebben ons super goed vermaakt. Het was intensief genoeg en precies leuk voor ons gezelschap, qua moeilijksheidsgraad etc.

Het was niet druk, begreep dat de reserveringen vol zaten voor ons tijdvak.

Wij vonden het in ieder geval leuk om de features te kunnen oefenen. Ieder op zijn eigen niveau. Wij hadden wel het geluk dat er geen echte beginners waren het grootste gedeelte van de tijd, aan het einde kwam er een gezinnetje die voor het eerst op de fiets leken te zitten, maar dan is er gelukkig de mogelijkheid om extra rondjes te pakken of natuurlijk de rode en zwarte lijntjes om er langs te kunnen.

Ongetwijfeld kan mijn techniek nog wel wat verbetering gebruiken, maar ik vond het leuk 😀
https://www.instagram.com/p/CHDPQKqjd3p ... poolgvobd0
Netjes :-q ..... aan de fiets zal t niet liggen :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

:) klopt, ze herkenden de 11ants ook nog :)
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ik ben hier afgelopen zaterdag geweest en heb me prima vermaakt.

Ik vond het best wel intensief en het zijn leuke features en lekker verschillend. Je kunt ze lekker vaak doen waardoor ze steeds beter gaan. Ik ben niet zo’n held met drops en north shores en dit was goed voor m’n vertrouwen.

Qua drukte was het prima te doen. Een enkele keer zit je ‘s achter een langzamere rijder maar er zijn zo veel afslagen dat je daar niet veel last van hebt.

Het terras is dicht maar er is wel een koffie en appeltaart togo. Dit brengen ze ook naar de picknickbankjes naast de route. Eigenlijk nog meer service dan op het terras. Die appeltaart smaakt prima, eigenlijk al genoeg reden om er heen te gaan en voldoet ook als lunch (we waren er om lunchtijd).

Twee uur vond ik mooi genoeg, het is behoorlijk intensief en dan heb je alle features best vaak kunnen rijden.

Na afloop hebben nog even met het personeel gepraat en dat zijn geschikte lui. Al met al een prima uitje. :-q
TheSpank666
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 12 september 2020, 07:56
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SLX 9 Team 2021

Gisteren met mijn maat en mijn zesjarige zoontje naar Almere geweest.

2 uurtjes super veel lol gehad en best intensief, zeker als je probeert een paar rondjes volle bak te rijden.

Hele relaxte sfeer en super vriendelijke eigenaren !

https://youtu.be/nQn-eTkk6Is
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

TheSpank666 schreef: ma 23 november 2020, 23:53 Gisteren met mijn maat en mijn zesjarige zoontje naar Almere geweest.

2 uurtjes super veel lol gehad en best intensief, zeker als je probeert een paar rondjes volle bak te rijden.

Hele relaxte sfeer en super vriendelijke eigenaren !

https://youtu.be/nQn-eTkk6Is
Wat een leuk filmpje heb je er bij gemaakt :-q

Ik ben afgelopen week voor de tweede keer geweest en heb me wederom goed vermaakt.
Een van de eigenaars kwam ook nog met wat goede technische tips om mijn fiets voor een kleine investering (30 euro) een stuk beter te maken door de 54-tands achter-naaf te upgraden naar 108-tands waardoor het aangrijpmoment tijdens het trappen beter word.
Op de koop toe maakt hij ook nog een mooier tikkend geluid.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wij zijn er vorige week geweest savonds geweest met MTB Noordwest/Spaarnwoude en erg leuk rijden.
Niks spannends, maar goede flow en ze hebben heel veel uit de beschikbare meters gehaald. Wij gaan er binnenkort nog wel eens heen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
daemon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 22 juli 2013, 08:28

Afgelopen zondag. Leuke plek.

Afbeelding
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmiddag 2 uurtjes mogen spelen. Echt super tof gemaakt. Goede flow en leuke features. Ze hebben echt elke meter gebruikt en ik was na 2 uurtjes toch best kapot. Zeker een goed alternatief voor op de regenachtige dagen of in de winter als het s'avonds donker is.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Afgelopen zondag naar Indoor Almere geweest met een groepje om 2 uurtjes daar te rijden, alleen ging het mis op de wallride na dat ik hem ruim voorbij het boompje lande ik hem to flat met als resultaat mijn schouder uit de kom :(( . Zat ik later op de SEH van het ziekenhuis in Almere dat ze hem weer terug in zette( pijn level turned up to a 11)

Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Maar wel een gave foto :-q

Beterschap!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Da's toch echt wel n cewl initiatief! Heeft die ook nog de coronatijden moeten doorstaan...

Ik woon in t nederlandse mtb-mekka; heb met mijn kids ook de meest "enge" route hier gedaan. Maar ik zou hier zeker met ze heengaan.
Hoop voordelen om wat te oefenen en gewoon fun. Niet eerst over t asfalt, je hoeft nix mee nemen :bier: en als je te hard op je muil gaat niet eerst een paar km door t bos strompelen...

:-q
feel the fear,do it anyway!
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Ziet er gaaf uit TrekRules. Ik ga het woensdag maar eens uittesten! Na de TTF's van de Parkstad-Combi afgelopen zaterdag heb ik de smaak te pakken en heb ik zin in MEER! Beetje techniek bijschaven.
Delix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 5 december 2020, 18:12

Helemaal top om soms even te oefenen. Zeker als je om de hoek woont :-q

Ik was er dinsdag nog en ze zijn ook bezig om een pump track aan te leggen plus dat er een een jump met airbag komt. In ieder geval goed om in de gaten te houden!
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Ondertussen is de Pump trek met jump en luchtkussen alweer een paar weken in gebruik.
Ik ben zelf net terug van een vakantie aan het Gardameer alwaar ik heerlijke mtb tochten gemaakt heb.

Ik ben van plan om binnenkort weer een keer te gaan kijken.
Plaats reactie