Landen met een HT of Fully

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik neem aan dat het soort hardtail en fully ook uitmaakt 8)

Ik heb een semi LTHT en een marathon XC fully met minimale veerweg. De fully is veel nerveuzer en minder vergevingsgezind dan de HT die ook nog een 2.6-3.0 banden/wielen heeft land ik makkelijker dan de fully.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hanjovdberg schreef: wo 11 november 2020, 13:20 Ik neem aan dat het soort hardtail en fully ook uitmaakt 8)

Ik heb een semi LTHT en een marathon XC fully met minimale veerweg. De fully is veel nerveuzer en minder vergevingsgezind dan de HT die ook nog een 2.6-3.0 banden/wielen heeft land ik makkelijker dan de fully.
eigenlijk gaat hij mij vooral om de timing, bij een HT is er 1 punt van impact waar je op anticipeert, bij een Fully heb je een veercurve die deels de klap op vangt en waar je iegen lichaam dan "ergens" in moet meebewegen ..
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Pitt
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 8 juli 2013, 12:04
Mijn mountainbike: trek slash/santa cruz chameleon

Volgens mij spelen, balhoofdshoek, wielbasis, lengte van de stuurstem, hoogte/laagte van je zadel en dergelijke ook allemaal een redelijk belangrijke rol.

Ik land een stuk makkelijker op een agressieve enduro hardtail, met een 64 graden bahoofdshoek een wielbasis van 1250mm, kort stemmetje en een dropper dan korte XC fully met een zadel op kruishoogte en je neus op je stuur. Die 110 mm veerweg wegen echt niet op tegen de geometry van de enduro hardtail.
live it, crank it, smile !!!
Plaats reactie