van neuron naar spectral

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
muddymtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 april 2020, 07:02
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF

Sinds kort een Neuron in bezit. Mooie en vooral fijne fiets. Nu heb ik gisteren op een spectral gereden, zelfde stuk als ik vaker rijdt, de but Nijmegen onder andere. Was toch wel een groot verschil...

Nu wil ik meer trail/freeride/am gaan rijden en heb de neuron gekocht met het idee dat ik daar op in kan leren. Misschien toch nu al verkopen en voor de spectral gaan??
Ut hoef nie hard, als ut moar gèt!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Zo te horen heb je al besloten als ik tussen de regels door lees :bier:

Hoe is het verschil in afmontage tussen de neuron en de spectral waar je op gereden hebt?
muddymtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 april 2020, 07:02
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF

Als ik 'm zo tussen de regel door lees....... :-q

Is een goeie van die afmontage, mijn neuron is de cf8 2021, meen dat die spectral uit 2019 kwam. in ieder geval ook een carbon variant. Had volgens mij ook een Pike vork.

Zit net buiten de 30 dagen return policy helaas anders had ik 'm omgeruild. Maar denk dat ik er niet al te veel op in lever als ik de neuron nu te koop zet 8)
Ut hoef nie hard, als ut moar gèt!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

muddymtb schreef: do 12 november 2020, 19:41 Zit net buiten de 30 dagen return policy helaas anders had ik 'm omgeruild. Maar denk dat ik er niet al te veel op in lever als ik de neuron nu te koop zet 8)
Ik weet niet wat jij een acceptabel verlies vindt, maar realiseer je dat jij een fiets zonder garantie verkoopt, tegenover 6 jaar garantie als je nieuw koopt. Dat zou mij in ieder geval wel wat waard zijn.

Als je echt net buiten die 30 dagen zit zou je canyon eens kunnen bellen/mailen, wellicht zijn ze coulant.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

muddymtb schreef: do 12 november 2020, 19:17 Sinds kort een Neuron in bezit. Mooie en vooral fijne fiets. Nu heb ik gisteren op een spectral gereden, zelfde stuk als ik vaker rijdt, de but Nijmegen onder andere. Was toch wel een groot verschil...

Nu wil ik meer trail/freeride/am gaan rijden en heb de neuron gekocht met het idee dat ik daar op in kan leren. Misschien toch nu al verkopen en voor de spectral gaan??
Ja, je hebt zo'n beetje het standaard advies gevolgd wat je krijgt als je hier vraagt wat voor een fiets je moet kopen als je aangeeft hier in Nederland te fietsen af en toe naar het buitenland gaat en een bikepark ook nog wil proberen.
Binnen 2 berichten komt er iemand die roept
"Een Neuron heb je meer dan genoeg aan" of "Zoveel vering ga je hier nooit gebruiken" gevolgd door de "Waarom wil je überhaupt een fully, ik heb Winterberg ook op een hardtail gedaan"

Ik heb hier de afgelopen maanden verschillende keren hetzelfde scenario in verschillende topics zien verschijnen en de meeste (niet allemaal) vergeten dat anderen misschien op zoek zijn naar een compleet ander soort fiets. Een leuke speelse full suspension waar je mee los kan gaan.

Ik hoop voor je dat je hem nog kan ruilen of hem goed kan verkopen.

En ik hoop dat andere die dit topic lezen hiervan leren en voordat ze een fiets kiezen eerst bij hun vrienden of iemand van hier vragen of ze een keer een ritje kunnen doen en ook echt de verschillende fietsen proberen en niet blind afgaan op het advies wat hier gegeven wordt. Het is advies, gebruik het om een voorselectie te maken en ga dan test rijden. En test rijden is niet het rondje op de parkeerplaats bij Canyon. Gewoon een trail die je vaak doet en maak dan pas die keuze die je 2500 tot ... gaat kosten.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Wellicht dat je canyon vraagt om de neuron in te ruilen / terug sturen en de spectra terug koopt met bij leg. Misschien dat ze dan iets makkelijker overstag gaan.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

@Baron Tankhe :bier:

Er loopt nu zo'n soortgelijk draadje welke Canyon te kiezen (Neuron VS Spectral) en 9 van de 10 keer gaat de topicstarter met het behoudende advies qua fiets mee. Meestal heeft zo'n biker ook ruim voldoende aan de Neuron maar soms, zoals nu hier, had hij eigenlijk de sprong moeten wagen. Ik heb het geleidelijk opgebouwd en had bij elke fiets die ik reed steeds in mijn achterhoofd dat de volgende een stapje verder moest kunnen. Ook mijn rijstijl en rijomgeving veranderde daardoor met de jaren. Succes met de verkoop, moet vast lukken in deze tijd van schaarste.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik zou geen enkel risico nemen en gelijk voor een Strive gaan...

Baron Tankhe schreef: vr 13 november 2020, 01:02Een leuke speelse full suspension waar je mee los kan gaan.
Misschien dat je dan iets explicieter moet zijn in waar "speels" zich in uit, want "ik vind het leuk om sprongetjes te maken wanneer ik een wortel zie" lukt an sich een XC hardtail... En 'bikepark' an sich is ook tamelijk nietszeggend.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Mijn advies: voortaan die fietsen naast elkaar zetten (digitaal) en kijken welke je gaaf/dik/vet vindt. En pas daarna checken of de eventuele inzetbaarheid nu echt zo'n beperking gaat vormen of dat je dat accepteert wetende dat je wel op een fiets zit die je zelf gaaf vindt.
De vraag welke fiets je nodig hebt is zo zaaddodend. De Neuron is echt de Ford Focus onder de MTB's :wink: Maar dit hoort eigenlijk in het advies topic thuis.

In dit geval: je hebt die Spectral geproefd, je zal nu geen rondje meer kunnen rijden met de gedachte dat die Spectral toch net wat vetter was. Dus zorg dat je zo'n ding bemachtigt.
muddymtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 april 2020, 07:02
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF

Allen dank voor de reacties :-q

Denk dat ik de Neuron verkoop. Mocht dit tegenvallen is er geen man overboord, vermaak mij prima op de Neuron en spaar lekker door voor een tweede bike :D
Ut hoef nie hard, als ut moar gèt!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Neuron voor NL en niet te gekke buitenlandse trips houden en full force voor een Torque voor de bikeparks en enduro shit gaan 8)
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: vr 13 november 2020, 07:57 @Baron Tankhe :bier:

Er loopt nu zo'n soortgelijk draadje welke Canyon te kiezen (Neuron VS Spectral) en 9 van de 10 keer gaat de topicstarter met het behoudende advies qua fiets mee. Meestal heeft zo'n biker ook ruim voldoende aan de Neuron maar soms, zoals nu hier, had hij eigenlijk de sprong moeten wagen. Ik heb het geleidelijk opgebouwd en had bij elke fiets die ik reed steeds in mijn achterhoofd dat de volgende een stapje verder moest kunnen. Ook mijn rijstijl en rijomgeving veranderde daardoor met de jaren. Succes met de verkoop, moet vast lukken in deze tijd van schaarste.
:-q

Wij kunnen zelf alleen aangeven wat wij zelf zouden kiezen met argumentatie. Maar kunnen niet aangeven wat de beste optie voor andere. Dit zal men zelf moeten ontdekken door zelf test ritten te maken etc....
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
muddymtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 april 2020, 07:02
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF

MVMVML schreef: vr 13 november 2020, 13:29 Neuron voor NL en niet te gekke buitenlandse trips houden en full force voor een Torque voor de bikeparks en enduro shit gaan 8)
Ja dat!!
Ut hoef nie hard, als ut moar gèt!
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Dice Oldskool schreef: vr 13 november 2020, 07:57 @Baron Tankhe :bier:

Er loopt nu zo'n soortgelijk draadje welke Canyon te kiezen (Neuron VS Spectral) en 9 van de 10 keer gaat de topicstarter met het behoudende advies qua fiets mee. Meestal heeft zo'n biker ook ruim voldoende aan de Neuron maar soms, zoals nu hier, had hij eigenlijk de sprong moeten wagen. Ik heb het geleidelijk opgebouwd en had bij elke fiets die ik reed steeds in mijn achterhoofd dat de volgende een stapje verder moest kunnen. Ook mijn rijstijl en rijomgeving veranderde daardoor met de jaren. Succes met de verkoop, moet vast lukken in deze tijd van schaarste.
Ik geef alleen aan dat je niet puur moet afgaan op het advies, ga de fiets eerst echt uitproberen voor je er een bak geld aan uitgeeft. Kan zijn dat het advies prima is, maar je kan er ook achter komen dat je gewoon iets anders wil. Toch die snelle XC hardtail of die iets dikkere AM fully ipv de trailbike. Maar uitproberen en niet afgaan op wat theoretisch het best bij de situatie past.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Baron Tankhe schreef: vr 13 november 2020, 16:57 Ik geef alleen aan dat je niet puur moet afgaan op het advies, ga de fiets eerst echt uitproberen voor je er een bak geld aan uitgeeft. Kan zijn dat het advies prima is, maar je kan er ook achter komen dat je gewoon iets anders wil. Toch die snelle XC hardtail of die iets dikkere AM fully ipv de trailbike. Maar uitproberen en niet afgaan op wat theoretisch het best bij de situatie past.
Spijker op de kop geslagen en advies van de maand :-q

:winkie:
Plaats reactie