Asfalt pumptrack welke fiets

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Het ziet er naar uit dat er dit jaar nog een asfalt pumptrack komt in het dorp waar ik woon. Wat voor soort fiets wordt er eigenlijk gebruikt voor pumptracks? Is dat nu een BMX of een dirtjumper met asfalt bandjes? Voldoet een oude 26'er hardtail met een paar big apple's en het zadel omlaag ook prima voor iemand die dat af en toe eens gaat doen?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Rsw85 schreef: di 2 maart 2021, 13:02 Het ziet er naar uit dat er dit jaar nog een asfalt pumptrack komt in het dorp waar ik woon. Wat voor soort fiets wordt er eigenlijk gebruikt voor pumptracks? Is dat nu een BMX of een dirtjumper met asfalt bandjes? Voldoet een oude 26'er hardtail met een paar big apple's en het zadel omlaag ook prima voor iemand die dat af en toe eens gaat doen?
BMX en Dirtjumpers kunnen beide. Als het alleen pumptracks zijn die je wilt rijden zou ik er een zoeken met een vaste vork. Vering heb je niet nodig als je geen grote jumps gaat maken. Met een oude 26" hardtail is het natuurlijk ook prima te doen al gaat het op een bmx/DJ nog net iets beter/makkelijker. Maar zadel zo laag mogelijk en gaan.
Mocht je iets willen aanschaffen hiervoor dan is een BMX een interessante oplossing. Die kosten 2e hands de wereld niet, komen standaard met een vaste vork en zijn oersterk.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Klitse schreef: di 2 maart 2021, 13:07
Rsw85 schreef: di 2 maart 2021, 13:02 Het ziet er naar uit dat er dit jaar nog een asfalt pumptrack komt in het dorp waar ik woon. Wat voor soort fiets wordt er eigenlijk gebruikt voor pumptracks? Is dat nu een BMX of een dirtjumper met asfalt bandjes? Voldoet een oude 26'er hardtail met een paar big apple's en het zadel omlaag ook prima voor iemand die dat af en toe eens gaat doen?
BMX en Dirtjumpers kunnen beide. Als het alleen pumptracks zijn die je wilt rijden zou ik er een zoeken met een vaste vork. Vering heb je niet nodig als je geen grote jumps gaat maken. Met een oude 26" hardtail is het natuurlijk ook prima te doen al gaat het op een bmx/DJ nog net iets beter/makkelijker. Maar zadel zo laag mogelijk en gaan.
Mocht je iets willen aanschaffen hiervoor dan is een BMX een interessante oplossing. Die kosten 2e hands de wereld niet, komen standaard met een vaste vork en zijn oersterk.
Dank voor je reactie. Ja het zou alleen dat baantje zijn waar ik zou gaan rijden. Als het er ligt en het is leuk dan zou ik er wel wat voor willen aanschaffen maar dan zeer low budget vanwege af en toe gebruik.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Rsw85 schreef: di 2 maart 2021, 14:40 Dank voor je reactie. Ja het zou alleen dat baantje zijn waar ik zou gaan rijden. Als het er ligt en het is leuk dan zou ik er wel wat voor willen aanschaffen maar dan zeer low budget vanwege af en toe gebruik.
Dan zou ik zeker kijken naar een 2e hands BMX.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Klitse schreef: di 2 maart 2021, 14:41
Rsw85 schreef: di 2 maart 2021, 14:40 Dank voor je reactie. Ja het zou alleen dat baantje zijn waar ik zou gaan rijden. Als het er ligt en het is leuk dan zou ik er wel wat voor willen aanschaffen maar dan zeer low budget vanwege af en toe gebruik.
Dan zou ik zeker kijken naar een 2e hands BMX.
Ga ik mij daar eens op storten, totaal nieuwe wereld, leuk :-q
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Ga dan voor een bmx cruiser met 24 inch wielen. Net iets relaxter dan een 20inch (zegt iemand van bijna 54 en redelijke skills.) Maar pumptrack is echt leuk om te doen. :-q
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

.
Laatst gewijzigd door George op di 6 april 2021, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen handel buiten het verkoopdeel aub.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Sieb schreef: di 2 maart 2021, 16:14 Ga dan voor een bmx cruiser met 24 inch wielen. Net iets relaxter dan een 20inch (zegt iemand van bijna 54 en redelijke skills.) Maar pumptrack is echt leuk om te doen. :-q
Gisteren een Intense BMX cruiser gekocht met 24 inch wielen. De pumptrack is inmiddels ook in aanbouw!
Plaats reactie