Winkel voor MTB protectie omgeving Utrecht/Hilversum

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Shredder
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 juni 2021, 21:55

Hallo

Weet iemand een winkel in de buurt van Utrecht/Hilversum waar ik MTB knie en elleboogbeschermers (Zoals de https://nl.foxracing.com/product/launch ... 800a180514) kan passen en kopen?

Als ik er naar googel krijg ik enkel webshops als zoekresultaat (en op de Fox website werkt de "Find a dealer" functie niet).
De enige die ik kan verzinnen is Mantel in Utrecht en Skate7 in Hilversum maar die hebben beide niet zo veel keuze lijkt het op hun site.

Met vriendelijke groet,
Shredder (wannabe igg)
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Mantel of Decathlon in the wall.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Shredder
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 juni 2021, 21:55

Dank voor je reactie.
(De protectoren die ik bedoel lijken bij deze winkels helaas wel allemaal uitverkocht...)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

er zijn in NL niet zoveel fysieke shops die dt soort spullen verkopen. Beste is om een paar variaties te bestellen om te passen, helaas.
Of zoek wat meer richting cross shops.

Mantel heeft alleen ION protectie dacht ik, en meestal niet op voorraad in de winkel. -edit- ik zie dat mantel inderdaad is geswitcht naar FOX maar ook daarvan weinig beschikbaarheid
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ik heb laatst via BikeInn een paar kniebeschermers gekocht: Dainese Trail Skins Air. Heb er nu meerdere keren +30km mee gereden. Ze zitten perfect en blijven ook perfect zitten.

Op de website van Dainese vind je goede instructies voor het bepalen van de juiste maat.
https://www.dainese.com/nl/en/bike/bike ... es#start=1
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bikeplanet in Haarlem is de enige die ik weet. Niet al te ver van Utrecht :bier:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik heb wel een aantal van Dakine liggen, maar dan is even de vraag welke maat. Alleen open op afspraak, contact het snelst via what's app.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Van de week 100% Teratec kniebeschermers aangeschaft. Was op zoek naar de FOX, maar die kon ik nergens vinden in mijn maat. Futurum heeft met diverse 100% beschermers op=op actie. Scheelde weer zo’n 24,- ;-)

Meeste winkels bieden ook mogelijkheid om gratis terug te sturen. Gelukkig geen gebruik van hoeven maken.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Shredder
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 juni 2021, 21:55

Allen,
Dank voor jullie berichtjes en tips.
Denk dat ik het nog maar ff laat bezinken en nog een tijdje met m'n oude rommel blijf rijden.
(Wat ik bij de genoemde winkels op de sites zie staan kan me niet echt bekoren.)

Wellicht dat ik in Winterberg wat kan passen (en betaal ik daar waarschijnlijk gewoon de hoofdprijs).

Nogmaals merci
Plaats reactie