Ongevallen verzekering bikepark

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Hallo,

Ik was benieuwt hoe anderen hun verzekering geregeld hebben, aangezien de meeste reisverzekeringen Downhill/bikepark niet in de voorwaarden hebben staan ( enkel recreatief mtb, dus gewoon een rondje door de bergen ) en je dus ook niet gedekt bent voor zoiets volgens mijn verzekeringsman.. Stel dat je met een gipsvlucht afgevoerd moet worden oid? Het gaat natuurlijk heel lang goed maar een ongeluk zit in een klein hoekje en je loopt niet altijd weg na een crash.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Heb het ooit nagevraagd. Mijn verzekering dekt zolang ik over een officieel pad rij. Dat daar 5m gaps en 8m drops in kunnen zitten (bij wijze van spreken dus...) maakt niet uit.

Voor het skiën moet ik een aanvullende verzekering hebben. Al glij ik de meest simpele blauwe pistes af. Voor de MTB dus niet.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als het niet expliciet uitgesloten is, dan ben je verzekerd
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Oké, dank u heren :-q ik had inderdaad al naar die Allianz verzekering zitten kijken, Dat lijkt een goede optie.
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Volgens mij kan je bij de aanschaf van de liftpas ook vaak kiezen voor een extra verzekering…
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

HJ12 schreef: di 28 september 2021, 20:02 Volgens mij kan je bij de aanschaf van de liftpas ook vaak kiezen voor een extra verzekering…
Dat zou ik je willen afraden. Vaak ben je dan onnodig dubbel verzekerd en als puntje bij paaltje komt, dan zegt de ene verzekeraar over de andere verzekeraar dat zij alleen het meerdere uitkeren boven wat de andere zal uitkeren en omgekeerd. Prettige wedstrijd. :((
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Maar als je nog niks hebt is het een welkome aanvulling :)
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Mijn verzekering (CM België) sluit gevaarlijke sporten uit waaronder Down-Hill.

Nu vraag ik mij af als ik mijn been breek in Winterberg op de rode lijn, valt dat onder downhillen…

Of op een blauwe lijn met een Scott Gambler. :~
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Rasmazzer schreef: di 28 september 2021, 20:47 Mijn verzekering (CM België) sluit gevaarlijke sporten uit waaronder Down-Hill.

Nu vraag ik mij af als ik mijn been breek in Winterberg op de rode lijn, valt dat onder downhillen…

Of op een blauwe lijn met een Scott Gambler. :~
Dit is dus het probleem met veel reis verzekeringen, vaak ook heel vaag allemaal in de voorwaarden. Wintersport en duiken/grotduiken cliffdiven/bergsporten etc. valt er allemaal wel onder maar Downhillen dan weer niet. Volgens mij valt een bikepark gewoon onder downhillen.
Tot nu toe is de enige die expliciet downhill vermeld is de Adventure and Survival Verzekering van Allianz. Ik ga die nu maar afsluiten voor een dagje en daarna is rustig bekijken wat handig is.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb een aanvullende reisverzekering genomen met daarin specifiek aangegeven dat ik verzekerd ben voor risico sporten, zolang niet in wedstrijd verband.
Kost 5 euro per maand extra en dekt ook helikopter afvoer.
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Jamis Diablo schreef: di 28 september 2021, 22:18 Ik heb een aanvullende reisverzekering genomen met daarin specifiek aangegeven dat ik verzekerd ben voor risico sporten, zolang niet in wedstrijd verband.
Kost 5 euro per maand extra en dekt ook helikopter afvoer.
Mag ik vragen bij welke verzekeringsmaatschappij je dit hebt afgesloten?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Moet ik even checken, zit in een totaalpakket via een tussenpersoon.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ben ooit in de Alpen door een ambulance afgevoerd van een klein bikeparkje naar een ziekenhuis
Daar kreeg ik een titanium plaat en 13 schroeven ingebouwd om mijn linkerarm bij elkaar te houden.

Alles gewoon netjes vergoed door mijn Nederlandse ziektekosten verzekering
(collectief van werkgever bij ZK Achmea) zonder verdere verwijzing naar de MTB

Het is wel goed om je te informeren waar je staat als je de bike de berg af stuurt.

Be safe out there
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Persoonlijk zou ik niet eens vertrouwen op (mijn interpretatie van) de polisvoorwaarden, maar de vraag expliciet schriftelijk stellen. Je wilt op dit punt écht geen gezeik hebben, en ik kom in mijn werk net iets te vaak cases tegen waarin dat wel fout gaat.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Plaats reactie