fietsendrager enduro

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Dawud
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 15:12

Ik zoek een nieuwe fietsendrager voor mijn enduro.
De goten van mijn Thule Euroride zijn te smal :-?

Wat gebruiken jullie?
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Een drager voor op de trekhaak of op 't dak van de auto?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Thule Velospace, ik heb er regelmatig mijn e-mtb met 2.8 banden op staan :)
En lekker veel ruimte tussen de fietsen, de eerste drager waar ik geen schuimrubbers tussen de bikes hoef te doen om beschadigingen te voorkomen.
Nadeel: hij is vrij groot en niet licht, dus als je veel met het ding moet sjouwen of amper ruimte hebt om hem op te bergen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Te smal als in breedte van de band, of juist te smal in breedte van de auto, dus niet voldoende voor de wielbasis van een lange fiets?
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ik gebruik de thule velocompact daar past mijn Canyon Spectral wel op. En ik rij een XL frame met 2.6 banden
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Hier nog een van van de Thule Velocompact.
De "brommer"/ebike van de Missus met 2.8 band achter past er goed op en mijn Ripmo XL met 29x2.6 banden mag dan ook nog mee zonder rare kunstgrepen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jurf schreef: di 9 november 2021, 08:30 Hier nog een van van de Thule Velocompact.
De "brommer"/ebike van de Missus met 2.8 band achter past er goed op en mijn Ripmo XL met 29x2.6 banden mag dan ook nog mee zonder rare kunstgrepen.
Goeie info. :-q
Ik zoek een geschikte drager waar m'n SC Higtower en Bardino op passen.
Kom je een beetje fatsoenlijk weg met die frame klemmen op de Ibis?
Of zet je de Ibis achteraan?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dutch schreef: ma 8 november 2021, 23:26 Te smal als in breedte van de band, of juist te smal in breedte van de auto, dus niet voldoende voor de wielbasis van een lange fiets?
Goeie, ik dacht meteen aan de bandenmaat :D
Maar de Velospace is ook lang genoeg voor een forse fiets, de goten lopen over de hele breedte van de drager. Ik denk dat de riempjes die je om de wielen trekt de grens bepalen vwb de wielbasis, maar die zijn ook vrij lang.

@Jefro, mocht je je fietsen willen passen geef maar een gil, spreken we wat af.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Indien je huidige Thule verder wel goed bevalt dan kun je overwegen om je banden een stuk leeg te laten lopen en een pomp achterin te gooien.
Alleen als het puur om je bandenbreedte gaat dus.
Dawud
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 15:12

bob. schreef: ma 8 november 2021, 16:43 Een drager voor op de trekhaak of op 't dak van de auto?
Voor op de trekhaak

kermit schreef: ma 8 november 2021, 18:11 Thule Velospace, ik heb er regelmatig mijn e-mtb met 2.8 banden op staan :)
En lekker veel ruimte tussen de fietsen, de eerste drager waar ik geen schuimrubbers tussen de bikes hoef te doen om beschadigingen te voorkomen.
Nadeel: hij is vrij groot en niet licht, dus als je veel met het ding moet sjouwen of amper ruimte hebt om hem op te bergen...
Had ook al gezien dat hij een pak zwaarder en groter is. Goede trainig dan maar zeker?


Dutch schreef: ma 8 november 2021, 23:26 Te smal als in breedte van de band, of juist te smal in breedte van de auto, dus niet voldoende voor de wielbasis van een lange fiets?
Daar had ik nog niet aan gedacht! Maar inderdaad, mijn bestelde fiets is wat langer dan mijn XC bike.


Sabazius schreef: di 9 november 2021, 08:25 Ik gebruik de thule velocompact daar past mijn Canyon Spectral wel op. En ik rij een XL frame met 2.6 banden
:-q


Jurf schreef: di 9 november 2021, 08:30 Hier nog een van van de Thule Velocompact.
De "brommer"/ebike van de Missus met 2.8 band achter past er goed op en mijn Ripmo XL met 29x2.6 banden mag dan ook nog mee zonder rare kunstgrepen.
Met 2 of 3 goten? Ik heb er nu eentje met 3 goten en daar krijg ik nu al met veel moeite 2 hardtails op :-?


Elvander schreef: di 9 november 2021, 10:08 Indien je huidige Thule verder wel goed bevalt dan kun je overwegen om je banden een stuk leeg te laten lopen en een pomp achterin te gooien.
Alleen als het puur om je bandenbreedte gaat dus.
Dat is een goede kostenbesparende tip! Maar het zal toch een andere worden, want ik heb geen zin in dat extra gedoe.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Dawud schreef: di 9 november 2021, 10:46
kermit schreef: ma 8 november 2021, 18:11 Thule Velospace, ik heb er regelmatig mijn e-mtb met 2.8 banden op staan :)
En lekker veel ruimte tussen de fietsen, de eerste drager waar ik geen schuimrubbers tussen de bikes hoef te doen om beschadigingen te voorkomen.
Nadeel: hij is vrij groot en niet licht, dus als je veel met het ding moet sjouwen of amper ruimte hebt om hem op te bergen...
Had ook al gezien dat hij een pak zwaarder en groter is. Goede trainig dan maar zeker?
+ 1 voor de Velospace, die ik op advies van een Duitser met een e-enduro en DH bak achterop heb gekocht. Wel oppassen met wielbasis... ik zou 'm straks ff op kunnen meten maar denk dat het boven de 1200 mm (wat niet ondenkbaar is voor een enduro bak maat L) ophoudt. F*cker is inderdaad nogal zwaar, ik gebruik 'm alleen als het echt niet anders kan.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Dawud schreef: ma 8 november 2021, 15:17 Ik zoek een nieuwe fietsendrager voor mijn enduro.
De goten van mijn Thule Euroride zijn te smal :-?

Wat gebruiken jullie?
Ik gebruik een paar extra riempjes om de wielen goed vast te zetten:
https://www.trailerplus.nl/product/bind ... an-4-stuks
(Bij mijn fietsendrager, Spinder Hawk, wrikte het voorwiel zich telkens uit het gootje).
Be Nice, Say Hi!
Dawud
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 15:12

eRicW schreef: di 9 november 2021, 10:52
+ 1 voor de Velospace, die ik op advies van een Duitser met een e-enduro en DH bak achterop heb gekocht. Wel oppassen met wielbasis... ik zou 'm straks ff op kunnen meten maar denk dat het boven de 1200 mm (wat niet ondenkbaar is voor een enduro bak maat L) ophoudt. F*cker is inderdaad nogal zwaar, ik gebruik 'm alleen als het echt niet anders kan.
Bij de specs zie ik staan:

Maximale wielbasis: 1300mm

Dus dat komt hopelijk wel goed. Heb 1253mm
aappii
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: za 26 juli 2008, 13:53

Een maatje van mij had ook altijd veel problemen met zijn fiets op de Thule drager te krijgen door zijn hoge Enve velgen. Er zijn van thule ook "fatbike" straps die langer zijn zodat je geen problemen hebt met de straps. Ik weet niet of dit misschien de TS kan helpen, zie link hieronder

https://www.thule.com/nl-nl/bike-rack/a ... s-_-985000
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

eRicW schreef: di 9 november 2021, 10:52
Dawud schreef: di 9 november 2021, 10:46

Had ook al gezien dat hij een pak zwaarder en groter is. Goede trainig dan maar zeker?
+ 1 voor de Velospace, die ik op advies van een Duitser met een e-enduro en DH bak achterop heb gekocht. Wel oppassen met wielbasis... ik zou 'm straks ff op kunnen meten maar denk dat het boven de 1200 mm (wat niet ondenkbaar is voor een enduro bak maat L) ophoudt. F*cker is inderdaad nogal zwaar, ik gebruik 'm alleen als het echt niet anders kan.
Ik heb er het inklapbare wieltje bij gekocht :D
Rol je 'm zo de halve straat mee door als het nodig is. Ik meen dat-ie rond de 16kg weegt, waar een lichte(re) drager vaak rond de 12kg is.

Dit schroef je eronder, kan ingeklapt worden tijdens niet gebruik:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie