fietsendrager enduro

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

@Dawud, 2 fiets dragers.
Jefro98 schreef: di 9 november 2021, 09:46 Goeie info. :-q
Ik zoek een geschikte drager waar m'n SC Higtower en Bardino op passen.
Kom je een beetje fatsoenlijk weg met die frame klemmen op de Ibis?
Of zet je de Ibis achteraan?
De brommert van de Missus eerst, die pak ik op de zitbuis en de Ibis het meest naar buiten. Ik klem dan op de onderbuis net voorbij de bidon houder. Op die manier steek ik door elk frame heen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

eRicW schreef: di 9 november 2021, 10:52 + 1 voor de Velospace, die ik op advies van een Duitser met een e-enduro en DH bak achterop heb gekocht. Wel oppassen met wielbasis... ik zou 'm straks ff op kunnen meten maar denk dat het boven de 1200 mm (wat niet ondenkbaar is voor een enduro bak maat L) ophoudt.

+2 dan, hier ook een Velospace. Ik heb die gekocht vanwege de ruimte tussen de 2 goten. Bij m'n vorige drager stond de achteras van de ene fiets regelmatig tegen een voorpoot van de andere fiets aan.
Heb 'm net gemeten, goten zijn 1300mm lang en da's dus de wielbasis die nog past. Ik heb niet gechecked of ik de standaard straps nog dicht krijg als ik de as boven 't einde van de goot zet, staat nu effe iets te veel zooi voor maar ik kan het eventueel morgen wel even checken.

F*cker is inderdaad nogal zwaar, ik gebruik 'm alleen als het echt niet anders kan.
Yep, ik ook en da's dus altijd....
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

eRicW schreef: di 9 november 2021, 10:52
+ 1 voor de Velospace, die ik op advies van een Duitser met een e-enduro en DH bak achterop heb gekocht. Wel oppassen met wielbasis... ik zou 'm straks ff op kunnen meten maar denk dat het boven de 1200 mm (wat niet ondenkbaar is voor een enduro bak maat L) ophoudt. F*cker is inderdaad nogal zwaar, ik gebruik 'm alleen als het echt niet anders kan.

Jurf schreef: di 9 november 2021, 13:28
De brommert van de Missus eerst, die pak ik op de zitbuis en de Ibis het meest naar buiten. Ik klem dan op de onderbuis net voorbij de bidon houder. Op die manier steek ik door elk frame heen.
Als ik dit zo lees durf ik er wel vanuit te gaan dat mijn Bardino LTHT en Hightower gaan passen.
Wel allebei XL maar de wielbasis van de Hightower is 1250mm dus ruim onder de 1300mm
Thx.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van Haarlem is, je kan ff een keer langskomen om te passen hoor.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

Ik gebruik de Thule Easyfold voor 2 fietsen en daar passen flinke fietsen op. Specialized Stumpjumper met 160 mm vork en Trek Remedy met 2.6 banden passen makkelijk qua wielbasis en goten/riempjes. Er zit alleen een vrij kleine beugel op om de klemmen aan vast te maken waardoor twee fietsen met exotische frame vormen af en toe wel een beetje puzzelen is. De Fietsen staan dan wel weer ver genoeg uit elkaar en de drager is op te vouwen waardoor hij zelfs plat in de achterbak van een Citroen DS3 past
Dawud
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 15:12

Bedankt voor de tips iedereen!
Ik heb een thule velospace xt3 gekocht. (Voor die 1 keer per jaar dat mijn vrouw een fietstocht wil gaan doen met de kinderen :roll: )
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Jefro98 schreef: wo 10 november 2021, 08:11 Als ik dit zo lees durf ik er wel vanuit te gaan dat mijn Bardino LTHT en Hightower gaan passen.
Wel allebei XL maar de wielbasis van de Hightower is 1250mm dus ruim onder de 1300mm
Thx.
1250 niet gedacht dat de 2018? Hightower XL al zo lang was :o
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Dus toch de Velo Compact 2 besteld en vanmorgen ontvangen.
Gelijk even aan het puzzelen geweest en alles past. :-q
Hightower - Bardino - Ragley MMMBop (van junior) - Pinnacle gravellaar en alle mogelijke combo's van deze 4 fietsen passen er op. :-D
1 maal ga ik een extra wiel bandje nodig hebben want er is er ene tekort als de 650B+ banden in de Bardino zitten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

:-q
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

En wat zijn die droppers toch handig als je fietsen moet plaatsen op een drager :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

ReinierT schreef: vr 12 november 2021, 20:20 En wat zijn die droppers toch handig als je fietsen moet plaatsen op een drager :-q
:lol:
Ja idd, anders past echt niet.
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Jefro98 schreef: vr 12 november 2021, 14:17 1 maal ga ik een extra wiel bandje nodig hebben want er is er ene tekort als de 650B+ banden in de Bardino zitten.
Er zijn extra lange bandjes te krijgen van Thule. Zoek maar eens op Thule XXL Fatbike Wheel Straps.
Mijn Radon Skeen heeft een wielbasis van <1200mm. Daarvoor waren de bandjes van mijn oude Euroway drager te kort. Ik heb ze vervangen door de XXL Wheelstraps en nu gaat het prima. Volgens de specificaties zijn de XXL Wheelstraps geschikt voor de EasyFold XT en de VeloSpace XT, maar ze passen ook prima op mijn oude Eurospace.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Ik gebruik al jaren de Thule Easyfold XT3. Zelf mijn huidige bike met 1311mm wielbasis en 2.6 voor en 2.8 achter pas erop met de standaard straps. Tussen de 1e en 2e fiets is ook meer dan genoeg ruimte zodat ze niet tegen elkaar wrijven.
DhrNelis
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 21 februari 2022, 11:08
Mijn mountainbike: Rose Ground Control 2+

Ik heb een Rose Ground Control XL (wielbasis 1221mm).
De 2.3 banden passen nog net goed in de bandenhouders (of hoe dat ook heet) van de fietsendrager (pro user diamant sg2).
Ook is er nog ruimte over voor een nog grotere wielbasis.

Ook zijn er nog bredere bandenhouders verkrijgbaar voor deze drager.
Onnozel
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 13:40
Mijn mountainbike: Cube reaction gtc pro

Ik ben erg tevreden met de Buzzrack Eazy 3.
Plaats reactie