downhill voor kinderen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Loose Lee, in gladde omstandigheden
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

baron062 schreef: do 26 mei 2022, 08:07
yo-eddy schreef: wo 25 mei 2022, 11:49 Winterberg afgelopen ma en di met de 9-jarige shredder ...... wordt steeds lastiger om 'm te volgen (en die grote gaps slaat papa wel even over :roll: )
Het is duidelijk: als je 2x (3x?)zoveel gewicht mee zeult zal je ook 2x zo hard moeten knallen om dezelfde airtime te bereiken. Maar of die oude hersenen dat allemaal nog kunnen reguleren, denk het niet! :kiss:
Neen dat klopt niet. :winkie: het kan allemaal als je wilt.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

yo-eddy schreef: do 26 mei 2022, 11:00
Sabai schreef: do 26 mei 2022, 08:24 In Winterberg is het bij de northshore zo gemaakt dat als je in de aanloop niet remt je het altijd haalt. Het is puur een mentaal dingetje. Gewicht speelt geen rol i.m.o.
Dat klopt inderdaad deels, ik hoef echt niet twee of drie keer zo hard als die kleine (37kg t.o. 100kg) .... maar alleen een mentaal dingetje is het ook niet. Mijn springtechniek is gewoon veel minder en we rijden beiden HT dus foutjes worden wat meer afgestraft.
Gewoon op een hele dikke fully stappen en eraf rossen zou wellicht makkelijker zijn (dan wel alleen mentaal) maar zo wil ik niet fietsen.
..... een dag voordat wij gingen biken las ik dit bericht ook nog ...
Fully is een ander spelletje. Geen makkelijker spelletje.
Die fiets moet een op hol geslagen paard blijven.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: do 9 juni 2022, 17:03
yo-eddy schreef: do 26 mei 2022, 11:00

Dat klopt inderdaad deels, ik hoef echt niet twee of drie keer zo hard als die kleine (37kg t.o. 100kg) .... maar alleen een mentaal dingetje is het ook niet. Mijn springtechniek is gewoon veel minder en we rijden beiden HT dus foutjes worden wat meer afgestraft.
Gewoon op een hele dikke fully stappen en eraf rossen zou wellicht makkelijker zijn (dan wel alleen mentaal) maar zo wil ik niet fietsen.
..... een dag voordat wij gingen biken las ik dit bericht ook nog ...
Fully is een ander spelletje. Geen makkelijker spelletje.
Die fiets moet een op hol geslagen paard blijven.
uiteraard zijn veel secties op een fully makkelijker, veel meer opties qua lijnkeuze (en veel meer marge voor slordigheden ) Ik heb lang genoeg rigid gereden om het voordeel van een 160mm vork te voelen. Dus wat 200mm voor en achter doet kan ik me wel iets bij voorstellen ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

yo-eddy schreef: do 9 juni 2022, 21:47
Ironhorse Erik schreef: do 9 juni 2022, 17:03

Fully is een ander spelletje. Geen makkelijker spelletje.
Die fiets moet een op hol geslagen paard blijven.
uiteraard zijn veel secties op een fully makkelijker, veel meer opties qua lijnkeuze (en veel meer marge voor slordigheden ) Ik heb lang genoeg rigid gereden om het voordeel van een 160mm vork te voelen. Dus wat 200mm voor en achter doet kan ik me wel iets bij voorstellen ;)
Kwestie van tijd dus.
Helm.Voorvork.Fully. :winkie:
Verstand komt met de jaren zeggen ze :winkie: :winkie: :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ach, ooit zal t wel een keer gebeuren, net als een E-bike maar zolang ik op deze manier nog zoveel lol heb vind ik het wel best :-q
Ik ben nooit een Bikepark rijder geweest en doe het vooral omdat de kleine het zo tof vindt, dat hij straks sneller gaat dan ik en sommige dingen nu al beter beheerst dan ik, kan ik prima mee leven :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Heb weer 2 dagen achter elkaar achter een hardtailtje aan mogen jagen, maar het is vooral de ouwe op z'n 130/110 mm downcountry fietsie die aardig door elkaar gerammeld is :o

Afbeelding
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

38x10 schreef: vr 10 juni 2022, 23:42 Heb weer 2 dagen achter elkaar achter een hardtailtje aan mogen jagen, maar het is vooral de ouwe op z'n 130/110 mm downcountry fietsie die aardig door elkaar gerammeld is :o

Afbeelding
Leuk, waar was dit?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Winterberg
Afbeelding
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: do 26 mei 2022, 13:08 Loose Lee, in gladde omstandigheden
Loose Lee in droge(re) omstandigheden:
Ooit heb ik op dit forum wel eens geschreven dat ik hoopte de kleine tot een jaar of 14 wel bij te kunnen houden. Nu moet ik constateren dat ik gefaald heb (met plezier overigens!). Op sommige stukken (vooral daar waar de bochtjes krap zijn en er veel gesprongen kan worden) is mijn tempo gewoon lager :oops: . Oordeel zelf :winkie:

Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

"Mag ik sneller?" En weg is ie... geweldig :-q
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

38x10 schreef: ma 13 juni 2022, 16:22
yo-eddy schreef: do 26 mei 2022, 13:08 Loose Lee, in gladde omstandigheden
Loose Lee in droge(re) omstandigheden:
Ooit heb ik op dit forum wel eens geschreven dat ik hoopte de kleine tot een jaar of 14 wel bij te kunnen houden. Nu moet ik constateren dat ik gefaald heb (met plezier overigens!). Op sommige stukken (vooral daar waar de bochtjes krap zijn en er veel gesprongen kan worden) is mijn tempo gewoon lager :oops: . Oordeel zelf :winkie:

https://youtu.be/JHyPbvfQmVc
Die kleine gaat lekker :-q :-q :-q

Als je de jumps cased dan gaan ze tegen je werken en dus afremmen. Gang is alles, echt. Als je in de flow komt met een iets hogere snelheid dan zijn de machtsverhoudingen weer in ere hersteld :winkie: :winkie: maar het is idd even een knop om, niet remmen, sturen, plat drukken en hijsen. Wordt die loose lee ook 10x leuker van :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Klopt allemaal. Is een combinatie van bang dat ik achterop knal (lastig remmen in de lucht..), een gebrek aan techniek en inderdaad die knop om zetten. Maar deze oude knar leert nog steeds bij. Alleen gaat de leercurve van junior wel wat steiler omhoog.. :-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
WashedUpLuger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 30 juni 2022, 13:39

Ik ga deze zomer naar Winterberg met de jongens (9j en 5j). Ze hebben zeker genoeg ervaring, ze zitten dagelijks op de fiets en wij wonen naast een mtb parcours. Alleen, Maverick (5j) is echt heel klein voor zijn leeftijd en rijdt dus nog op 16” Commencal ramones (star). Ik vraag mij af of dat wieltje in de klem past achterop de liftjes?
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

WashedUpLuger schreef: ma 4 juli 2022, 08:46 Ik ga deze zomer naar Winterberg met de jongens (9j en 5j). Ze hebben zeker genoeg ervaring, ze zitten dagelijks op de fiets en wij wonen naast een mtb parcours. Alleen, Maverick (5j) is echt heel klein voor zijn leeftijd en rijdt dus nog op 16” Commencal ramones (star). Ik vraag mij af of dat wieltje in de klem past achterop de liftjes?
Nee past niet in de klem, maar hangen ze ernaast op beugels.
Plaats reactie