Helm MET Para-chute 2005, iemand al geprobeerd ?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Polly Onkruid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 09:16

Cubeltd2 schreef:de oude Giro heeft zijn werk gedaan, slechts lichte hoofdpijn.... :-q
Giro geeft toch 50% korting als je een helm inleverd die zijn werk heeft gedaan? Waarom zou je dat laten lopen? Ze maken genoeg mooie helmen...
Speedy1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 6 juli 2004, 22:07
Mijn mountainbike: ene die serieus oud en verroest : type aldi bike

......
Laatst gewijzigd door Speedy1 op vr 6 juli 2012, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
biking from '87

mijn bike:ene die serieus oud en verroest : type aldi bike
Cubeltd2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 18:43
Mijn mountainbike: een matzwarte met 2 wielen

oude Giro was zeker al 4 jaar oud.....zag er eigenlijk ook niet meer uit, maar heeft het toch lang uitgehouden... :-q
Mudfreak
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 29 maart 2004, 00:35
Mijn mountainbike: Yeti AS-X / Red Bull CC Werks / Gary Fisher Joshua F3
Contacteer:

Cubeltd2 schreef:Bedankt voor de tip, maar dit vind ik dus net weer iets TE, ik bedoel, dit is voor mij al eigenlijk een integraalhelm......

Het mooie van die Para-chute is dat die kinbeschermer eraf kan ( zul je net zien dat je dan op je bekkie valt, maar goed) en dat de helm er dan toch nog redelijk goed uitziet ( voor zover een fietshelm goed uit KAN zien)......
Bij deze Casco Vipoer kun je dus OOK het kinstuk eraf halen. Hoe 'ie er dan uitziet kan ik je niet vertellen.
Nulla Tenaci Invia Est via (zoek het maar op)


_______________________
Stoepranddropper in opleiding.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Ik zat zelf ook een zoiets te denken, pas nog gevallen op mijn gezicht daar hielp mijn XC helm ook maar beperkt. Door veel geluk geen tanden kwijt e.d.. De keren dat ik iets raakte met mijn hoofd tijdens een val heeft de XC helm al een paar keer niet afdoende geholpen. Frontaal zeker niet. Wil wel eens weten in een test hoever zo'n tussen oplossing Xc met kin beugel nu werkt en je geen stukken van de beugel afbreken en daardoor alsnog je gezicht open haalt.
En NL valt het allemaal wel mee, gaat me meer om het buitenland.
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
Cubeltd2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 18:43
Mijn mountainbike: een matzwarte met 2 wielen

Heb de MET Parachute toch gekocht, superhelmpje, past perfect ( was bij andere helmen nog wel eens een probleem), ziet er toch behoorlijk strak uit ( ook zonder kinstuk), zal volgende week laten horen hoe die bevallen is op de eerste ritjes.

Sensei, aangezien ik eigenlijk alleen maar in Limburg en Ardennen fiets, is dat kinstuk echt geen overbodige luxe, laat ik het zo zeggen, ik heb al mensen ledematen zien breken op de Brunsummerheide :o da's vergeleken met de Ardennen natuurlijk maar een peulenschilletje, maar toch, op volle snelheid zit een "potentiele crash" achter elk boompje, wortel etc... :-q dat houd het wel spannend natuurlijk... :wink:
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Kinstuk is dan misschien wel geen overbodige luxe, een kinstuk van al die net niet fullface helmen (parachute, switchblade enz) doet ook niets en richt soms alleen maar meer schade aan.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Cubeltd2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 18:43
Mijn mountainbike: een matzwarte met 2 wielen

Niels schreef:Kinstuk is dan misschien wel geen overbodige luxe, een kinstuk van al die net niet fullface helmen (parachute, switchblade enz) doet ook niets en richt soms alleen maar meer schade aan.
Al red dat kinstuk 1 tandje, ben ik al tevreden.....

Kijk een vingertje breken of iets dergelijks is nog overheen te komen na een paar weken....maar tandjes is toch een ander verhaal, zeker met ons nieuwe zorgsysteem....
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

Op de Kardingebult in groningen (jaja waar nu dat bikepark komt..) ben ik ook mijn tanden verloren, en ik kan je zeggen: dat is geen pretje. Ook omdat je elke dag bij de tandarts doorbrengt... :-{
Inzane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 18 september 2002, 13:21
Mijn mountainbike: Specialized Demo, Enduro
Contacteer:

idd... dat kinstuk/anagram/kutstuk.,.. heb je bij een echte mannencrash alleen maar vast in je harses zitten... believe me

zane
Alles kapot
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Inzane schreef:idd... dat kinstuk/anagram/kutstuk.,.. heb je bij een echte mannencrash alleen maar vast in je harses zitten... believe me
En dan heb je pas echt je kinstuk!
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Inzane schreef:idd... dat kinstuk/anagram/kutstuk.,.. heb je bij een echte mannencrash alleen maar vast in je harses zitten... believe me

zane
Gaat ook meer om XC daar wil je niet echt met een fullface helm op rijden, en is een beetje extra bescherming wel fijn.
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Mudfreak schreef:Als alternatief zou je ook nog naar deze kunnen kijken.

AfbeeldingAfbeelding

Meer info: http://www.casco-helme.com/01/cot0120.htm
Weet iemand een leverancier van deze helm in Nederland (liefst in de buurt van Breda). Ik zoek namelijk een helm voor mijn nieuwe KMX Kart die ik net heb besteld. :P
MountainRider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 17:47
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

Bikes 4 Fun in Vaals hebben ze wel, maar misschien kan je lbs bij de verdeler ook wel het een en ander bestellen.

[waar heb jij zo'n kmx besteld als ik vragen mag, ik heb ook wel intresse.
je mag hiervoor ook mailen, om het een beetje on topic te houden]
Live to Ride, Ride to Live, Ride or Die
Cubeltd2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 18:43
Mijn mountainbike: een matzwarte met 2 wielen

Kun je volgens mij via elke bikeshop bestellen, heb hem zelf via www.bikefun.nl besteld.

De helm bevalt goed, heb het kinstuk nog niet nodig gehad (gelukkig)
Plaats reactie