Bikepark Spaarnwoude |

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tribux schreef: zo 20 juni 2021, 09:10 Oke. Bedankt voor de tips tot nu toe. Binnenkort dan toch maar eens proberen denk!

Want ondanks dat ik die trail (nog?) niet snel pak vind ik hem wel erg leuk, zou natuurlijk mooi zijn om hem helemaal rijdend te doen in plaats van de eerste feature te moeten lopen.

Nogmaals bedankt alvast!
besef wel dat dit soort "squirrel catchers" juist gemaakt zijn als waarschuwing voor de rest vd trail.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ja daar ben ik me zeker van bewust! Maar bedankt voor de waarschuwing!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Even de binnenbocht pakken :lol:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Hoi! Hoe ligt het park erbij? Spaarnwoude zelf is een modder partij maar ik vraag me af of dat ook in het park zo is.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Spaarnwoude is een vuilnisbelt waar klei overheen is gegooid. Dat is nu 1 glij/kleipartij.
De nieuwe delen van het parcours zijn goed te rijden, de oude delen alleen met een waterfiets of rupsvoertuig.
Het bikepark helemaal niet.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Ja zoiets dacht ik al, helaas. Bedankt voor de info!
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Is er onlangs nog iemand geweest in het bikepark Spaarnwoude.. Ons bezoekje aan Mook van vorig weekend smaakte naar meer, maar het is wel erg ver..

Je zou zeggen dat op die vuilnis belt bij Spaarnwoude ook wel de potentie ligt om er Mook achtige dingen (lees meer ruimte gebruiken) mee te doen..
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Hee daar...

Aankomend weekend (5/6 - 03) wordt er driftig onderhoud gedaan in het bikepark.
Je kan dus wat hinder ondervinden, doordat we op een lijn of op een gedeelte ervan bezig zijn.
Dit geldt voor de aankomende weken...

Onderhoud is noodzakelijk omdat;
- de kleigrond waarop wij rijden het granulaat elke keer jaar een beetje laat verdwijnen.
- berms, lips en landings aangescherpt en opgevuld moet worden.

En er worden ook vernieuwingen en aanpassingen gemaakt :winkie:

We gaan het weer heerlijk-mooi maken.... :bier: jeweettoch :D

See you soon.

Snaggletooth
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

HJ12 schreef: wo 2 maart 2022, 21:05 Je zou zeggen dat op die vuilnis belt bij Spaarnwoude ook wel de potentie ligt om er Mook achtige dingen (lees meer ruimte gebruiken) mee te doen..
Dat zou je denken, maar dat ligt in de praktijk ingewikkelder.
Het deel dat het Bikepark nu ter beschikking heeft is echt zo goed als maximaal benut.
Als je sec kijkt naar de ruimte dan zou je denken dat er nog genoeg mogelijkheden zijn, maar die ruimte heeft een bestemming en dat is niet 'bikepark'.

Maar ik vind dat het Bikepark nu echt wel voldoende in petto heeft voor een dag vermaak hoor.
Tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat je vanuit het oosten des lands eerder de trek naar de Duitse kant gaat maken, dan naar de kust.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Wicked DJ schreef: ma 7 maart 2022, 13:51
HJ12 schreef: wo 2 maart 2022, 21:05 Je zou zeggen dat op die vuilnis belt bij Spaarnwoude ook wel de potentie ligt om er Mook achtige dingen (lees meer ruimte gebruiken) mee te doen..
Maar ik vind dat het Bikepark nu echt wel voldoende in petto heeft voor een dag vermaak hoor.
Tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat je vanuit het oosten des lands eerder de trek naar de Duitse kant gaat maken, dan naar de kust.
Ook voor de wat mindere goden? Heb het idee dat het best veel in petto heeft, maar dat dat wel pas zo is als je niveau dat ook aan kan.. Voor de mindere goden zijn de lijnen wat beperkt heb ik het gevoel..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

HJ12 schreef: ma 7 maart 2022, 17:16
Wicked DJ schreef: ma 7 maart 2022, 13:51

Maar ik vind dat het Bikepark nu echt wel voldoende in petto heeft voor een dag vermaak hoor.
Tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat je vanuit het oosten des lands eerder de trek naar de Duitse kant gaat maken, dan naar de kust.
Ook voor de wat mindere goden? Heb het idee dat het best veel in petto heeft, maar dat dat wel pas zo is als je niveau dat ook aan kan.. Voor de mindere goden zijn de lijnen wat beperkt heb ik het gevoel..
Ja, overal is wat minder marge voor foutjes en niet zo aangeharkt als Mook. Toch genoeg te oefenen ook voor de mindere goden. Wel oppassen want het is wat minder overzichtelijk.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als het bikepark te moeilijk is, is de vaste route dan niet de plek ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

tiewrap schreef: ma 7 maart 2022, 19:34 Als het bikepark te moeilijk is, is de vaste route dan niet de plek ?
Nou, dat is heel wat anders.. Ik reageerde even op "een dag vermaak" als mindere god, is dat imho wat lastiger.. Maar uiteindelijk lukt dat vast ook wel.. Zal weer eens gaan kijken.. dan laat ik het weten.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

HJ12 schreef: ma 7 maart 2022, 17:16
Wicked DJ schreef: ma 7 maart 2022, 13:51

Maar ik vind dat het Bikepark nu echt wel voldoende in petto heeft voor een dag vermaak hoor.
Tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat je vanuit het oosten des lands eerder de trek naar de Duitse kant gaat maken, dan naar de kust.
Ook voor de wat mindere goden? Heb het idee dat het best veel in petto heeft, maar dat dat wel pas zo is als je niveau dat ook aan kan.. Voor de mindere goden zijn de lijnen wat beperkt heb ik het gevoel..
Dat klopt wel een beetje, als je bikepark beginner bent en wil oefenen op tafels en drops kan je beter in Mook terecht. (zeker als je er een stuk voor moet rijden)
De route zelf heeft ook wel paar kleine features voor beginners. maar is geloof ik nog deels dicht vanwege onderhoud.
Have fun!
Rinse.
Plaats reactie