Bikepark Spaarnwoude |

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Toch nog even gegaan afgelopen vrijdag met minime.. Van een uurtje of 11 tot een uurtje of 1430, en ook als mindere god kan je je best vermaken zowel groen als blauw is best te doen.. iig rollend :tong de flow trail (blauw :~ ) ook op een beetje snelheid wel te doen, de eerste paar bochten blijf ik lastig vinden .. en de jump line.. tja what can I say… mijn ballen van staal zijn wat roestig .. me twee wieltjes los lukte nog wel, maar daar is dan ook alles mee gezegd.. zag een manneke van 13 echt vet shredden:) damn wat vink ik het jammer dat ik geen 13 meer ben :) maar wat is het leuk om te zien.. al met al, kan je als veel mindere God ook wel een flink dagdeel lol hebben :)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Gaaf he!
Ik rij er zelf ook maar zelden en dan inderdaad ook met, zoals jij het nooit verwoord, wat roestige ballen :D
Maar ik ga er wel regelmatig kijken. En daar kan ik ook enorm van genieten. Goeie sfeer onder de rijders en tof te zien hoe die gasten 'hun ding' doen daar. Super!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Vanavond voor het eerst een sessie op het bikepark en dat is goed bevallen, vooral de jump line gedaan. In het begin wel echt zenuwachtig en een beetje bang maar later ging het echt lekker. Ik clear de tafels echt nog niet en de gap jump voor de eerste tafel sla ik over maar het begin is er.
De gap jump moet wel goed te doen zijn qua afstand en moeilijkheid maar het gaat in je kop zitten he 😅
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

frank82 schreef: do 14 april 2022, 22:44 De gap jump moet wel goed te doen zijn qua afstand en moeilijkheid maar het gaat in je kop zitten he 😅
Te gek dat je het leuk vindt.
Dat gapje is een soort filter… voor de mindere goden die het springen nog niet goed beheersen rijden om de gap heen in de S bocht. Wennen aan de sprong.
In de tijd pre-gapje ging het te vaak mis :-?

We hebben de lip aangepast, minder kicky en vloeiender.

Veel oefenen, er na toe werken is leuk :bier:
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

snaggletooth schreef: za 16 april 2022, 00:30
frank82 schreef: do 14 april 2022, 22:44 De gap jump moet wel goed te doen zijn qua afstand en moeilijkheid maar het gaat in je kop zitten he 😅
Te gek dat je het leuk vindt.
Dat gapje is een soort filter… voor de mindere goden die het springen nog niet goed beheersen rijden om de gap heen in de S bocht. Wennen aan de sprong.
In de tijd pre-gapje ging het te vaak mis :-?

We hebben de lip aangepast, minder kicky en vloeiender.

Veel oefenen, er na toe werken is leuk :bier:
Ja die gap is een mooie qualifier, ik kan 'm makkelijk clearen maar dat komt de volgende keer weer. De tables waren voor mij precies goed hoe kicky ze zijn. Ging met veel vertrouwen en lande ze vlak voor het einde van de tables. De eerste 2 sprongen rechts gingen ook wel redelijk soepel. Binnenkort weer een keer.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

frank82 schreef: do 14 april 2022, 22:44 Vanavond voor het eerst een sessie op het bikepark en dat is goed bevallen, vooral de jump line gedaan. In het begin wel echt zenuwachtig en een beetje bang maar later ging het echt lekker. Ik clear de tafels echt nog niet en de gap jump voor de eerste tafel sla ik over maar het begin is er.
De gap jump moet wel goed te doen zijn qua afstand en moeilijkheid maar het gaat in je kop zitten he 😅
Ik ben vorig jaar een aantal keer wezen kijken. Toen vooral nog de wokkel gedaan. Sindsdien wat bescherming gekocht. Vorige week een full face besteld en een tijdje terug een jump clinic gedaan. Bedoeling is dit seizoen vaker te komen en te focussen op jumps oefenen!

Super veel zin in 💪🏻
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

Dagje braapen gister https://youtu.be/4-xgwUpPkWI

Voor het eerst overdag gereden, opzich wel prettig omdat je s ochtends beter zicht hebt met de zon in de rug.

Park ligt er goed bij, kan wel wat regen gebruiken. De mooie nieuwe tafel lip begon al wat barsten te krijgen door de droogte.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

jorrit-dh schreef: ma 25 april 2022, 10:02 Dagje braapen gister https://youtu.be/4-xgwUpPkWI

Voor het eerst overdag gereden, opzich wel prettig omdat je s ochtends beter zicht hebt met de zon in de rug.

Park ligt er goed bij, kan wel wat regen gebruiken. De mooie nieuwe tafel lip begon al wat barsten te krijgen door de droogte.
He ik zie Ceylan staan! :lol: Die kwam ik nog tegen daar gisteren.
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Hey shredders,

De Red Banana Trail wordt op dit moment gerenoveerd.
Deze trail is dus gesloten en dus verboden te rijden.

We houden je op de hoogte :bier:

Bedankt voor je begrip.

Snaggletooth.
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Hey hey,

De Red Banana Trail is weer open… :bier:

Onthoud wel dat dit een wat technische trail is zonder chicken runs, en dus voor een iets gevorderde rijder.

Voor de mensen die deze trail al eerder hebben gereden….ga niet op automatische piloot er zijn wat kleine dingetjes veranderd waaronder een dropje etc..

Als je beneden bij het eind bent gekomen, ga je links om de trail heen naar boven… NIET langs het Snowworld gebouw lopen, dat wordt niet gewaardeerd aldus Snow..

Have fun :-q

Snaggletooth
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Hey Hey,

23 en 24 juli is het bikepark gesloten.

Er is dan een nationaal kampioenschap cross-country aan de gang op het XC parkour en door het bikepark.

--- voor de XC'ers die in het bikepark de rockgarden gaan oefenen, hou je aan de regels! ---

- Ga niet op de tracks stilstaan.
- Ga niet tegen de richting omhoog fietsen.
- Ga niet groeperen bij de overgangen en kruisingen en gaps.
- Houd je "wij moeten hier trainen dus alles mag" mentaliteit lekker voor je, JE BENT HIER TE GAST!

Helaas is dit nodig om te zeggen :((

Geniet van het mooie weer en tot later.

Snaggletooth.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

De red banana is wel een stuk ruiger geworden zeg, al een tijd niet meer mee gepakt.

Verder was het lekker vandaag, ben nog een beetje een beginner met downhill maar een paar dagen dh in winterberg en green hill hebben flink geholpen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Prachtige dag gister, even heen met de hele familie. Eerst XC rondje en daarna op verzoek van Junior nog even naar het Bikepark ...... dat liep weer aardig uit de hand. Oude fietsmaat (die wel kan springen) gaf Hidde wat Tow-ins en zodoende kon hij weer wat van zijn lijstje afvinken, alleen de Big Braap staat nu nog open ("volgende keer papa!" :roll: )


stukje bewegend ... https://youtube.com/shorts/7rusqOccx5c?feature=share

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Hey daar,

Die storm Poly was ook niet genadig in ons bikepark, het heeft veel energy en moeite gekost om al die omgevallen bomen op te ruimen :roll:
Het bikepark is wel weer open, op de Flowtrail / Wokkel na.
De onderste helft daarvan is nog steeds geblokkeerd door grote boomstammen, die kosten wat meer tijd om weg te halen... maar komt goed.

Je zult merken dat er wat meer open plekken zijn en het er wat "ruimer" uit ziet hier en daar. Ook zijn er wat hekken flink beschadigd en worden later gerepareerd.

De omhoogloop route van de Red Banana Trail is ook een beetje gewijzigd door blokkades , maar dat zie je vanzelf :-D .
(volg die route wel, want beneden achterlangs het Snowworld gebouw lopen wordt niet gewaardeerd en is niet de bedoeling)

Tot gauw bij ons :-q

Snaggletooth.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

De rest vd lijnen lagen er prachtig bij, kleine man heeft afgelopen donderdag het park "uitgespeeld" door de Big Braap voor het eerst te springen :-q

Afbeelding

https://www.instagram.com/p/Cu-EdGdtYFQ/

https://www.instagram.com/p/Cu7T39urkjY/

Verder liepen er nog wat mensen rond die plannen hadden om de shop beneden over te nemen (ism Ambro van Off road center Schoorl?) en eventueel wat meer evenementen te gaan doen ..... ik heb ze maar aangegeven eerst even contact op te nemen met de huidige trailcrew en MTBNW etc...... ben benieuwd, op zich wel leuk als er wat meer gedaan zou worden daar.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie